Eindelijk!

Hallo,

Ik lees al een hele tijd met veel plezier mee, maar moest nu toch echt even iets kwijt, vond het zo fijn namelijk:

Vanmorgen naar het cb geweest met onze zoon (18 weken). Ik had een andere verpleegkundige en wel een die behoorlijk pro borstvoeding is. Vond het zo heerlijk! Eindelijk iemand die niet raar opkeek van de borstvoeding en iemand die niet vroeg: Goh, voed je nog steeds met tepelhoedje? Dat is niet zo goed he.... Ik had meer het idee dat ze een beetje zat te genieten van ons lekker gevulde borstvoedingskindje :)
Ik had dan telkens het idee dat ik me moest verdedigen maar nu dus niet! Heerlijk!
Toen ik vertelde dat we met 6 maanden willen gaan bijvoeden volgens de Rapley methode, was ze enthousiast en zei erg nieuwsgierig te zijn naar onze ervaringen t.z.t..

Erg fijn dus, zo'n positieve ervaring. Vond het het wel "een eervolle vermelding" waard ;-)

Zijn er trouwens nog meer moeders die volgens Rapley willen gaan bijvoeden?

Groetjes Sabien
Moeder van een zoon van 18 weken

Een vriendin van mij is ook helemaal lyrisch van de Rapley... Ik zelf vind het eerlijk gezegd helemaal nix... Maar een ieder moet natuurlijk doen waar zij en hun kindjes zich het beste bij voelen. Succes ermee straks!

Maar wat fijn dat je nu zo'n fijne verpleegkundige had. Voortaan dus gewoon om haar vragen!

Liefs Nicole,
mv Delani 4,5 jaar
en Rodin 20,5 week

Hier ook een voorstander van rapley. Al combineer ik het wel met (zelfgemaakte) prakjes. Het is een hele goede manier van leren eten, en zeker omdat onze kindjes bv krijgen, hebben ze daarvoor een goede basis. Ik gaf mijn dochter bijvoorbeeld een stuk gekookte broccoli in het knuistje en gaf zelf soms dan wat hapjes gemalen broccoli bij. Ze kon dus vrij snel alleen stukken aardappel, groente etc eten. Geen gedoe met staafmixer, keukenmachine, of die heel onsmakelijke kant en klare potjes.

Ik vind het ontzettend leuk om hier ook iemand tegen te komen die ook aan Rapley gaat doen. Het is niet zo bekend, en meeste mensen staan er een beetje vreemd tegenover.

Wat fijn dat je eindelijk eens een wijkverpleegkundige tegenkwam die niet wat te zeuren had. Wat maakt het nou uit dat je nog steeds met tepelhoedje voed? Ik vind het juist harstikke knap dat je dat zo goed volhoud!!!

Ik ga even googlen geloof ik, want ik ken het helemaal niet.
Gek eigenlijk dat je zulke gekke reacties krijgt op dat je "nog steeds" borstvoeding geeft.
Ik heb juist het tegenovergestelde dat als ik zeg dat ik flesvoeding geef dat mensen dat maar wat raar vinden.

Wat gek dat je rare reacties krijgt op je bv!! Ik vind het hartstikke goed van je!

Wij gaan niet met de rapley methode voeden. Ik vind het maar een gesmeer. En mijn oudste dochter kan nu ook prima eten hoor ;)

x Martha

Ik kreeg vorige week ook een hele positieve reactie op het CB van een invalverpleegkundige! :) Heerlijk is dat he!.... Mijn meisje is nu ook 18 weken en krijgt ook nog steeds BV...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik die kant en klare maaltijdpotjes, juist heel smakelijk vind! Vol van smaak en helemaal aangepast aan de behoefte van je kind. Ideaal.... (PS ja, ik proef alles zelf eerst voordat ik het mijn kind te eten geef)

Hihi, zoals mijn stukje hierboven leek het net of ik totaal anti-potje ben. Das absoluut niet zo hoor. Mijn kinderen hebben heus allemaal wel eens een potje gekregen. Maar Nicole, meen je echt serieus dat je ze smakelijk vind en vol van smaak? Ok, die fruitpotjes zijn redelijk, maar de groentepotjes, zeker voor wat oudere kindjes? Die ruiken en zien er ronduit smerig uit! En er zit altijd zon raar smaakje aan. Vandaar dat mijn voorkeur naar vers uitgaat (behalve dat het nog veel goedkoper is ook ;-) ) En dan is Rapley weer praktisch, terwijl je zelf eet, geef je je kind ook een wortel of iets, en kun je gewoon zelf lekker eten zonder dat je eten koud word.
Een smeerboel word het wel ja, das dan weer heel jammer van die methode.

Terug
Bovenaan