Eindelijk!

@ Marinally: Ja, ik snap dat je het zo ervaart. De eerste vraag die je krijgt als je een kindje hebt gekregen is: geef je borstvoeding? Blijkbaar vinden mensen dat heel interessant om te weten en hangt er altijd een waardeoordeel aan vast.

Maar mijn ervaring is ook dat hoe langer je voed, hoe minder mensen het "normaal" gaan vinden. Als je verteld dat je kindje van 9 maanden nog borstvoeding krijgt, reageren sommige mensen ook heel negatief en stom. Dat vind ik jammer, want er is niks raars aan namelijk, net zoals het niet raar is als je voor flesvoeding kiest.

Mijn oudste heeft ook vrij snel een flesje gekregen. Toen kreeg ik commentaar. Toen ik mijn dochter wat langer bv gaf dan de algehele norm is, kreeg ik ook commentaar.

ik wilde ook al la rapley geven maar door omstandigheden (enorme spugen van Amy) zijn we eerder gestart met bijvoedin g opa dvies van de kinderarts!!

amy krijgt nu s avonds met ons warm eten appelmoes/fruithapje en rond half 9 60cc kunstvoeding met bambix.... en raar of niet... sinds de bijvoeding spuugt ons meisje echt enormmmm minder!!

dus ben benieuwd donderdag moeten we naar het cb...

ik wil toch wel met 6 maanden wat idd gaan proberen a la rapley

Neej, ik bedoel zeker niet de potjes voor oudere kindjes, blergh! Maar die (groente)potjes vanaf 4 maanden. Sommige van 6 maanden zijn ook goed te doen. Daarna gaan ze langzaam aan toch met de pot mee eten.

Oh sorry maar hebben jullie ooit het bloemkool potje vanaf 4 maanden zelf geprobeert??? Nou ik begrijp dat ze het niet wilde, wij zelf ook niet!!
En achteraf de honden wilden het schaaltje niet eens aflikken (2 Jack Russels die alles eten, en mijn man is ook een wandelend vuilnisvat) nou dat zegt mij genoeg!!! De doperwten zijn goed te eten, ja flauw, maar ja iig zoutloos! Maar tot nu toe vind ik het erg smaakloos, en maak nu zelf, ook zoutloos, en vind ze beterder. De fruithapjes zijn erg goed te doen,

En ik vind het juist super dat je nu nog steeds BV geeft, ik vind dat knap en heel netjes!!!!!!
En ja groot gelijk dat je blij bent dat je zulke reacties wilt plaatsen, ik zelf heb geen BV gegeven na een wel overwogen keuze, zkh was er toen ook blij mee, maar laat je aub door niemand vertellen wat je moet doen!!! Want geen enkele moeder is hetzelfde, en zo ook geen enkele baby is hetzelfde, jij voelt wat goed is voor jouw kleine!!!!!!

Ik vind dat jij net zoals alle anderen onze respect verdienen, jullie doen allemaal wat jullie het beste vinden, zonder het een ander op te dwingen!!!!!!

Anoush is 21 wk en krijgt ook volledig borstvoeding nog. Omdat ze dag en nacht nog om de 3 uur komt, wil ik toch voor 6mnd beginnen met bijvoeden. Gewoon met zelfgepureerde prakjes groente en fruit. Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaring met Rapley :). Voor mij geen gesmeer. Ik ben trouwens zo'n moeder die het zelfeten zo lang mogelijk uitsteld.. Toch goed gekomen met mijn oudste.
x Taraneh

Terug
Bovenaan