Effe lekker zueren over kwaaltjes e.d.

Hoi hoi. Wij zitten bijna allemaal op het eind hè? Nog even volhouden. Tja....makkelijk gezegd dan gedaan.   Ik moet nog 5 weken.

Effe lekker met z'n allen zeuren over al je kwaaltjes tot nu toe help misschien een beetje.

Nou, ik moet steeds pissen en ben steeds wat lusteloos en moe. Het ergste is dat ik sinds een maand lekker last heb van een aambei. Soms is ie wat rustiger en klein, maar soms.....oei!
Verder als ik te snel loop krijg ik bandenpijn. Moeilijk mijn lichaam draaien in bed. Vannacht moest ik zomaar huilen enzo. Vond opeens toch wel erg eng, de bevalling en voor zo'n baby zorgen en of mijn vent nog van mij houdt....
Ja, het wordt wel wat zwaar die kleine.....

HAHAHA! Nou, dat lucht effe lekker op.

Nou jullie!

Hey, het grote klaagtopic!  Daar doe ik aan mee!

Ook hier heb ik het eigenlijk wel gehad. Over 2 dagen ben ik 37 weken, is de kleine volgroeid en mag 'ie komen. Wat mij betreft hoef het niet lang meer te duren, want ook ik ben er af en toe best wel klaar mee.

Ik heb echt het gevoel alsof ik altijd al ben zwanger geweest en of er nooit meer een einde aan gaat komen. Dat het een kwestie van dagen kan zijn lijkt, voor mijn gevoel nu,  erg  bizar (hoewel mijn eerste ook met 37+4 kwam). Gelukkig is wel alles klaar en ben ik er zelf ook klaar voor, maar een raar idee is het wel dat onze uk er straks ineens is.

Ik heb veel buikpijn, bij alles wat ik doe. Veel harde buiken en ook ik hol constant naar de wc. 2 of 3 x per nacht er uit is standaard.
Verder hou ik sinds twee weken erg veel vocht vast, 8 kilo er bij in twee weken tijd! Al met al ga ik weer hard naar de 30 kilo, zoals bij mijn eerste. Ik heb er weinig voor hoeven doen om het er weer af te krijgen, maar ik zit niet lekker in m'n vel. Het kost teveel energie om al die kilo's  mee te slepen.

Ik kom dan ook eigenlijk niet meer buiten. Grootste reden is dat het te zwaar is, maar ik vind het erg vervelend dat iedereen naar me kijkt. Was afgelopen week nog even buiten en iedereen staart je aan. Normaal weeg ik ong. 60 kilo  en nu 90. Natuurlijk kijken ze vooral omdat ik hoogzwanger ben, maar ik voel me er erg onprettig bij, zelfs bij familie e.d.

Ok, genoeg geklaagd voor nu!

Groetjes, Marisa

hey,

Ook ik ben aan het aftellen.......
ben over 3 dgn 38 wkn.
Ik heb over het algemeen last van super slecht slapen,hoef maar net iets te lang op 1 kant te liggen en me heup lijkt wel broos ofzo,ook merk ik dat ik steeds moeilijker loop,en mijn buik steeds lager gaat hangen....en geregeld flinke krampn
verder heb ik ook behoorlijk last van mijn onderug.en spierpijn in mijn billen
Ook heb ik afgelopen week wat slijm verloren(zonder bloed) en kon ineens weer een paar dgn goed naar de wc  maar nu is het weer moeizaam als voorheen in de zwangerschap.
Ondanks dat ik gehele zwangerschap bijna geen klachten had,alleen extreme moeheid.
ben ik het nu ook wel een beetje zat,en mag hij van mij geboren worden

zo dat was het van mij!

liefs lis 37,4 wkn van de 1ste

klagen ??? ja leuk ik doe mee.

Nu 35+ 2
-sinds een paar dagen dikke enkels.
-Moeilijk kunnen lopen op sommige momenten. Shoppen is niet meer leuk omdat ik wordt ingehaald door oma's met rollator.
-2 uur gedaan om mijn teennagels te lakken. is niet leuk. Kom bijna niet aan mijn tenen. Zo heb ik waarschijnnlijk ook mijn voeten na het douche niet goed afgedroogd waardoor ik nu kleine wondjes tussen mijn tenen heb.
-veel afscheiding
-pijnlijke steken rond mijn vagina door indalen.
-pijnlijke trappen door de baby
-s nachts naar de wc
-door indalen ook overdag 20 keer naar de wc rennen. vaak loos alarm
-pijn aan mijn rug
-de buik wordt zwaar
-slapen is niet leuk meer. niet te lang op 1 zij want dan doet je heup pijn. rug ligt niet lekker. en draaien is helemaal een ramp
-mijn borstel lekken
-overal nieuwe moedervlekjes, puistjes, meeeters. Vooral bij mijn borsten.
-de hele tijd zin in eten en lekkere dingen

liever gezegt, mijn hele lichaam begint pijn te doen.
En ik heb tot 33 weken een geheel pijn-vrij en kwaal-vrije zwangerschap gehad. ik had niet echt te klagen.

Ik was bang voor de bevalling, maar nu wil ik liever bevallen dan zwanger zijn. Ik heb het helemaal gehad met die dikke buik. Als de kleine nu kan komen, mag hij van mij.
Zwanger zijn is niet mijn ding. Ik heb het nu meegemaakt en weet hoe het voeld. Op naar de volgende fase : mijn kindje in mijn armen houden en weer controle over mijn lichaan krijgen.

zo dat lucht idd even op. Nog 4,5 week en ik ben er van af. hopelijk komt die kleine op tijd.

iedereen veel succes met de kwaaltjes en hopelijk komt de bevalling snel

groetjes Jeanine

@ Jeanine: heel herkenbaar allemaal hoor. Bijna alle klachten die je noemt komen hier ook voor. Eigenlijk wel mooi geregeld door de natuur, he? Je wordt het zo zat dat je blij bent als de bevalling begint.

Hoi,
Heerlijk herkenbaar allemaal! Ik voel me zo'n zeur de hele tijd, dat het heerlijk is om te lezen dat anderen het ook gewoon klote vinden rond deze tijd!!!!!!!!
Gisteren moest ik gewoon zo huilen van alles, ik ben gewoon op! Ben nu 36 weken en 2 dagen zwanger.
- Ik kom heel moeilijk in slaap dus slaap pas rond 23.30u-24u, overdag probeer ik tussen de middag te slapen maar lukt niet altijd ondanks mega moeheid
- Ben heel erg onrustig in m'n hoofd, maak me snel zorgen, kan echt de rust niet vinden overdag maar ook dus als ik wil gaan slapen.
- kan me moeilijker concentreren, ben snel afgeleid dus bij lange verhalen van anderen moet ik heel erg m'n best doen om niet af te haken, lekkere gezellige muts wordt je dan!
- M'n buik is echt een puntbuik en die jongen wil zich graag af en toe door mijn buikwand heen duwen met z'n koppie want hij ligt in een stuit, zodat hij mijn longen en maag verdrukt; pijn, kortademiger en last van maagzuur
- Bij lang zitten, stuk lopen, bukken, moe zijn of als ik gespannen ben of mezelf opwind krijg ik harde buiken
- Na lang zitten krijg ik last van m'n bekken en/of rug en loop ik mank
- ben enorm emotioneel en heel erg moe door de hormonen en te weinig slaap
- Bij omdraaien in bed krijg ik enorme buikpijn door verdrukking darmen en de baarmoeder zelf doet pijn door dat enorme gewicht dat ineens verplaatst, naast last van schouders of heupen bij lang liggen op 1 zij, verstopte neus zodra ik ga liggen, onrustige benen, trappen van de baby, enz.....

Nou, zoals je ziet komt hier geen eind aan! Ik heb het zoooooooooooooooooooooooooooooooooo gehad!!!!!!!!!!!!!!!! Ik kan me niet meer herinneren dat ik de vorige keer dat ook zo had. Bij een 2e is het toch zwaarder. Van mij mag ie echt NU komen! Hij was vorige week al ongeveer 2800 gram, dus zo klein is hij niet meer.
Wat hebben we er toch voor over he, om een kind te krijgen!!! En die mannen maar lekker erdoorheen fladderen. Grrrrrrrrr......

wendy

echt een geweldig onderwerp.
Ik vind het leuk om de verhalen te lezen. Herken er zo veel in.
Lig in een deuk om de verhalen. Dus het heeft een positief effect : lachen om kwaaltjes !

"Leuk" om te lezen dat ik niet de enige zuer ben! HAHAHAHA!

Gisteren naar de VD en naar puf gym geweest. Hele verhalen gehoord over waar bevallen, hoe, wie, lekker bloed, placenta wel of niet zien.....zzzzzzzzzzzz. Was met mijn hoofd nog met het verwerken van de ene zin  en tut tut tut tut....er kwam weer een volgende! Blij dat manlief ook erbij was en 2 A4-tjes aan info van de VD kreeg. Ik kan nogsteeds niet onthouden hoeveel weeën om de hoeveel mintuen enzo. Ach, tegen die tijd is het mijn taak toch niet meer, toch.

Heb echt mga slaap te kort. Er staat zo'n hoge spanning op mijn buik zo onder mijn borsten, ter hoogte van middenrif en de kleine blijft maar draaien en wurmen met de kont! Verder zei de VD dat het kindje goed is ingedaald. Mooi! Vandaar het plassen en aambeien, hè!?

Ik voel me ook GIGANTISCH groot. Gisteren was ik op tijd van mijn werk gegaan om naar de trein te lopen. Halvewege liep een collega mij zo voorbij en zei: ben je nog maar HIER! En hij rende verder om zijn trein te halen. Toe maar, ik wiebel wel verder hoor. Nog 3 dagen  dan mag ik rusten.  

Terug
Bovenaan