Eindejaars-stress!

Hoi Eveline,
nog 'maar' 3 weekjes.......... en ik moet nog zooooooveel doen!!! De musical loopt og voor geen meter, we gaan woensdag t/m vrijdag op kamp, de rapporten moeten nog geschreven, eindgesprekken met de nieuwe mentoren, afscheidsavonden enz. enz. enz.
Vanavond ga ik met enkele collega's de act voor de bonte avond instuderen, dat is dan wel weer gezellig.
Maar al die vergaderingen........ en dan nog eens 26 pubertjes die echt niet meer willen werken, oh ja, ik moet ook nog een stagiaire begeleiden ondertussen (en ze bakt er niet veel van helaas).
Druk, druk, druk.....
Ach ja, het hoort erbij, straks lekker lang vakantie

groetjes van Ruth

Hoi Dionne,
ja, ik geef les op een basisschool in Twente, groep 8. Een dorpsschool met 220 leerlingen, een gemiddelde basisschool dus.
Wie weet spreek ik je volgend jaar misschien wel over bepaalde leerlingen die ik naar het vervolgonderwijs stuur, haha!
groetjes van Ruth

dat was een spannend ochtendje:)
Voor het eerst groep 6/7 na 2 jaar niet gewerkt te hebben. Het ging best goed. Het is invalwerk, dus nog niks voor vast. Maar ik hoop natuurlijk dat ik vaker gevraagd wordt en uiteindelijk 2 dagen ofzo voor vast daar kan werken!
Vera wilde bij mijn moeder niet uit de fles drinken. Ik had dat al verwacht, dus had ik een fruithapje klaargezet. Dat vond ze heerlijk! En zodra ik thuiskwam kon ze aan de borst en hoefde ik dus ook niet te kolven.

Hoi Hoi,
Hier nog iemand uit het onderwijs. Ik had dit jaar groep 7 en ben op 3 maart bevallen van een dochter. 7 weken voor de zomervakantie zou ik terug moeten komen maar in goed overleg heb ik verlof opgenomen tot het einde van het schooljaar. Ik zag de eindejaarstress net na de geboorte niet echt zitten. Ik mag 3 september weer aan de bak. Dan nog een jaartje groep 7. Ik ben benieuwd hoe het mij bevalt om straks weer 4 dagen te werken.  

Maar voor jullie...... heel veel sterkte!! Nog even en dan is het weer rust!!

liefs  Nathalie( mv Janine 16wkn)  

Vanavond weer teruggekomen van het schoolkamp, pfffff......
Wel weer een paar heftige dagen gehad hoor, maar gelukkig ook heel gezellig! Volgende week moeten we nog een radioprogramma opnemen, de musical verder afmaken, rapporten maken....en nog veel meer!
Niet te geloven dat de vakantie alweer over 2 weken begint! Ik heb volgend jaar ook weer groep 8, ik ga me de hele zomer voorbereiden op die groep: de ergste groep ooit volgens mij. Ik hoop dat ik het nieuwe schooljaar zonder kleerscheuren door kan komen, haha! Hebben jullie ook wel eens van die vreselijk extreme groepen gehad???
groetjes van Ruth

Terug
Bovenaan