Egypte

hai allemaal,

Ik had even een vraagje:zijn er dames die (tijdens hun zwangerschap )op vakantie zijn geweest in Egypte?Over 2 weken gaan we ons heerlijk laten verwennen in Egypte,maar ik hoor vaak verhalen over het eten,dat je er heel snel ziek van kan worden,en bijvoorbeeld al zowiezo geen salades moet eten e.d(ook als je niet zwanger bent)nu hoorde ik zelfs dat je het beste pakken water uit nederland mee kan nemen!!!Huh????gaat dat niet erg ver????ik zie me al gaan zeg!Het is een all-inn arrangement dus ik hoef niet allerlei restaurantjes af(ze zeggen dat je in een all-inn hotel t minste risico op voedselvergiftiging loopt)nou ik schrok best wel van deze verhalen en was benieuwd of jullie ervaringen hebben met Egypte en mij kunnen vertellen of het echt zo erg is.groetjes El
 
Hoi El

Nou ik ben vorig jaar naar Egypte geweest en het is ons niet bevallen. Maar dat kwam ten eerste al omdat we een ander hotel kregen dan afgesproken, oud vies en onverzorgt! Dus dat was al balen. Zaten we ook nog eens aan de rand van Egypte (hurgada) alles was er nog niet af, veel aan het bouwen, alles ongelijk, putten lagen gewoon open etc etc. Kan er uren over klagen. Het eten was overal vreselijk! Ik ben al niet zo kapot van buitenlands eten, maar als je zag hoe dat daar ging, moet ik nu nog kotsen....sorry! Als je je bord niet leeg had deden ze het in een bakkie en gebruikten ze zo weer! Maar goed, dan praat ik echt over Hurgada zelf he. Ik heb ook veel positieve verhalen gehoord van mensen die naar Caíro zijn geweest en dat was fantastisch! Eten was er goed, Hotels perfect, dus het kan wel in Egypte. Ik wil je bij deze zeker niet bang maken ofzo, dit was gewoon even onze ervaring in het kort. Bovendien was ik op dat moment niet zwanger hoor! Maar met water moet je wel uitkijken, altijd water in een fles kopen en controleren of het nog dicht zit! Groentes in Egypte worden in het algemeen niet goed gewassen of met kraan water gewassen en daar zitten veel bacterien in, dus pas er mee op aub!
Ik hoop dat je ondanks mijn negatieve verhaal toch gewoon gaat en goed op je zelf past, want alle mannen zijn er even handtastelijk! Oja en veel succes met al die taxibusjes wat er rondrijden, blijf bij je vriend of man in de buurt!!!!

Ik wens je bij deze alsnog een super vakantie, geniet ervan zolang het nog kan en laat je niet gek maken door mijn verhaal hoor, dat was niet de bedoeling! Pas goed op jezelf en die kleine in je buik!

Heel veel liefs Ellen
 
hoi el

ik wil je niet bang maken, maar ik ga met mijn zwangerschap helemaal niet op vakantie!!
2jaar terug waren we in turkije en hadden we ook all-in (5sterren) alles was goed (dachten we) ik had geen salades gegeten en mijn vriend ook niet, maar we hebben wel 5 dagen in het ziekenhuis aan het infuus gelegen met een zware voedselvergiftiging.
vorgig jaar waren we in tunesie, ook all in en daar was precies hetzelfde alleen kwam nog net het ziekenhuis er niet aan te pas. misschien hebben we juist wel pech gehad. maar ik ga in ieder geval niet meer naar zo'n landen toe! en egypte valt er ook onder. je moet echt heeeeel goed oppassen!!!!!! geen ijs eten (alleen verpakt waterijs) geen toetjes en mouse in het hotel. geen salades, en water uit dichte flessen. en meteen gaan eten als het buffet geopend wordt. dus geen uur erna, dan kan het er al te lang staan. tja...ik hoop voor je dat alles goed gaat. maar wij slaan dit jaar een "lekkere"vakantie maar over. voor alle zekerheid. ik durf het nu niet aan.
o'ja en je moet je in laten enten tegen hepatitus a geloof ik! dat hadden wij ook gedaan. ik weet niet of dat dan nu kan nu je inverwachting bent. raadplees de GGD.
veel succes sterkte en toch nog veel plezier.
gr. van sandy
 
Hoi,

Bem ook zwanger (18 weken) en over 3 weken zit ik op Gran Canaria, all inclusive. Ik maak me geen zorgen over het eten, wel over de zon (ik mag graag in de zon liggen).

Egypte: ben daar ook geweest. Goed hotel in Hurghada en goed eten ook. Ik ging wel eerste dag bijna van mijn stokje (klapte met hoofd op tafel van beroerdheid en licht hoofd).
Reden was dat ik mezelf geen tijd voor acclimatiseren gegund had: gelijk na aankomst in hotel zwembad ingedoken en snacks zitten eten, genietend van het weer.
Het was er erg warm (augustus). Neem dus vooral de tijd om de overgang naar dat weer aan te kunnen.
Met excursies maken op zich goede ervaringen: hele mooie excursies (oa een avond en nacht in de woestijn bij de bedoeinen !), maarrr ....... langere excursies (bijv naar Cairo of de de piramides gaan altijd in colonne (dus vele bussen rijden achter elkaar) ivm de veiligheid. Onderweg op de route vele in zwart gestoken militairen langs de weg met de rug naar de weg toegekeerd: waakzaam en scherp op mogelijke sluipschutters in de bergen.

Voorts qua eten: niet teveel salades en alleen drinken uit flesjes die je zelf openmaakt. Water is overal gewoon te koop.

in ieder geval have fun!

Lucia.
 
Hoi El,

Ik ben zelf nog nooit in Egypte geweest, maar mijn vriend is daar geweest, en die heeft geen problemen daar gehad, hij heeft een rondreis gemaakt, hij kwam dus op verschillende plekken, vond het eten ook lekker. Maar mijn neef is in Caïro geweest, en heeft daar een broodje shoarma gegeten, en heeft daar een zware voedselvergiftiging opgelopen, hij was half verlamd, hij kon een half jaar amper lopen. Dus ik zou zeggen kijk uit wat je eet, en koop water alleen uit flessen, dat moet je sowieso altijd doen. Succes
 
Wij zijn 2x in El Gouna geweest, een half uurtje rijden van hurghada. Een prachtig 5 sterren hotel waar we ons geen seconde zorgen gemaakt hebben over het wel of niet eten van bepaalde dingen. We hebben dus alles gegeten en geen minuut ziek zijn we ervan geweest. Dus ook de rauwe groentes. Kijk gewoon goed uit en gebruik je verstand!
 
Oh jee, hoop dat je nog durft te gaan nu. Wij zijn een paar jaar geleden in Egypte geweest. Fantastich land! Eerst een rondreis gemaakt en daarna een week in Hurgada aan het strand (was inderdaad nog een bouwval, maar de zee is prachtig en het is er altijd mooi weer.
Ik heb heel erg opgelet met eten en heb toch een dagje diarree gehad. De Nederlandse pillen hielpen niet, dus ik heb daar wat gekregen Het hielp meteen. Mijn vriend is wel in Hurgada erg ziek geworden van het eten. Een dag of twee volledig van de wereld. Dokter erbij enzo. Dus zoals je ziet heeft iedereen wel slechte ervaringen qua eten. Ik weet alleen niet of het voor je kindje schadelijk is. Misschien heeft die er helemaal geen last van. Ik zou mijn huisarts of verloskundige even bellen, dan weet je het zeker.

Groetjes M
(33 wkn en 6 dg)
 
Hallo Ellen,

Wij zijn al 2x geweest, ben nu 7 wk en wij gaan over 4 weken weer een week. Wij hebben 2x helemaal geen last gehad. Het eten in onze verschillende hotels was uitstekend. Zeker in de wat betere all-inclusieve hotels heb je bijna geen reden om je zorgen te maken. Maar je zou het bij aankomst ook aan de hostess kunnen vragen. Wel raad ik je aan geen ijs te nuttigen (dat wordt in alle warme landen afgeraden) In de hotels is het ijs voor in de frisdrank gemaakt van bronwater dus dat zou je wel kunnen nemen.

Je zou wel uit kunnen kijken met vet eten. Dit is vaak gebakken in andere olie dan wij gewent zijn.

Ook zou het kunnen helpen om direct na aankomst aan de cola te gaan. Dit verkleind de kans op diaree. Maar mocht je wel diaree krijgen moet je direct naar de arts gaan. (misschien kan overleg met de gyn of VK van te voren ook geen kwaad)

Mocht je een excursie willen doen naar luxor of cairo dan moet je je wel realiseren dat deze heel erg lang duren. Luxor is zeker 5 uur rijden en cairo is nog veel verder weg. Je wordt tussen de 2 en 4 uur ('s ochtends) opgehaald en je bent bij een 1 daagse trip rond middernacht pas weer terug.
Ook is het in Luxor een stuk warmer dan aan de kust.

Geniet er maar van, dat ben ik ook van plan.

gr karin
 
Terug
Bovenaan