Effe voorstellen,

Ben Dani 34 jaar, heb een dochtertje van 6 en we zijn bezig voor ons tweede kindje.
We zijn maar pas bezig.. ronde twee... maar voor ons gaat het niet lukken via de normale weg.
Door een grap heeft mijn vriend zijn zaadjes laten testen bij de HA en nou blijkt dat hij maar heel weinig zaadcellen heeft van goede kwaliteit, alles was ver onder norm... ( snelheid, hoeveelheid, vorm....)....
We zijn al over de eerste schok heen ( boosheid en onbegrip..), hebben we totaal niet verwacht ook omdat we al een kind hebben... maar de HA zei echt dat de kans nihil is voor ons om zwanger te raken via de normale weg....
Nou heb vdg maar de GY gebeld en 12 november hebben we samen onze eerste afspraak.
We krijgen deze week nog een aantal formulieren die we moeten invullen met allerlei vragen, en dan gaat het voor ons echt beginnen... ben best wel nerveus... we hebben al heel wat gelezen over IVF en IUI op internet en van wat ik begrijp dat het toch een lange weg zal zijn....
Ik hoor graag van jullie over de MM....
Groetjes
Dani

Gaan jullie meteen beginnen met iui? Of meteen IVF?
Wij moeten nog 2 maanden zelf proberen en dan beginnen we ook met iui.
We zitten nu dacht ik in ronde 22 of 23 ben de tel kwijt, maar gyn kan niets vinden en wil het dus nog 2maandjes de tijd geven. Ik heb de hele mm voor iui al achter de rug, HSG foto 2keer achter elkaar en kijkoperatie,nu moet ik elke maand rond me ei naar gyn om te kijken wanneer mn ei is.

MAar ik neem aan dat jullie niet in die ronde hoeven, maar IUI of IVF of Icsi??

Gr Wendy

@Wendy,
Nou de HA heeft ons uitgelegd dat zelf proberen niet zal resulteren in een zwangerschap ( ik blijf toch hopen deze week heb ik mijn ei.....misschien lukt het wel.....moet toch positief blijven)....mijn voorkeur gaat zelf naar IUI maar dit krijgen we pas in November te horen....
Jeetje wat een verhaal... nou ik hoop toch dat we niet zoveel rondes en tests moeten mee maken.....
Ben normaal heel sterk, maar vraag me wel af of ik dit op emotioneel vlak wel aan kan.
groetjes

Heb je je wel al een beetje ingelezen of nog helemaal niet? Want ik hoorde van aantal andere meiden dat iui ong zelfd pecentage heeft als gewoon zwanger willen worden alleen nu wordt het gewoon goed ingebracht en op de precieze tijd.

Dus wel spannende tijd voor jullie.
Zit je toruwens op die hyvessite??Verhaal komt me bekend voor.

Weet je dat sterk dat ben je wel, maar op dit moment denk ik dat je emotioneel vlak effe wint, maar diep van binnen ben je sterk, wat meot je anders, er is altijd hoop en aan die hoop moet je vasthouden en als ze zeggen dat het kan dan moet je daar wel vertrouwen in hebben hoe moeilijk ook.

Gr WEndy

hoi hoi

wil je nog een hard onder de riem steken.
maar het zaadonderzoek is een moment opname
als jullie in het ziekenhuis komen zal er een nieuw zaadonderzoek gedaan worden en kan het goed heel anders zijn.
(hoop het ook voor jullie)

succes

groetjes moekje

Welkom dania,

Wat een wonder dat jullie dan al op de normale manier een kindje hebben kunnen krijgen.
Je gaat een spannende tijd tegemoet nu.
Wij zelf zijn nu 2enhalf jaar bezig voor ons 1ste wondertje.Hele medische molen ingegaan en nu vorige week 2de iui gehad.De oorzaak ligt bij mij ( vijandig baarmoederslijmvlies en lichte vorm endometriose)
Ik denk niet dat jullie in aanmerking komen voor iui,maar wel ivf of icsi.Vaak doen ze iui als de het zaad van de partner goed is.

Heel veel succes.

gr suusje

Welkom Dania,

Wat heftig dat jullie meteen zo diep de MM in moeten! Lijkt me wel een schok! Als het aan de man ligt moet je toch al gelijk een paar stappen overslaan. Veel sterkte met alles en als je je hart wilt luchten kan je hier terecht!

Terug
Bovenaan