Eisprong bij lange cyclus

<p>Lieve Dames,</p><p>Ik vroeg mij af of je een eisprong hebt als je soms na 40 dagen pas ongesteld wordt. Ik had begrepen dat je dan geen eisprong hebt en die maand dus niet vruchtbaar bent... ik heb een onregelmatige cyclus de kortste was 23 en de langste 43 dagen. Iemand ervaring? Ik ben nu op mijn 44 cyclus dag. Ik heb 2 dagen geleden een test gedaan en die was negatief.</p>
 
Heyhey
dit hoeft  zeker niet altijd  zo te zijn.
Ik heb ook cyclussen  van 32 tot 47 dagen en heb gewoon een eisprong die ik makkelijk kan vinden met ovulatie  testen   .
En heb een zoontje van 10 maanden dus  je kan zekr wel een eisprong hebben. 
Heb je al weleens gewerkt met ovulatie testen ?
Anders raad ik het je wel aan evt. Ik krijg hierdoor meer rust en omdat  ik zulke wisselende cyclussen heb kan ik makkelijker hierdoor mn ei sprong  vast stellen. 
Want een cyclus van 32 dagen of 46 verschilt 2 weken dus dan is het moeilijk gokken wanneer je ei is?
 
Ik heb ook een onregelmatige cyclus en die van mij kan zelfs langer zijn dan die van jou. Mijn kortste was 32 dagen, langste 56 dagen. Ik ben nu zwanger van mijn tweede kindje... Toen ik zwanger bleek van mijn eerste, had ik een cyclus van 43 dagen. Toen ik zwanger bleek van de tweede, had ik een cyclus van 46 dagen (alles teruggerekend natuurlijk). Ik ben bij beide zwangerschappen in ronde 3 zwanger geworden. Dus ja, met een onregelmatige cyclus of een cyclus langer dan 40 dagen kan je (in mijn geval in ieder geval) gewoon zwanger raken. Ik heb overigens maar 1 cyclus ovulatietesten gebruikt en dat was na het stoppen met borstvoeding om te kijken wanneer ik mijn eerste menstruatie kon verwachten. Voor de rest heb ik het allemaal op zn beloop gelaten.
 
@xCy dat zou je denken maar ik heb het opgezocht en ze zeggen je kan alsnog bloeden ook al heb je geen eisprong gehad en dat lijkt op mentruatie. 
Ik heb nog geen ovulatie testen geprobeerd! Maar dat is een idee inderdaad. Dank jullie wel voor jullie antwoorden :) .
@elsiejoy waar ging je op letten kwa dieet? Ik gebruik nu maca root pillen om mijn hormonen op balans te krijgen, ben benieuwd of dat gaat werken. 
 
He he 
ik heb ook lange cyclussen gehad, van 44 dagen en die zijn nu terug naar gemiddeld 32 dagen. 
Ik heb toen een hele tijd teunisbloemolie genomen en chorella tabletten en na 2 maanden zat ik op de 33 dagen en nu steeds op de 32.. 
dus je kan het altijd een kans geven ;-) 
 
Ik heb ook onregelmatige cyclussen en heb op dag 84 (ja hele lange cyclus) een eisprong gehad! Dus het kan wel ☺️ bij mij helaas wel uitgelopen op een miskraam. Ik weet dat ik een eisprong had omdat ik het merkte aan mijn lichaam. Ik had nog ovulatietesten liggen dus die heb ik gedaan en die waren (op dag 83 en 84) positief. 
 
@elsiejoy Ik ben ook inderdaad bang dat ik pcos heb. Ik heb heel wat klachten die erop kunnen wijzen.
Pas geleden heb ik wel een inwendige echo gehad en het zag er allemaal normaal uit volgens hun. Ik weet alleen niet hoe ze pcos vaststellen. 
@gebruiker10109263 wat fijn! was dat een tip van de dokter of heb je zelf een beetje onderzoekt?
@zeeuws-meisje 84 dagen......! Dat is heel lang. Moest je niet naar de dokter daarvoor? 
 
Terug
Bovenaan