eigen bedje slapen

hallo moeders!

ik ben even benieuwd hoe jij je kindje leren om in zijn eigen bedje te slapwn. mijn kleine ventje vind heerlijk om bij mij in me armen te slapen dat vind ik ook maar weet gewoon dat je er erg mee moet uit kijken. onze vent is 5 weken nu. in de ochtend heeft die aardig ritme en breng ik hem na bed zodra hij gaat huilen en jengellen dan leg ik hem in zijn bed met speentje en ga ik weg. meestal na een paar min gaat hij huilen. ga dan na zo 5 min kijken geeft zijn speen aai over zijn bol en ga weer weg. soms slaapt hij binnen 10 min en soms na 60. iedere keer laat ik hem wel even huilen en breng hem dan zijn speen. hij vind ik prima maar ga hem niet laten krijsen. dat vind ik nergens voor nodig. maar pak hem ook niet uit zijn bedje hij moet toch leren om in slaap te vallen in zijn bedje. maar miss hebben jullie nog tips!

groetjes

Ben hetzelfde aan het doen, Michelle slaapt in een wiegje naast mij en presteert het om toch elke keer in mijn armen in slaap te vallen en dat wil ik niet, ze moet het zelf leren. Daarnaast leg ik haar nu overdag in het ledikant ipv de wieg...wil haar langzaam gaan verplaatsen naar haar eigen kamer..

Maar is lastig proces!

Mijn kleine meid heeft vanwege reflux en onrust een weekje in het ziekenhuis gelegen. Ze was thuis ontroostbaar en droeg haar de hele dag op de arm.

Wat ze daar deden, en mij als advies gaven is: verschonen, flesje, half uurtje spelen en knuffelen. Bij de eerste tekenen van slaap gelijk in bed leggen. Vaak doordat je ze pas bij huilen in bed legt zijn ze al te moe. Het liefst nog in bed leggen wanneer ze wakker zijn. Zodat ze zelf leren om in slaap te vallen. En ja, dan huilen ze zo nu en dan. Dan even aai over de bol, zacht praten of speentje erin etc.

Bij onze meid werkt dit super, wel heel streng, maar het werkt. Zo weet ze precies waar ze aan toe is, en kan ze zelf aangeven wanneer ze moe is en dat daar door ons op in wordt gespeeld

Onze kleine slaapt sinds gisteren in zijn eigen bedje. hij is nu 3,5 weken oud. Het gaat heel goed. We hebben een mobiel boven zijn bedje hangen en die zetten we aan als we hem erin leggen. Hij valt dan na ongeveer een kwartier heerlijk in slaap. Af en toe valt hij al bij mij op de arm in slaap, maar dat vind ik niet erg. Op dit moment kan je ze nog niet verwennen.

Onze kleine man wou eerst ook niet in zijn eigen bedje slapen. Hebben toen op verzorgingskussen tussen ons in gelegd en op moment dat mijn vriend naar bed ging sliep hij als een baksteen en hem naar zijn bedje verplaatst (incl) verzorgingskussen.
Dit een paar nachten zo gedaan en later overdag een paar keer in zijn eigen bedje. Nu kunnen we hem gerust in zijn eigen bed leggen en valt hij vrij snel in slaap.
Wel doen we elke keer een vast avond ritueel:
Verschonen, pyama aan, flesje, nog even wiegen in mama's of papa's armen en dan in zijn bedje. Een klein welterusten liedje en de kleine valt praktisch in slaap...

Onze kleine meid slaapt het liefst in onze armen, maar ja dat is ten eerste niet de bedoeling en ten tweede hebben we daar ook de tijd niet voor. Het is mijn (ons) 4e kindje en ik heb altijd het principe gehad...slapen in het eigen bedje en op haar eigen kamer! Helaas huilt Cathelijne veel en heeft absoluut nog geen ritme, dus is het vaak moeilijk om haar in haar eigen bedje in slaap te laten vallen. Toch blijven we het proberen. We hebben haar nu ingebakerd (nou ja...ze slaapt in ee puckababy) en hopen dat dit de oplossing zou kunnen zijn. Anders moeten we het in de voeding gaan zoeken....

Zijn jullie kindjes wel eens tevreden wakker? Mijn ventje huilt alleen maar als hij wakker is en is alleen stil als ik hem in slaap heb gekregen of tijdens het voeden.

Cathelijne ligt meestal na de voeding zo'n half uurtje tevreden in de box en als ze bij papa of mama ligt is ze meestal ook wel stil....voor de rest huilt ze ook wel veel. Vaak bij het slapen gaan...we zijn nu aan het oefenen om zelf in haar bedje in slaap te vallen,maar dat valt niet mee...zeker niet als je ze zo hoort huilen!
Anders even overleggen met het CB wat het zou kunnen zijn als je je zorgen maakt! Wij hebben Cathelijne nu op hun advies ook ingebakerd en dat lijkt redelijk te helpen.

Terug
Bovenaan