Egypte

meiden hartstikke bedankt voor jullie reacties,ohhh Sandy dat meen je niet!!geen toetjes?????ik ben een echt toetjes monster!!!!hahaha ik zal trouwens iets grappigs vertellen over toetjes,we waren 2 jaar geleden ook all-in op kreta en daar hadden ze echt zaaaaalige toetjes en ik deed me daar natuurlijk ook vreselijk te goed aan,maar wat denk je dat er gebeurde als ik mijn favoriete toetje gegeten had?ik kreeg een buik alsof ik 6 maanden zwanger was!!!!is dat geen giller,kan je nagaan ik heb maatje 34 en daar liep ik dan t restaurant uit met een toeter van 6 maanden terwijl ik er met een volkomen platte buik in kwam!!!!verder had ik geen last,ja beetje opgeblazen gevoel natuurlijk.en na een paar uurtjes verdween t weer.wat een verhaal he.ik moet eerlijk zeggen dat ik denk dat ik weinig durf te eten daar zeker vlees en dat soort dingen(ben zowieso altijd al erg bang voor voedselvergiftiging geweest(1x gehad)maar ja nu voor mijn kleintje natuurlijk extra en voor mijn andere 2 schatjes je weet kinderen zijn dol op ijsjes!!nou we moeten er maar t beste van hopen en voorzichtig zijn,het is wel een erg bekend 5 sterren resort,maar toch ik vertrouw buitenlands eten toch nooit.in iedergeval heel erg bedankt voor jullie hulp en we zullen goed oppassen.en karin veel plezier in Egypte en ik hoor graag hoe t gewwest is groetjes el (22 weken)
 
hoi EL

ja weet je wat het is met die toetjes en die mouse (die ze zelf maken) daar kunnen natuurlijk rauwe eieren in zitten. ik zou het echt niet doen als ik jouw was...maar die verpakte puddingkjes weet je wel kan je pakken!!

ik ben ook benieuwd of het je bevallen is daar, en hoop dat je ff verslag doet.
heel veel plezier en geniet maar!
knuf van sandy
 
Heb niet alle reacties gelezen, dus weet niet of ik in herhaling val of niet maar...

BELANGRIJK!!

- Als je water drinkt, enkel gesloten flesjes aanvaarden (soms vullen ze oude flesjes bij). Stuur ze maar gerust terug met de melding dat je het flesje liever zelf openmaakt. heb ik ook enkele keren gedaan.

- In een hotel is het eten meestal ok, maar buiten de hotels zeker geen rauwkost.

- Om je tanden te poetsen ook zeker flessenwater gebruiken of je water zelf steriel maken (kan door te laten koken of er bestaan tabletjes in kampeerwinkels om bij het water te doen dat de bacteriën doodt)

- Zeker geen thee aanvaarden in van die rare winkeltjes (ik heb er ontzettende diarree van gekregen, het water was waarschijnlijk gewoon warm gemaakt en niet gekookt)

Dit alles niet om je bang te maken, maar ik denk toch dat je als zwangere best heel erg voorzichtig bent in zulke landen.
En ... safety first.
Probeer zoveel mogelijk inlichtingen in te winnen bij je huisarts over mee te nemen medicatie, ev. injecties enz.

Geniet in elk geval van je vakantie!!!
 
Hoi,

Ik ben regelmatig in Egypte geweest, ivm werk, soms wel 3x per jaar. Je moet gewoon oppassen met fruit wat al aangesneden is, pak dat niet, maar schil het zelf. Salades kun je ook beter mijden, deze worden gewassen met kraanwater. Ijsjes moet je ook niet eten, want ze zetten 's avonds de diepvries uit en 's ochtends weer aan waardoor er veel bacterien in kunnen komen. Neem drankjes zonder ijsklontjes, wederom i.v.m water. Koop flessen water in het hotel of supermarkt. Deze zijn meestal wel dicht. Drink ook niet uit rietjes, want die worden gewoon omgespoeld. Drink geen melk want dat wordt vaak aangelengd met water....en last but not least. Als je cola drinkt is dat goed voor je maag, doe hier een limoentje in, dat is goed voor je maag/darmen. Waarschijnlijk krijg je wel diarree ivm acclimatiseren, maar neem gewoon wat diaree-remmers mee van thuis die je mag gebruiken als je zwanger bent.

Fijne vakantie,
Groetjes..........
 
je kunt nog gewoon een hepetitus a injectie halen als je zwanger bent, dat komt vooral voor in rauwe groenten. En van voedsel vergiftiging in het algemeen word je kindje niet ziek alleen jij. Het gevaar daarvan in alleen dat je gaat uitdrogen, dat moet je dan zien te voorkomen. Je kunt daarvoor ORS meenemene, dat is een zout/glucose oplossing en te koop bij de apotheek. Het is echt te vies voor woorden maar help wel.
ik ben 8 weken in Thailand geweest, heb wel opgelet maar heb ook wel rare dingen gegeten en er is daar ook geen controlen op het voedsel, maar heb nergens last van gehad.
 
Heel erg bedankt voor jullie tips allemaal,ik heb hier echt wat aan!!Wat ben ik toch blij met dit forum.ps ik ben gek op cola,dus dat is zeker geen straf voor mij om op zo'n manier de darmpjes rustig te houden.en dat ORS zal ik zeker gaan halen bedankt.groetjes el
 
Terug
Bovenaan