eigenlijk voel ik me heel dubbel...

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Ik moet dit even van me afschrijven hoor! Vorig jaar ben ik na de geboorte van Hjerre gestopt met werken. Dit wilde ik altijd al, maar ik was bang dat we het alleen met het salaris van mijn man niet zouden redden. Na veel gedub en gepuzzel besloot ik de sprong te wagen, samen met mijn man. Wel heb ik gezegd dat ik weer zou beginnen wanneer we het niet zouden redden. Je raad het al het jaar is om.....

Ik heb ontzettend genoten van het thuis zijn en ik wil dit dolgraag nog een jaar of vier volhouden tot Elize naar school gaat, maar het gaat echt niet....en MORGEN al moet ik al gaan werken......Ik zie er als een berg tegenop, omdat ik mijn kleintjes zo moet gaan missen en ik baal ervan omdat ik wel mijn best heb gedaan dit jaar, maar dat het dus gewoon schijnbaar niet mag van de maatschappij.
Harrie verdiend helaas niet genoeg om een gezin te onderhouden ( hij is sinds een krappe jaar timmerman zonder diploma) Ik heb tot het niet meer ging met de zwangerschap van Elize allerlei kleine baantjes gehad...... en na de geboorte van Elize was ik ook na drie weken weer aan het werk.....

Maar morgen dus voor het echie, als tijdelijke juf van groep 1/2 en ik heb er helemaal geen zin in....

Mag ik even schelden:!*^@!&%@*!&*^- maatschappij, waarom kan je niet meer gewoon een thuismoeder blijven.....

Zo dat lucht op!

Groetjes Hanneke
Hjerre 16 maanden en Elize 9 weken

Hanneke,

Dat is echt flink k*t. Het is idd erg moeilijk om rond te komen van 1 loon. De maatschappij word ook steeds duurder en de regeltjes steeds enger. Ik ben ook een thuismama en ik geniet volop maar ook wij hebben veel geld moeten laten vallen. Gelukkig kunnen we het net redden, maar een vetpot is het niet.

Ik vind het echt balen voor je dat je morgen moet gaan werken en dat je dan je kleine mannetje en meisje achter moet laten bij de oppas. Ik hoop voor je dat als je eenmaal aan het werk bent, je toch weer plezier zult hebben. Ik zal morgen aan je denken. En laat je even weten hoe je eerste werkdag was.....

Succes morgen !!

Jolanda

Da's inderdaad moeilijk he?
Ik ken je gevoel wel een beetje.
Hoewel ik mijn werk wel leuk vind, en ik zelf ook graag weer weg wilde, is het moeilijk om je kleintje (s voor jou) minder te zien.

Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik vind ook dat het in Nederland moeders niet echt makkelijk wordt gemaakt om te kiezen voor het huismoederschap... Maar ja, er zal voorlopig wel niets veranderen... Helaas.

Ik wens je veel sterkte en denk aan je.
Dikke knuf
Annet

he bah ik kan me echt goed voorstellen dat je je klote voelt, door alle hoge lasten en hypotheken ed kun je er zelf niet meer voor kiezen en dat vind ik ook niet zo horen eigenlijk! vroeger konden ze met 3, 4, 5 kinderen op 1 salaris rondkomen en nu moet je voor een huis al met z'n 2-en zijn!

hoop voor je dat het vandaag meevalt!

liefs Jenneke mv Ivar

Hoi Hanneke,

ik kan het me heel goed voorstellen dat je er tegenop zag. Ik hoop dat het je is meegevallen.

Zelf zou ik ook graag thuisblijfmoeder zijn..... maar toch ook weer niet.. ben bang dat ik er niet meer tussenkom, of juist weer heel laag moet instappen en dat lijkt me ook niet toppiejoppie.

Maar goed, hoe is het je vergaan??

liefs

Esther mama van Rêve 12-9-2006 en ivv pukje 17-4-2008

Hoi allemaal,

Nou vandaag viel wel een beetje mee. Al kwam ik wel direct op de eerste dag te laat op mijn werk! ( openbaar vervoer, joepie!, bus kwam niet opdagen).
In het begin had ik het wel moeilijk, vooral ook toen er mama's met kleine kinderen kwamen in de leeftijd van die van Hjerre en Elize. Maar naarmate de dag vorderde kwam ik er wel weer in! Ik geloof wel dat het goedkom,moet ook wel, maar ik denk dat ik ook enthousiast kan worden.
Missen doe ik mijn kindjes, maar de gedachte troost me dat er met mij nog zoveel meer moeder zijn.....enne.....zo'n gelukkig snoetje van mijn zoon toen ik thuiskwam....had ik ook voor geen goud op de wereld willen missen!

Groetjes Hanneke

Tis ook heel moeilijk in deze maatschappij en das zo verdomde oneerlijk!
Ik hoop dat het vandaag is meegevallen en dat je een leuke dag hebt gehad!!

liefs jen mv mike

Hoi Hanneke,

Fijn om te horen dat het toch wel een beetje is meegevallen. Ik vind het ook belachelijk dat het tegenwoordig bijna niet meer te doen is om van 1 salaris een gezin te kunnen onderhouden. Alleen als je een partner hebt met een hoog salaris, dan is het te doen. Maar zit je rond een gemiddeld salaris, dan is het echt niet te doen.

Groetjes,
mv Tijs

Terug
Bovenaan