Ehh, biertjuh?!?!?!?!? Discussie!

A

Anoniem

Guest
Ik hoop niet dat ik nu heel veel boze reacties ga krijgen of tegen heilige huisjes aan schop, maar dit wil ik toch even kwijt.
Ik zie hier (en in mijn omgeving ook) kindjes van ongeveer een jaar oud die met blikjes/flesje bier in de hand staan het het laatste drupje eruit drinken. Ik ben daar persoonlijk echt zoooooooooooo vreselijk op tegen!!! Je leert een kind nu al te wennen aan de smaak van bier. En het kind denkt dat het normaal is om (op wat voor leeftijd ook) drank te drinken! Cursus alcoholistje-kweken voor gevorderden (naar mijn mening).Zijn er meer mensen die er zo over denken of vinden jullie dit 'over the top' en moet ik me er niet mee bemoeien???
Groetjes, MvIlse

Zal ik dan maar de eerste met een reactie zijn.

Ten eerste ben je natuurlijk vrij om je mening te geven en zal je daar op dit forum niet op aangevallen worden, het is jou mening en die mag je hebben.

Ik zelf ben het er niet mee eens, tuurlijk als jij elke dag je kind een slokje bier laat proeven dan ben je verkeerd bezig maar als je kind een keer een flesje van de tafel pakt en je maakt daar een leuke foto van dan is dat naar mijn mening niet schadelijk. Wij hebben Nick ook wel eens een flesje in de handen gegeven alleen voor de foto.

Liefs sandra

Tja en mijn kind staat dus op de foto met een blikje bier in zijn handen. Puur voor de foto. Punt.
Hij heeft er niet uit gedronken. Sterker nog: hij krijgt van mij niet eens koolzuurhoudende limonade (zolang mogelijk!), zo min mogelijk sap waar suikers in zitten en zoveel mogelijk water,  laat staan dat ik hem uit een blikje bier laat drinken!

Cissy mv Fabio

dit is ook nep
ze drinkt niet er aan. was alleen grappig dat ze steeds aan mijn glas water wilde drinken en ook bij mijn man aan het glas hebben niet echt laten drinken.
groetjes petra mv iris

Nou....als ik heel eerlijk ben.......
Ik vind het ook niet nodig....
Ik ben heeeeeel fel met alcohol en koffie enzo.
En zal dus ook niet snel Stef fotograferen met een flesje bier ofzo.
Maarrrrr ik kan wel lachen om jullie foto's.... En ik vertrouw erop dat jullie er verder net zo verstandig mee omgaan als ik.

Liefs Annet

ik ben ook tegen! hihihi, maar voor de gein, tja ieder z'n eigen, ik moet er wel om lachen. Rêve mag het van mij beslist niet! Misschien als ze wat ouder is ofzo, maar voor zo'n jong gestel vind ik alcohol een absolute no-no.
Prik ook liever niet, maar ns een slokje om te zien hoe ze reageert, tis niet het gezondste, maar ook niet het slechtste. Alles met mate en alcohol als ze ouder dan 16 zijn...

liefs

Esther en Rêve

Bemoeien mag je je overal mee, daar is het een forum voor. Wel leuk weer 's een discussie.
Ik vind het inderdaad nogal 'over the top'.
Kian heeft nog geen druppel alcohol op, maar ik ben ook echt niet bang dat als hij een druppel binnenkrijgt dat ie rond z'n pubertijd verslaafd in de goot hangt. Natuurlijk moet je oppassen, maar op deze leeftijd vinden ze het toch alleen nog maar vies (en zeg eerlijk, het levert leuke plaatjes op).
O ja, heb nog wel een leuke foto. Dit is niet Kian maar z'n neefje toen ie klein was ..

(dit plaats ik niet om te provoceren hoor. Vind het alleen wel schattig!)
Liefs Nelleke

Tja, ik geloof dat we hier allemaal wel dusdanig toerekeningsvatbaar zijn, dat we géén alcholistjes in de dop aan het kweken zijn. Volgens mij zijn foto's met kindjes die in zogenaamd bier/wijn drinken al zo oud als dat er fototoestellen bestaan (kijk maar eens in je eigen album of dat van je man..........). Leuke plaatjes, maar geen probleemdrinkers over het algemeen.

Dus nee, ik ben het er niet mee eens dat je hiermee kinderen laat wennen aan alchohol.

Groetjes
Susan

Terug
Bovenaan