eindelijk zwanger!!!!!

Hoi Daan,

GEFELICITEERD  met jullie mooie, maar moeilijke  keuze. Wel jammer dat jullie, nu deze keuze is gemaakt, nog  4 jaar moeten  wachten.
Maar wat ik me wel afvraag is, waarom moeten jullie 3 (??????) jaar wachten voordat jullie in aanmerking komen voor IVF. Dat is toch raar. Dat kan en mag het zh helemaal niet van jullie verlangen. Ik zou naar een ander zh gaan, als ik jullie was. In de meeste zh kan je vrijwel meteen beginnen, of na een wachttijd van een paar mnd.

Ik wil jullie absoluut niet van het idee afbrengen hoor (begrijp me goed). Ik vind het heel mooi en lief dat jullie dit doen en wens jullie alle geluk van de wereld met jullie nieuwe kindje. Ik was gewoon erg verbaasd over het beleid van jullie zh.

Kruimel

Hoi wat leif al die reactie , en even wat duidelijkheid over dativf....omdat de gyn vind dat het allemaal wel meevalt, dat we gewoon nog maar moeten doorgaan met op de natuurlijke manier te proberen na ruim 1.5 jaar.... en dat hij behalve wat echo's voor de eisprong beter te bepalen voorlopig langgggg nog niets gaat doen , ja een kijkoperatie nou daar zit ik niet op te wachten......
Bij deze gyn hoeven we de komende tijd dus geen hulp te verwachten , dat bedoelde ik....hij zegt dat je na een jaar of 3 voor dat soort dingen pas in aanmerking komt...vandaar!

liefs daan

Hoi daan,

een hele goede keuze ikzelf heb al een dochter van bijna 5 en zijn nu 3 jaar bezig voor de tweede en gaan nu voor ki. mijn zwager en schoonzuster zijn op 17 januari dit jaar naar schiphol geweest om daar hun adoptiedochtertje uit taiwan op te halen ook zij hebben er 5 jaar over gedaan. ik wens je heel veel sterkte toe want ik heb het allemaal van dichtbij meegemaakt en er moet zoveel geregeld worden het is zeker niet makkelijk en ik hoop dat je heel gauw je kindje in je armen mag sluiten. veel succes.

gr.linda

Hee Daan,

Nogmaals, jullie keuze vind ik bewonderingswaardig hoor! Wij willen op termijn zelf ook een kindje adopteren (1e ivf 2e adopteren) en hebben de eerste 900 euro al overgemaakt (geintje kost gewoon dik 18.000 euro) maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar als ik je reactie zo eens lees.......dan denk ik echt dat je nog hele goede kansen maakt in de medische molen. Een kijkoperatie is echt peanuts (heb ik ook gehad) en geloof me ivf is echt niet leuk en daar zit je voorlopig echt nog niet op te wachten.
Ik ben zelf na 2 jaar niks zwanger geworden na de kijkoperatie omdat ze dan de boel ook eens extra doorspuiten zodat je een paar maanden extra vruchtbaar bent. Het is dus WEL aan te raden om eens een kijkoperatie te laten doen en echt het stelt helemaal niks voor! Is er bij jullie wel zaadonderzoek gedaan dan en wat kwam daaruit?
Als ik je verhaal zo lees dan is ivf inderdaad niet aan de orde maar zou ik eerder denken aan iui. Enne slechts 50% wordt zwanger in het eerste jaar he! De overige procenten pas in het 2e jaar dus alles is nog mogelijk als je het mij vraagt! OK deze gyn. vind dat je je aansteld en het gewoon natuurlijk moet proberen. Nou na 1,5 jaar kun je langzamerhand best eens aan iui oid gaan denken lijkt mij. Nogmaals mijn dringende advies dus om eens een ander ziekenhuis te proberen. Wij zijn zelf ook overgestapt en hebben daar nooit spijt van gehad hoor! Ik vind adoptie echt geweldig maar meissie dat duurt ook minimaal 4 jaar en kost vreselijk veel geld.

Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt!
lfs ing

Terug
Bovenaan