Eigen kamer

Hier pas na 1,5 jaar op de eigen kamer. Inmiddels bijna 2 jaar en eindigd nog vaak in ons bed:) vind het zelf helemaal niet erg ik slaap er zelf beter door omdat ik er niet vaak uit hoef. Zoontje vind zijn eigen kamertje ook prima en slaapt daar fijn in,  wat dat betreft geen moeite gehad. Nu 35 weken zwanger van de 2e en die gaat weer minstens 1 jaar bij ons op de kamer! Zolang het voor jou geen probleem is lekker bij je houden. Dat op eigen kamer moeten slapen is zo westers. 

Mijn zoontje was 2 weken. Net na de kraamtijd. Hij lag tijdens de kraamweek overdag wel in zijn eigen kamer. 
Mijn dochtertje was 5 weken toen ze ook in de nacht naar haar eigen kamer ging. Iets langer op onze kamer gehouden zodat mijn zoontje niet wakker van haar werd. Hun slaapkamers grenzen aan elkaar, vandaar.
Maar wel in het begin met de slaapkamer deuren open. We lagen daardoor maar een paar meter bij elkaar vandaan. En ik heb een babyfoon met beeld. 
Beide hadden geen speen, dus ging er alleen uit voor een voeding. 
Volgens mij is er niet een vast antwoord, maar moet je kijken wat je fijn vindt.

Hoezo zou je met 6 maanden naar zijn eigen kamertje moeten? Als het voor jullie toch geen probleem is dat hij bij jullie ligt, lekker laten liggen. Mijn zoontje  hebben we wel meteen op zijn eigen kamertje gelegd en dat ging vanaf het begin super. Gewoon kijken wat voor jezelf goed voelt!!

Hier ging die met 6 weken naar zn eigen kamer.  Aangezien ze nu steeds meer dingen door krijgen  vooral met 6 maanden is het moeilijk  straks hem naar zn eigen  kamertje te doen.  Ik zou toch langzaam aan beginne dat te gaan doen  . Dan maar een paar keer lopen voor het speentje.  Maar ik denk als je langer wacht steeds  moeilijker word hem in zn kamer  in bed te krijgen dan dat je een paar keer op en neer loopt  voor zn speentje

Wat voor mij de oplossing was dat ze overdag in der eigen kamer in der eigen bed sliep. Zodat ze dus beide gewend was. Ik heb haar met 5 maanden naad eigen kamer gedaan omdat ze uit de wieg was gegroeid maar boy dit doe ik niet meer met tweede dan zet ik ledikant wel bij ons ? want dat 6 keer eruit gaan elke nacht IPv effe snel voeden of speen dat brak me op!!

Oei waar staat dat?!
samen slapen heeft echt onwijs veel voordelen, ook na de 6mnd nog! Google er maar eens op!
Echt heel veel voordelen ;) ( beter slapen, minder stress, lagere cortisol waarden, langer borstvoeding - wat dan weer voordelen heeft - etc etc!)

Hier nu 4 maanden, en slaapt al sinds de geboorte alleen snachts in haar eigen bed, maar wel op onze kamer ? overdag slaapt ze beneden zodat ze went aan het dag-nacht ritme. Ik voel me prettiger als ze snachts naast me ligt en dat is niet uit lui-heid ? gewoon, veilig gevoel, fijn. Zodra we er allemaal klaar voor zijn gaat ze met bedje en al naar haar eigen kamer, wanneer? Who knows! Ga me er echt niet druk om maken. Ik volg mijn gevoel. Want zegt het ene onderzoek dat iets goed is zegt de ander dat t slecht is, ik geloof lekker mn eigen mening.
onze meid sliep al vanaf week 9 door, ik kan smiddags gewoon stofzuigen of met haar ergens heen en ze slaapt overal doorheen. Ze weet dus wanneer het middag of avond is en wat er qua slaap van haar verwacht word. Dus ik ben trots op haar en ga echt niet omdat anderen dat zeggen per direct op maand 6 haar bedje terugzetten ? ik moet zeggen dat wij er totaal geen moeite mee hebben dat ze bij ons op de kamer ligt, en ja indd: die speen terugstoppen is soms niet nodig maar soms gewoon om t uur sochtends...dus ook mooi als dat kan zonder je bed uit te hoeven ? mijn advies: doe het pas op JOUW moment. Wanneer jij het wilt, en test het 3 dagen. Voelt het toch nog niet goed? Dan terug en probeer je het een andere x weer. Ik zelf zie wel wanneer. Een kind herinnert zich pas grote events vanaf 4 jaar..dus ik maak me geen zorgen zolang ze maar lekker in haar eigen bed slaapt ?

Terug
Bovenaan