Eigen kleding na de bevalling

Hallo allemaal,

op 25 november 2006 ben ik bevallen van een heerlijke zoon, hij eet en drinkt en slaapt goed en is zo'n lekker mannetje, dus daar gaat het niet om.

Maar ik voel mezelf zo vreselijk in mijn kleren, mijn "normale"kleren passen natuurlijk nog niet, en die zwangerschapskleding ben ik nu wel zat, vooral omdat ik er niet veel variatie in heb. Een aantal zwangerschapsbroeken pas ik helemaal niet meer en degenen die ik wel pas, zitten ook niet super. Ik had verwacht dat broeken van vroeger  niet zouden passen, maar dat ook alle shirtjes en blouses te klein zouden zijn dat had ik niet verwacht.

Tijdens de zwangerschap ben ik best behoorlijk aangekomen en ja, december is nou eenmaal niet de beste maand om te gaan lijnen.... Hoe doen jullie dit?

Gister was ik zo wanhopig dat ik wilde gaan shoppen en mezelf eens lekker verwennen, maar dat was helemaal frustrerend! Zelf laarsen passen was niet leuk, om mijn voeten zaten ze veel te strak, om over de kuiten nog maar te zwijgen...

Nu was ik voor de zwangerschap ook wel stevig, maar dit is toch best even balen.

Dus wat dragen jullie nu en hoe raken jullie de kilo's weer kwijt? ( ik ben niet heel sportief, maar weet natuurlijk wel dat je moet bewegen als er wat af moet en dat ik ook echt de kerstkransjes moet laten liggen.)

Groetne Carina

Hier hetzelfde verhaal.

Ben 26 oktober bevallen en nog steeds veel te zwaar. Ik ga 1 januari flink Sonja Bakkeren, ik wil mijn kleren van voor de zwangerschap weer aan. Ik loop niet meer in mijn zwangerschapskleding maar heb ff voor de tussentijd wat goedkoops nieuw gehaald... Bij Scapino bijv. hadden ze leuke lange t-shirts, soort halflange jurkjes, die kunnen leuk op een spijkerbroek. Niet duur en toch ff wat beter dan die zw.sch.kleding, bah, wat voelde ik me armoedig.

Succes!
Ptra

Ook ik pas nog niet in m'n eigen kleren. Ik ben 28 oktober bevallen. Ook ik heb een aantal goedkope dingen gekocht, want m'n positiekleding is ondertussen veel te groot (ben nogal veel aangekomen tijdens de zwangerschap). Ook draag ik m'n spijkerbroeken met een elastiekje en dan iets langs erover (degenen die ik ove'r m'n achterwerk kan krijgen tenminste).

Ik probeer me er deze maand niet meer te druk over te maken, want lijnen met kerst... dat gaat me toch niet lukken. Met ingang van januari ga ik weer sporten en lijnen.... ik hoop dat het lukt.

Groetjes Jansje
Mama van Hanne

Hoi dames,
Wat een goede voornemens allemaal zeg!
Ik ben 28 oktober bevallen van de derde en ook ik loop nog steeds in die afschuwelijke positiekleren. Ik ken alle theorieen van afvallen uit m'n hoofd, maar er iets mee doen Ho maar............
Ik kan me er nog steeds niet toe zetten. En ja ik weet als geen ander hoe frustrerend het kan zijn om een week na je bevalling een kledingzaak binnen te lopen en dan ook nog kleding te gaan passen. Bij alle drie ben ik er ingetrapt, en poepchagerijnig de winkel weer uitgelopen.

Dus wie weet ga ik het toch maar proberen in het nieuwe jaar, kan namelijk niet eeuwig in deze kleren blijven lopen. Het zit ook helemaal niet mooi meer.

mama van 3 kids (4 jr. 18 mnd. 7 weken)

hoi dames,

Ik ben 24 okt. bevallen Phoebe, Ik wil niet zeggen dat ik alles al aan kan maar gelukkig wel een hele hoop. En wat idd heel vervelend is, is dat je net sinterklaas hebt gehad. Met als die lekkere dingen. En misschien gaat het bij mij ook wel snel omdat ik al 2 kids heb rond banjeren waar je steeds achteraan moet. Ik moet nog 4 kilo en dan ben ik er officieel. maar ik wil er 8 af hebben. In januari ga ik weer sporten. Gewoon thuis voor de buis op een step apparaat en gewichten voor mn armen en natuurlijk de slappe buikspieren. Misschien een idee om over na te denken.
Veel succes met die vervelende  zwangerschaps kiloos

Veel liefs,

Rachel

Hallo,

Ik kon ruim 4 weken na de bevalling al weer een deel van mijn oude broeken aan. Wat ik echter wel merk is dat een deel van mijn truien te kort is, maar dat zal wel komen omdat ik er een paar cupmaten bij heb gekregen. Ik moet nog een paar kilo kwijt. Aangezien ik borstvoeding geef is lijnen uit den boze.
Vorige week ben ik wel weer gestart met de cursus Beter Bevallen. We hebben vijf lessen gehad voor de bevalling en nu nog vijf lessen na de bevalling. We doen nu voornamelijk oefeningen om het een en ander weer wat te verstevigen.

Groeten,
Petra, mama van Tessa (03.10.06)

Hoi,

Wat ben ik blij om jullie verhaal te lezen.
Ik zit ook echt met hetzelfde probleem.
Ik ben 28/11 bevallen. Ik pas ook echt niks meer.
Dus ik shoppen nou dat had ik beter niet kunnen doen.
Ik paste niks. en werd er echt kwaad om. UIteindlijk 2 truitjes gekocht.
Ik heb vooral het probleem met kleren omdat ik een ontzettende grote vetrol heb helemaal onderaan me buik.
Ik was niet eens zoveel aangekomen en hoef er nog maar 4 kilo af alleen is het probleem dat ik op andere plekken slanker ben geworden maar me buik zo dik.
Ze zouden eigenlijk speciale gym lessen moeten hebben voor vrouwen die net bevallen zijn. En dat je daar dan heel veel buikspieroefeningen doet en bekken oefeningen en dan meteen dieet tips krijgt.
Maar goed als iemand nog iets weet wat helpt dan hoor ik dat graag.

Gr. Suzie

Ik ben 29 september bevallen van ons zoontje Nathan. De 20 kilo die ik was aangekomen ben ik ruim kwijt, maar mijn lijf is zo veranderd dat mijn oude kleren niet zonder meer passen. Ik heb nu 2 broeken die ik weer aan kan. Mijn buikje moet nog wat slinken, dan gaat het wel weer denk ik. We hebben op het oktoberforum (ik was oorspronkelijk 5 okt uitgerekend) een 'afvalclubje' hihi. Lees de discussie en lach mee! Iedereen wil nog kilo's kwijt en maar weinig passen alweer snel in hun oude kleding...

liefs kim

Terug
Bovenaan