Eindelijk 6 mnd, dus fruithap... maar het valt tegen!

Hoi allemaal,

Isis is vorige week maandag 6 maanden geworden, dus ein-de-lijk kon mama met De Beroemde Fruithap aan de gang! Ik keek er al zó lang naar uit, maar nu we eenmaal een week bezig zijn heb ik er al niet echt meer lol in...

De eerste drie dagen heeft ze banaan op (ik maak alles vers, overigens) en dat ging best aardig. Viel me helemaal niet tegen voor de eerste keer, ze kreeg zowaar wat binnen en leek het wel lekker te vinden. Daarna gingen we aan de peer (dat viel al minder in de smaak), daarna appel (hoe háálde ik het in m'n hoofd) en dan vanochtend de topper: mango. Oftewel; binnen no time gooide mevrouw de mango plús nog wat melk van vanochtend eruit. Fijn in een boogje, dus haar kleren én de wipstoel helemaal onder...

Het gaat echt elke dag slechter, ze wil niet eens dat ik met het lepeltje in de buurt kom! Voordat ze ook maar iets geproefd heeft begint ze de lepel al weg te duwen met haar tong, het is een wonder als ik er überhaupt íets inkrijg.

Ging dit bij jullie in het begin ook zo? Ik word er een beetje simpel van...
Ik was eigenlijk van plan  deze week met groente te beginnen, maar daar heb ik nu al helemaaaaaaal geen trek meer in, haha!! Wat denken jullie, wel of geen groente gaan geven?

Hmmm, wat een gedoe toch... Het ging zo lekker met die flesjes, kan ze niet egwoon tot haar 18e flessen opvolgmelk blijven drinken, hihi??

Groetjes,
Myrna, mama van Isis (05-09-2006)

Je kan best groente proberen, misschien vind ze dit wel lekkerder.
Mijn dochtertje vond de groente in het begin ook lekkerder. Nu gaat eigenlijk alles er wel in.
Geef anders nog eens banaan. Als ze dat wel lekker vond.
Gewoon effe volhouden. En ze hoeft ook nog maar een paar lepeltjes. Ze moet gewoon even aan de smaak wennen. Het smaakt natuurlijk heel anders dan melk.
Misschien helpt het om wat opvolgmelk door de banaan te mengen.
Ze moet ook even leren hoe ze moet eten van een lepeltje.
Ik moest in het begin ook wel honderd keer het prutje weer in der mond stoppen.
Ze duwde steeds het er weer uit met haar tong.
Nou succes ermee.
Komt best goed.

Ik ben ook meteen gestart met fruit zelf maken, maar het was allesbehalve een succes. Ik heb een week of 2 potjes gekocht (die smaakt schijnt iets milder te zijn...) en toen zelf gaan maken (toen vond hij het heerlijk....)

Esmeralda

Ik ben begonnen met groente, omdat hij van fruit stopte met poepen.
Hij reageerde veel enthousiaster op groente dan op het fruit, terwijl ze zeggen dat fruit beter in de smaak valt dan groente.

Zo zie je maar ieder kind is verschillend. Gewoon proberen de groente.

Misschien een tip... Als Yoëll wat moe is en we gaan eten dan gaat hij huilen en krijg ik er haast niets in. Nu zing ik wij gaan eten als ik hem in de wipper zet. Wanneer hij dan daarna nog gaat huilen met eten, zing ik terwijl ik hapjes geef en dan gaat het perfect.

Groetjes Pauline

Ik weet precies wat je bedoelt. Maar dan met de groente. Fruit gaat er zonder problemen in. Maar ik ben nu ongeveer 1 1/2 maand met groente bezig en dat is meestal een DRAMA! Pas de laatste dagen gaat het wat beter.

Op het CB zeggen ze dat ze een smaak minsten 10 keer geproefd hebben voordat ze het lekker vinden. Ik kan je dus ook aanraden om 1 of 2 soorten te geven in het begin maar meer niet.

Nou Myrna, hier hetzelfde verhaal hoor (alleen ben ik pas op dag 3). 1e keer banaan keek ie alleen heel zuur, 2e keer banaan ging ie protesteren, vandaag peer en was het brullen. Ook het sap in een flesje vind ie niet lekker. Jammer he! Ik had er zoveel zin in en dacht dat ie het echt lekker zou gaan vinden. NOT!
Maar goed, ook ik heb leren eten, dus het zal vast wel een keer goedkomen (ik had alleen meer de hoop op morgen i.p.v. over een paar weken).
Heeeel veel sterkte, ik zal morgen aan je denken als ik ook het gevecht weer aan ga! hihi
Liefs Nelleke

Hoi!!!
Ik kan me helemaal voorstellen hoe je jezelf nu voelt, ik denk dat je gewoon even moet doorzetten.
Ik zou de groenten gewoon proberen, wie weet vindt ze dat wel lekker!
Linde vond groenten ook lekkerder, ik schrijf bewust vond want sinds een dag of twee is fruit meer favoriet.
Ik ben een potjes mama en heb dus weinig ervaring met vers maar misschien kun je wel een keer een potje proberen, ik zou dan wel voor de gemengde fruit potjes gaan, de kleine 4 mnden potjes vind ik echt niet lekker (  nog belangrijker Linde  ook niet!!!)
Ik wens je heel veel succes en hoop dat jullie snel van de hapjes kunnen gaan genieten samen.

groetjes Danielle.

oh, ja eten  van een lepeltje moeten ze echt  leren, dat kan dus wel  even duren tot je meisje dat doorheeft, TIP! probeer met het lepeltje voorzichtig de tong naar beneden de duwen zodat ze beter leert happen en slikken.

Hoi Myrna,

Ik ben zelf een potjesmama, maar ik zou in jouw geval denk ik fruit gaan combineren. Als ze banaan wel lust dan de volgende keer half banaan en half wat anders.
Of desnoods 3 kwart om 1 kwart. Kan ze voorzichtig andere smaken leren kennen en blijft het (voor jullie beide) leuk! Als ze de smaken kent (en lekker vindt) kun je ze "onverdund" geven.

Succes!
Daisy

Terug
Bovenaan