EHBZ: Eerste Hulp Bij Zindelijkheidstraining???

Hallo allemaal,

Ik zag er al met angst en beven tegenop: De Zindelijkheidstraining... We hadden al een tijdje een potje in huis, maar eigenlijk vind ik het nog wel prima zo met die luiers. Isis gaf af en toe aan op het potje te willen, en deed de ene keer niets en de andere keer een plasje. Ik heb wel een vel papier op de wc hangen waar ze een stickertje op mag plakken als ze geplast heeft, maar dat was het dan ook wel. Beetje half werk , dus. Maar ja, vanochtend was het dus ineens zover: mevrouw wilde geen luier  aan. Gelukkig wel goed timing met dit bloedmooie weer, dus vooruit dan maar; onderbroekje aan en we zien wel wat er gebeurt. Nu heeft ze dus vanochtend niet één keer op het potje geplast, maar wel 2x in haar onderbroek... Ze ligt nu even te slapen (mét luier ) maar ik zit nu dus erg te twijfelen: doorzetten of voorlopig weer een luier aandoen? Isis is nogal een dromer, en vergeet volgens mij gewoon stomweg dat ze geen luier aanheeft... Ik heb haar vanochtend echt regelmatig gevraagd of ze moest plassen, en ze zei steeds "nee", maar enkele minuten later stond ze in haar broek te plassen.

Ik moet zeggen dat ik er geen enkel probleem mee zou hebben als ze nog een tijdje luiers draagt, maar als ze er echt aan toe is wil ik haar ook niet tegenhouden. Ik vraag me dus alleen af of ze er echt aan toe is... Lastig hoor!

Alvast bedankt voor jullie luisterend oor! (of lezend oog... )

Groetjes,
Myrna, mv Isis en Nika
 
Lastig hé, als ik het zo lees is Isis er gewoon nog niet aan toe.
Niks mis mee om af en toe te proberen maar ik zou zeker niet gaan pushen.
Ik ken het probleem hoor, Linde wil echt niet op de wc, kwam vanmorgen van de psz met een overvolle luier maar als het aan haar ligt zou ze er nog uren in rondlopen.
Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik een hekel heb aan potjes, ik vind dat zo smerig, hup gewoon op de wc, hebben we zo'n leuk trapje met wc verkleiner.
Maar Linde heeft gewoon nog geen interresse, komt vanzelf wel zullen we maar denken.
Roos was 3,5 toen ze ineens zindelijk was, fijn maar ik zou het erg leuk vinden als Linde wat eerder zou zijn.
Maar goed het is prima weer dus vanmiddag gaat hier de luier uit, ben benieuwd!!!
Ik laat het je nog weten, veel succes daar!!!

Liefs Daniëlle.
 
zoveel mensen zoveel ideeën. Ik denk dat Isis er prima aan toe is. Jij moet er zelf gewoon ook klaar voor zijn. Hier was het een kwestie van doorzetten en gewoon geen luier meer om doen. Juist van alle ongelukjes leert ze dat ze plast. IN een luiergaat dit namelijk best nog wel ns ongemerkt.

Hier was een toiletbrilverkleiner met een trapje ervoor een geweldige uitkomt en verleiden cq omkopen werkte ook super. Dus, als jij nu ns even probeert een plasje te doen, dan mag je daarna 1 filmpje kijken... oid uiteindelijk is   een schone broek de beloning, maar om te leren kan iets anders gewoon erg handig zijn.

Wij hebben hier gelijk de knoop doorgehakt, het is nu zonder luier en geen tussenweg. (behalve op bed en in het begin als we op stap gingen, want ik wou niet dat ze voor gek liep met een natte broek, dat doe ik haar niet aan).

Boekjes over op het potje gaan werkten hier niet, maar dat zou je ook kunnen proberen

succes

Esther
 
Deze in een absolute must have voor als je zindelijkheidstraining start: 
https://partner.bol.com/click/click?p=2&t=url&s=1249448&f=TXL&url=https%3A%2F%2Fwww.bol.com%2Fbe%2Fnl%2Fp%2Fmy-carry-potty-pastel-grijs%2F9300000076113716%2F&name=My%20Carry%20Potty%20pastel%20grijs
 
Terug
Bovenaan