Eindelijk 6 mnd, dus fruithap... maar het valt tegen!

Hoi Myrna !

Fruit- en/of groentehap is gewoon een kwestie van geduld, geduld, geduld en nog eens geduld.

Ze moeten er gewoon echt aan wennen.
Gewoon aan blijven bieden en wat ze eet dat eet ze.
Op een dag zal ze het uit je handen kijken - zo lekker vind ze het dan.

Ik weet niet of ze al gewend was om van een lepel te eten of niet.
Ik heb zowel  Stijn als nu  Thomas eerst "geleerd" om  pap met  een lepel te eten.
Daarna ben ik pas met fruit en nog een tijd later met groente begonnen.
Dan krijgen ze niet alles tegelijkertijd voor hun kiezen.

Succes en het komt allemaal goed, maar het duurt een hele tijd.

Groetjes.

Jolanda

Hoi,

Sommige kinder hebben inderdaad liever groente, gewoon proberen en doorzetten. Er waren bij Tess ook dagen dat het echt niet ging en soms eet ze de lepel er bij op. Nu eet ze meestal prima en alles. Het is wel grappig op ze eens een sperzieboon te geven wanneer je zit te eten, Tess moet er altijd van rillen. Toch eet ze ervan.

Wacht maar tot ze flink eten en dan opeens prrrrrr doen, erg leuk de eerste keer en de 2e... maar na 10 keer denk je echt wel moet dit nu! Nee hoor zonder gekheid, het is geweldig.

Succes met je kleintje en probeer rustig kleine beetjes smaak te leren. Je kan ook pap proberen, dan leren ze het lepeltje kennen en vaster voedsel, maar het is zachter voor het maagje.

Groetjes Nands

Hallo allemaal,

Bedankt voor alle reacties! Heb even niet kunnen reageren omdat internet er een aantal dagen uit heeft gelegen (grrrrr....) maar hier ben ik weer.

We zijn maar gewoon stug doorgegaan met aanbieden, en we hebben het "assortiment" eventjes terug gebracht naar peer en banaan, omdat Isis die twee fruitsoorten het beste at. Het gaat nog steeds niet veel beter, maar we gaan gewoon door. Ééns zal ze er toch in moeten gaan trappen...?

Verder zijn we woensdagavond begonnen met pap, dat lijtk wel goed te gaan. Woensdag en vandaag ging het er letterlijk in als pap (haha) en gisteren liet ze bijna de hele fles staan, maar toen voelde ze zich ook niet zo okee.

En dan wil ik volgende week met groente gaan beginnen...spannnend! Ik ben benieuwd of ze dat wel gaat eten, maar we zullen wel zien.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

groetjes,
Myrna, mama van Isis 05-09-2006

Nou, hier is het ook nog steeds DRAMA!! Hij vind het echt niet lekker. En sap al helemaal niet.
Morgen ga ik eens zo'n fruithapje met opvolgmelk geven, en wat vers fruit kopen, misschien vind ie dat lekker.
Had al banaan geprobeerd, maar na 1 likje kwam dat niet meer in de buurt van zijn mond. Maar toen ik zelf een appel zat af te happen, keek ie zo van, 'he, waarom krijg ik niet?' Vervolgens heeft hij het hele klokhuis af zitten lebberen. Geen hapje ofzo, maar wel steeds in z'n mond stoppen (en maar kwijlen. . .)

De pap gaat hier (in de fles) ook heel erg goed. Doe er net zoveel in als in een bord (flink zuigen dus), maar gister mopperde hij na 220 ml (180 water, 20 poeder, 20 rijstebloem) dat ik er vandaag maar 260 van heb gemaakt. Met z'n ogen dicht, maar op ging het! (en niet meer mopperen, dus het was goed zo).

Succes Myrna!
Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan