effe mijn hart luchten

ik moet effe mijn hart luchten over mijn zoontje(06-10-2004) die is de laatste paar dagen niet om uit te staan. Niet luisteren stamvoeten gillen overdag niet willen slapen terwijl hij het nog wel nodig heeft, hij loopt de hele dag om me heen speelt zelf helemaal niet   hele dag dreinen en huilen nou kortom ik wordt helemaal gek van hem. Ik weet wel dat hij midden in de peuterpubberteit maar dit slaat alles. ik weet dat jullie hier ook niks aan kunnen doen maar ik moets effe mijn verhaal kwijt en misschien hebben jullie nuttige tips hoe ik me hier doorheen kan slaan

alvast bedankt
groetjes renske mama van wessel (25-10-2001) en kas (06-10-2004)

 
hoi, ik ken dat, mijn zoontje(2,5) heeft ook regelmatig  van dit soort  dagen. om gek van te worden, niets is dan ook goed. ik heb wel een leuk en handig boek gelezen: Wat je peuter vertelt van Tracy Hogg. Heel herkenbaar en er staan handige tips in om er voor te zorgen dat de boel niet uit de hand loopt wanneer je peuter op oorlogspad is. En ook prettig om te weten dat je zeker niet de enigste bent!!. Een echte aanrader. (als de rust weer een beetje  terug is zodat je wat tijd hebt om  het te  lezen).

Veel sterkte!!
 
Hoi Renske,

Och ja, zo herkenbaar. Mijn zoontje (18-11-2004) zit er nu ook middenin. Ik word echt af en toe gek van hem. Iedereen adviseert dat ik consequent moet blijven etc. etc. maar er is gewoon geen land met hem te bezeilen. Maar toch heeft hij dan tussendoor hele lieve momenten (effe knuffe lief konijntje zegt hij dan tegen mij) en dan smelt ik weer helemaal.

Ik probeer op zulke momenten steeds te denken dat ik rustig moet blijven en dat helpt wel maar het voorkomt niet dat ik af en toe toch tegen hem schreeuw of heel boos word.

Hoe ging dat dan met je andere zoontje? Kan je dat nog herinneren?

Nou veel sterkte! Houd maar in gedachte dat je echt niet de enige bent  en misschien vindt je nog wat tips op internet hierover.

Groetjes,
Rosanne
 
Mijn dochter Ilse (14-02-2004) heeft regelmatig van dat soort buien en ik moet zeggen dat ik er op het moment niet echt goed mee om kan gaan (ruim 33 wekenzwanger) of te wel het af en toe uitloopt in een complete machtstrijd....Als ik een goeie dag heb (hihi klinkt erg he) zijn we dikke vrienden, maar zodra ik geirriteerd ben krijgt ze het op haar heupen, net zoals met tijdgebrek....duurt alles uren....
Ik zoek de laatste tijd dus erg hoe ik in de situatie sta en probeer dan te relativeren.....werkt meestal wel, dus waarschijnlijk deelt die van mij onbewust mee in wat ik voel en uitstraal....

Sterkte Yvonne

(ps Het klinkt misschien een beetje raar,maar ik werk met verstandelijk gehandicapten en een aantal van hen   functioneren op dit niveau (hebben een ontwikkelingsleeftijd tussen de twee en vier jaar) en die doen precies het zelfde, mee resoneren noemen we het dan, maar volgens mij werkt het precies zo als bij die peuterpuber van mij en door de ervaringen op mijn werk ben ik er thuis ook eens op gaan letten....hopelijk kan je er wat mee)
 
Joepie ik ben niet de enige die er gek van wordt!

Mijn dochter ( 26-09-2003) heeft er ook erg veel last van, en ik probeer maar rustig te blijven, en haar gewoon op de trap te zetten, en te  vertellen dat ze daar maar verder gaat gillen, en dat ik wel bij haar kom als ze weer rustig is....

Eerst werd ik soms verschrikkelijk boos, maar ik ben altijd bang dat ze bang van me wordt, en dat wil ik natuurlijk niet, dus probeer ik het nu eens op deze manier!!
Moet zeggen dat het best wel een beetje goed werkt, maar het is nog steeds pittig!
Mijn man is door de week aan het varen, dus ben ik heel de week alleen met haar en mijn andere dochter van 8 maanden....
en papa is natuurlijk favoriet hé!!

Ik denk maar zo; de peuterpubertijd gaat weer over!!

groetjes Susan
 
jaja erg he mijn lieve zoon (26-12-04)heeft het ook al een paar dagen
iknegeer hem dan in zet hem in de hoek op de gang
laat maar gillen
drama quin hihihi
soms kan ik het ook niet en verlies ik mijn gedult
wel pas ik de timetabel aan als hij zn dag heeft alles duurt dan langer en ze ruiken het als je haast hebt en zijn dan extra dwars (of het lijkt zo)
ik mag ook niet in de tuin werken dan gaat hij staan huilen en gillen in de deur opening
raar mensje
en het volgende moment ligt hij naast me op de bank te knuffelen
geen pijl op te trekken
maar ja mannelijk he
ik denk maar zo het gaat wel weer over
s6 alle maal
 
Heeeeel herkenbaar. Mijn zoontje is van 23-11-2004 en ik wordt soms helemaal gek van hem. Twee boeken waar ik veel aan heb gehad heb ik op deze site gekocht: "Peuterpuberteit" en "Opvoeden anno nu".
Verder hanteren wij hier een time out kruk. Soms wel lastig omdat Jonah na twee minuten gersut NEE zegt als ik vraag of het hem spijt. Wij laten hem er dan gewoon op zitten. Soms zit ie daar dus echt een half uur!!!!

Bij ons is het aan en uitkleden en het verschonen echt een ramp waar bij ik veel schoppen e.d. oploop. Ook op dat soort momenten ben ik zoveel mogelijk consequent
 
Hoi meiden,

Mijn zoons zijn inmiddels 5,5 en 7,5 en ja ook mijn jongste is zo`n klein draakje geweest. maar jullie geloven het niet maar het komt echt goed.

Ik probeerde hem altijd zoveel mogelijk te negeren. zette hem op de gang en zei heel duidelijk dat hij rustig moest worden en dan mocht hij komen. Soms moest hij wel drie keer terug. Als het me echt te veel werd dan zette ik hem in de gang, deed het traphekje dicht en ging zelf naar boven. Na zo`n boze bui zei ik altijd wel dat ik het wel heel vervelend vond en we sloten dan af met een knuffel.

Verder moet je nu echt consequent zijn. Hoe moeilijk dat ook is maar ze proberen je nu uit.

Toen hij 4 werd gingen de buien over.

bianca
 
Terug
Bovenaan