eigenwijze dame,groeiecho gehad

hoi,
ik moest vanmorgen voor een groei echo omdat me baarmoeder achter liep en bij de vorige controle totaal niet was gegroeid.
kindje loopt zo 4 a 5 dagen achter,dit mag.
ene verloskundige dacht aan de stuit ligging en bij de volgende controle was het nee hoor hoofdje ligt in je bekken.
volgens de echo blijkt nu dat het toch billen zijn.
maar heb nog genoeg vruchtwater om te kunnen draaien en het mag nog 2 weken.
ben morgen 34 weken.
wel erg eigenwijs zeg.die andere 2 lagen al heel snel met hun hoofd naar beneden.
heb haar al toe gesproken dat we geen zin hebben in een ziekenhuis bevalling dus dat ze even voor die tijd moet gaan draaien.
vaders krijg het nu al op zijn heupen.
geen ziekenhuis!!!
gr marjan

Hey Marjan,

Misschien luistert de kleine wel naar je en draait ie nog een beetje de goede richting in.
Kunnen ze de kleine dan niet voor je draaien.
Bij mij is dit niet mogelijk ivm de zwangerschap van een tweeling en dan draaien ze niet. De mijne ligt ook met de billen eerst en de tweede ligt wel goed. Volgens de gyn. kun je wel veilig op deze manier bevallen, maar ik begrijp aan je mail dat je perse niet het ziekenhuis in wil.
Dan wordt het nog even inpraten op de kleine dat met het hoofdje toch handiger is.
Succes.

Liefs

Hoi Marjan,

Ook hier wederom een stuitligging. Afgelopen vrijdag bij de controle bleek dat onze meid in een stuit ligt.Ik ben net als jij 34 weken. Ons eerste kindje lag ook in een stuit, heb toen 2 draaipogingen met 36 weken gehad, zonder succes. Ik ben toen in overleg met de gyn voor een normale bevalling gegaan, maar na 16 uur en 3 uur geen vordering in ontsluiting heb ik als nog een keizersnede gehad. Ik hoop dat onze meid nog gaat draaien, zou het eerlijk gezegd deze keer wel op de normale manier willen doen. Maar mocht het niet zo zijn, ik kies ervoor om deze keer geen draaipoging te doen en meteen een keizersnede.
Het enige waar dan zwaar tegen op zie, zijn de 5 dagen die je in het ziekenhuis moet blijven vanwege de buikwond en helaas niet lekker in je eigen omgeving.

heyhey

wat een eigenwijsjes he, nu al!

onze kleine meid was te klein, dus werd doorverwezen naar de gyn. na 2 weken was ze weer goed op groei, dus mocht weer terug naar de vk.
kom ik afgelopen maandag bij de vk zegt ze:
mevrouw, uw kleine meid ligt in een volledige stuit. u mag weer terug naar de gyn.
gggrrrr voel me echt zo'n heen en weer bootje.
ze belde gelijk naar het ziekenhuis. kon de volgende dag (vorige week dinsdag) al terecht.

na lang in de wachtkamer te hebben gezeten, was ik eindeluijk aan de beurt.

ze zagen op de echo, dat ukkie idd met haar hoofdje boven lag, en haar beentjes beneden.
dus hup, draaien maar!

ik vond het heel erg tegenvallen, eerlijk gezegd hoe die 2 aan mn buik stonden te duwen, trekken en draaien.

was van ter voren gewaarschuwd door mensen van het voorjaars 08 forum dus had al in mn achterhoofd gehouden dat het pijn zou doen.

afgelopen vrijdag weer een echo gehad, en gelukkig ligt ze nu nog goed. hopelijk blijft dat zo.

mag nu donderdag weer naar de vk terug.

wil je absoluut niet bang maken hoor, met mijn verhaal. wil alleen zeggen:
als je uk gedraaid moet worden, neem iemand mee waar je zn hand van fijn kan knijpen hahaha.

ik ga ontzettend hard duimen dat je ukkie gaat draaien en dat een draaipoging je gespaard blijft!

liefs, do

Hey,

Ik ben nu 37 weken en de baby draait nog steeds van hoofd naar stuit. De kleine ligt 3 weken voor op groei (werd vorige week al 7 pond geschat) Dus hier word het een geplande keizersnede, gezien de complicaties bij mn vorige bevalling.

Hier dus ook een lekker eigenwijs kind.

Ik hoop voor je dat de kleine van jou vanzelf goed gaat liggen en ook goed indaald en dat je een fijne thuisbevalling kunt hebben!

Liefs Jen

hier tot nu toe alles goed!
vlgs de vk ligt ze nu al 2 weken keurig met het hoofdje naar beneden in het bekken... ben donderdag 35 weken.
vlgs haar zou het niet een hele zware baby worden..... maar dat hoeft van mij ook niet. 6 a 7 pond is toch prima!
vlgd wk vrijdag krijgen we de groei/liggings echo dus hopelijk hebben ze alles goed gevoeld.

hopelijk gaat jullie kleine meid nog goed liggen! meisjes zijn toch altijd wat eigenwijzer he!
he hoe was jullie vakantie??

liefs

blehhhh....
Ik snap je hoor, alhoewel ik absoluut niet thuis wil bevallen, maar ook ik hoop op een "gewone" bevalling.

Morgen hebben wij een groei- en ligging echo met aansluitend een gesprek met de gyn of het een keizersnee wordt....

Ik ben nu 36+1 zwanger en 2 weken terug lag ons mannetje in volkomen stuit..ik mag zo niet bevallen ivm vorige bevalling een totaal ruptuur.

Maar ja het moet eruit...we zullen het allemaal maar op ons af moeten laten komen.

Liefs Randy

wat een eigenwijze kids hier

ik heb gister weer echo gehad bij gynaecoloog
ik was ook doorgestuurd maar dan omdat onze kleine zich de hele zwangerschap niet liet meten, ze was te hyper.
Nu was 2 weken geleden de 1e echo (van totaal 8) dat ze zich liet meten en liep ze 1 week achter.
Gisteren was de 8e echo en was ze zo goed gegroeid dat ze er allemaal versteld van staan, 600gram in 2 weken dus ipv klein kindje is eht nu normaal kindje. Ik ben dus ook weer terug naar de vk.

Maar ja daar hadden ze dus wel heel veel echo's voor nodig.

Die kleine doet gewoon niks zoals het moet, ze gaat haar eigen gang.
ik was bij begin 96 kilo en ik ben nu 36w5d en 92 kilo.
1 ding doet ze goed, ze ligt al weken met koppie naar beneden. en haar ruggetje ligt ook al 2 weken stil, altijd rechts :)

Iedereen succes met de echo's, gesrpekken en draaiingen.

gr sabine

Terug
Bovenaan