Eigen ID-kaart of bijschrijven paspoort

Hoi,

Voor onze vakantie naar Italië krijgen de kinderen beide een ID kaart. Eva staat nog wel bijgeschreven op mijn paspoort (mijn man heeft inmiddels een nieuwe) maar ik vind het ook héél belangrijk dat de kindjes met beide ouders mee terug kunnen naar Nederland mocht er iets gebeuren.
Vandaag mocht Bas op de foto. Vraagt die fotograaf of ik er niet voor kan zorgen dat hij zijn mondje dicht houdt. Hihi.... Ik zei: "Tuurlijk, hij luistert naar het commando 'mond-dicht'" Uiteindelijk hadden ze een foto die wel aardig goed was, maar er waren tandjes op te zien. Die heeft hij toen maar even weggefotoshopt! Zijn wij zo trots op die tandjes, haald hij ze weg!!!!!!!
Maar goed, volgende week naar het gemeentehuis met alle formulieren (natuurlijk kunnen er geen twee kindjes op één formulier en zowel papa als mama moet er één invullen) en ook beide kindjes moeten mee. Wat een optocht!

Groetjes, Karin

Hoi Karin,

Toevallig wilde ik vorige week foto's laten maken en dan rechtstreeks naar het gemeentehuis gaan, maar de camera was kapot bij de fotograaf. Ga het volgende week weer eens proberen...

Maar nu heb jij hebt het over formulieren???? Wat voor dan..

Gr. Ilone

Hoi Ilone, sorry dat ik reageer, maar ik ga zometeen een paspoort aanvragen voor mijn zoontje. Je heb formulieren nodig waarbij beide ouders ondertekenen dat je kindje een eigen paspoort krijgt. Daarnaast moet je dan ook het paspoort of een kopie van je man meenemen.

Ik heb het formulier van de site van ons gemeente kunnen downloaden en voor het aanvragen van het paspoort heb ik ook een afspraak gemaakt, zodat ik niet zo lang hoef te wachten. Ik krijg nu een voorrangsnummer, dus als ik dan binnen ben, ben ik de eerstvolgende die aan de beurt is!

Groetjes!

Oohh wist ik echt niet, maar ik laat Jennifer op mijn eigen paspoort bijschrijven. Die moet ik namenlijk verlengen. Weet jij of het dan ook nog nodig is????

Gr. Ilone

Hoi Ilone,
volgens mij moet je dan ook toestemming hebben van de vader (schriftelijk). Misschien is het handig als je even naar de site gaat van jouw gemeente daar staat altijd alles overzichtelijk vermeld, succes.
groetjes van Sonja

hoi
ik ga ook een eigen ID kaart voor anouk aanvragen.anders blijven we aan de gang met bijschrijven(die van mij is volgend jaar verlopen en die van mn vriend dit jaar).ben benieuwd hoe het gaat met de pasfoto want anouk hoeft maar een fototoestel te zien of ze gaat er voor zitten en lachen maar!!

gr petra

Terug
Bovenaan