Eindejaars-stress!

Hoi allemaal,

Er zitten hier nog meer mensen in het onderwijs, toch? Hebben jullie ook al last van eindejaarsstress? Ik moet in de komende 2 weken nog 90 verslagen en 150 proefwerken nakijken als gevolg van een eindtoets- en -projectweek. En natuurlijk surveilleren. Heb ik het nog niet gehad over verplichte rapportvergaderingen op dagen waarop ik niet werk dus waarop ik kan kiezen of ik Esther meeneem of dat ik oppas moet regelen. Uiteraard heb ik er dan één om 9 uur 's ochtends, dan om 12.00 uur en dan om 16.00 uur of zo...grrrrr! Dan nog klassenuitjes met mijn mentorklas. We zouden gaan zwemmen in het bos, maar ja, mag niet met regen en onweer. Dan zijn er nog de opstartvergaderingen mentoraat, pilotteams, kerstviering en dagopeningen van volgend jaar. Er moet nog een afscheidssketch bedacht worden voor een collega die vertrekt. Kortom: aaaaaaaarrrrrrghhhhhhh! Zo, dat moest ik ff kwijt. Ik ben het ZAT! Echt, zolang er nog lessen zijn gaat het prima, want ik krijg energie van die koters. Maar voor dit soort snertklussen ben ik duidelijk niet gemaakt....

Nog meer mensen die even hun hart willen luchten?

Groetjes,

Eveline

Hoi Eveline,

Wat je nu beschrijft is zooo herkenbaar. De afgelopen jaren zagen de laatste 3, 4 weken voor de zomervakantie er altijd zo uit. Maar dit jaar niet! Ik heb fulltime ouderschapsverlof genomen en ben dus tot de zomervakantie thuis. Geen stapels nakijkwerk, geen rapportvergaderingen (inderdaad, een klas om 08.30, om 12.15 en om 16.30 en de dag erop net zo). Je kunt je vast wel voorstellen dat ik het NIET mis. Ik wens jou dan ook heel veel sterkte, want  dit is echt even bikkelen! Bijna vakantie, zet hem op!

Groetjes Dionne

Gelukkig heb ik hier geen last van, maar mijn schoonvader heeft het ook altijd rond deze tijd. Examens nakijken, raportbesprekingen, surveilleren. Op zulke momenten benijd ik jullie niet. Succes deze laatste weken en dan lekker een paar weekjes vakantie!

Groetjes Ilona

ik mis het wel... ik heb een diploma onderwijassistent. en ik studeerde,pedagogiek maar benm gestopt. ik denk erover om het weer op te pakken, maar iik weet het niet zeker.

Ja Eveline, en met een kind erbij is het ineens veel zwaarder!

En ik heb goed nieuws: donderdagochtend mag ik een paar uurtjes aan het werk (ben er 2 jaar uit geweest) om in te vallen in groep 6/7 en volgende week ook 2 ochtenden! Marielle zit dan gewoon op school (ik werk dan op haar school) en mijn mama komt op Vera passen. Ik heb er zin in en zit me nu al te bedenken wat ik met het geld ga doen (met 1300 euro een gezin draaiende houden is niet makkelijk, dus alle beetjes zijn welkom).

Mijn beste vriendin zit in het onderwijs en die krijg ik de weken voor de vakantie nooit meer te zien of te spreken... rapporten, vergaderingen, ouderavonden etc...
De maand december is ook zo'n periode.

Lijkt me heel erg vermoeiend! Heel veel succes!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (17 weken)

Hahaha, ja, december is ook zo'n maand ja. Daar liep ik met die dikke buik, nog ff snel een 90 werkstukken van 20 pagina's per werkstuk na te kijken enzo. En dat krijg ik dit jaar dus weer...ik ben niet zo goed in timing, haha!

Hey Angeline, wat super voor je meid! Lijkt me wel spannend na zo'n tijd, zeker als je de kids niet kent. Een basisschool lijkt mij ook wel heel leuk, ook een leuke leeftijd. Ik zal voor je duimen dat het goed gaat! Zit er een contract voor een aantal uurtjes in het vooruitzicht?

En Sylvia, hoe zit het eigenlijk met die opleiding waar jij auditie voor ging doen? Hihihi, maar net goed, dat jij wat meer respect voor je leraren krijgt! Die arme mensen moeten zoveel doorstaan!  Hahahaha, nou zeggen die pubers bij mij op school dan, 'daar krijg je voor betaald'!

Groetjes,

Eveline

Terug
Bovenaan