Eigen kamer

<p>Hoi hoi,</p><p> </p><p>Mijn zoontje is nu 6 maanden. Hij slaapt nog steeds naast mij in de co-sleeper. Super fijn, omdat hij tegen de ochtend nog al wat keren wakker wordt voor zijn speentje. Deze kan hij nog niet zelf goed in zijn mond doen, dus doe ik dat en vervolgens slaapt hij lekker verder.</p><p> </p><p>Nu las ik dat hoe eerder je je baby op eigen kamer laat slapen hoe beter het is om hieraan te laten wennen. 6 maand is echt max, tond er. Ik heb alleen geen zin om 10 keer heen en weer te lopen voor zijn speen.</p><p> </p><p>Wat vinden jullie? Wel heen en weer lopen of lekker naast mij laten tot hij wel zijn speentje zelf kan pakken?</p><p>Hoe oud was jullie frummel toen het naar eigen kamer ging? Hoe heb je dit toen aan gepakt?</p><p>Bedankt!</p>

De mijne slaapt sinds deze week (11 weken) op zijn eigen kamer. Hij kan zijn speentje ook nog niet zelf in zijn mond stoppen. Dus ik loop als ik hem hoor huilen op en neer. 

Hai, 
Mijn frummel was 4 maanden toen t op dr kamer ging, maar moest wel meerdere keren erheen voor de speen. De reden dat ze naar dr eigen kamertje ging was dat m'n vriend dr last van kreeg snachts. 
Ik heb een speenkoord gehaald en die maakte ik toen vast aan dr bakerzak en later aan dr slaapzakje. Ze had op een gegeven moment door dat ze m zelf kon pakken.
Je zou misschien een lapje aan de speen kunnen doen zodat als het uit de mond gaat niet ver is om weer in t mondje te doen. 
En aller belangrijkste is, als jij zelf denkt dat t nog de tijd niet is, lekker in de cosleeper laten slapen ;)

Onze zoon ging met 2 maanden naar z'n eigen kamertje. Hij gaat niet altijd zonder slag of stoot weer slapen en dat was wel vervelend voor degene die de fles niet hoefde te geven. Het ging prima, maar onze zoon heeft geen speen dus een tip daarvoor heb ik niet. 
Je moet gewoon doen wat jij wilt. Ik denk wel dat 't op een gegeven moment meer wennen wordt voor je kleintje om op z'n eigen kamer te gaan slapen, maar dat is natuurlijk ook een kwestie van even doorzetten. Een baby van 2 maanden heeft natuurlijk wat minder besef van z'n omgeving dan een baby van 6 maanden. 

Hey, 
Ons kindje heeft de eerste 10 maanden bij ons op de slaapkamer gelegen. Niet in een co-sleeper, maar gewoon in een ledikantje.
Na 10 maanden ging ze naar haar eigen kamer, en we hebben nooit last gehad van slapeloze nachten. Natuurlijk zit er wel eens een nacht bij dat ze onrustig is en we er heen moeten. Maar het is zeker niet zo dat ze er teveel aan gewend is geraakt dat ze zo dicht bij ons sliep.
Dus als je gevoel zegt dat je hem nog even bij je op de kamer wil houden, kan dat prima! Elk kind is anders! En ik vond het altijd heerlijk om s'ochtends wakker te worden met zo'n vrolijk gezichtje naast me! 
N.

Onze zoon is met 4 maand naar zijn eigen kamer gegaan. Hij sliep eerst ook in de co-sleeper. Toen hij ca 4maand was, zijn we een weekje op vakantie gegaan en toen heeft hij daar in het kinderbed geslapen. Eenmaal thuis wilden we hem toen ook thuis in het kinderbed. Onze slaapkamer is echter niet zo groot dat het kinderbed er ook in past, dus is hij direct op zijn eigen kamer gaan slapen. Moet wel zeggen dat hij destijds max 1x per nacht kwam om nog te drinken. Spenen weigerde hij destijds compleet. Weet niet of ik hetzelfde had gedaan als ik er 10x per nacht uit zou moeten.. Volg je gevoel, het moet ook voor jou passen!

Mijn dochter was een week oud toen ze naar haar eigen kamer ging. Ik deed zelf geen oog dicht toen ze naast mij lag. En ze slaapt zonder speentje.

Wij hebben de eerste 2 weken beneden geslapen(boven was t 35 graden) de derde week lag hij op zn kamer. Eerste nacht 1.5 uur huilen en om de 20min er heen speen erin aai over de bol en weer weg. 2e nacht een uur gehuild en de derde nacht 20 min. Vanaf toen elke nacht zonder huilen naar zn eigen bedje

Terug
Bovenaan