Eisprong bij lange cyclus

Ja ik ben er ook voor naar de dokter geweest en doorverwezen naar de gynaecoloog. Ook een inwendige echo gehad en toen hebben ze pcos vastgesteld. Bij mijn vervolgafspraak bij de gyn bleek ik al zwanger. Wat elsiejoy zegt klopt. Ik heb dus ondanks de pcos wel gewoon eisprongen, misschien niet altijd, dat weet ik niet. Maar toen ik er een had was het ook gelijk raak. Alleen inderdaad door de langere cyclussen helaas minder eisprongen en dus minder kans.
Ben blij dat ik wel zwanger kan worden dus ik wacht nu gewoon weer af tot een eisprong en/of menstruatie. ?
 
Dank jullie wel! Ik ben nogsteeds niet ongesteld en had al wel een week geleden een test gedaan en die was negatief. Misschien maandag nog een keer testen en anders ga ik echt even de huisarts bellen.ik ben pas 21 zijn er meerdere meiden die zo jong zijn en dit probleem hebben? Kan het een vervroegde overgang zijn? Ik heb horror verhalen gehoord over hele jonge meiden waar van alles misging en ze zo jong al in de overgang bleken te zijn. 
 
Als je gaat zoeken, vind je overal wel horrorverhalen. Dat komt omdat dat soort verhalen makkelijker naar buiten komen en de gevallen dat er niks aan de hand is als normaal gezien worden. Dus ik zou me daar vooral niet zo mee bezig houden. Hoe lang ben je gestopt met anticonceptie? En wat had je, de pil of spiraal? Want dat kan ook nog uitmaken. Met de pil kan het namelijk tot een jaar duren voor je cyclus regelmaat heeft gevonden. Je bent 21, je hebt nog tijd genoeg! Ik snap dat als je eenmaal een kinderwens hebt, je heel snel zwanger wilt worden, maar helaas werkt het menselijk lichaam zo niet.... 
 
Het kan tot een jaar duren voor je ontpilt bent inderdaad. 
En laat je niet gek maken door die horror verhalen wat ik al zei ik heb ook lange cyclussen  en kan gewoon  zwanger  worden?
Zoals je al zei heb je al een keer een echo gehad en had je pcos gehad dan hadden ze dat dan wel gezien
Naja je moet het zelf weten maar aangezien je er zo mee bezig bent stress kan je menstruatie  ook uitstellen?
 
 
Ik zeg ook niet dat je nog aan het ontpillen bent. Ik zeg dat het tot een jaar kan duren voor je cyclus zn regelmaat gevonden heeft. Je lichaam heeft jarenlang hormonen toegediend gekregen en nu moet ze alles ineens zelf gaan doen. Het kan even duren voor je lichaam dat allemaal op orde heeft. Maar het kan ook zijn dat je gewoon een onregelmatige cyclus hebt. Dat kan een medische reden hebben, of niet. Je moet zelf weten of je dat uit wilt zoeken, ik heb daar zelf nooit de behoefte voor gehad omdat ik er geen moeite mee heb. Maar iedereen is daar anders in! Ik weet alleen dat je met een menselijk lichaam te maken hebt en dat dat lang niet altijd te sturen is... Ik probeer je alleen maar advies te geven, waar je om gevraagd hebt. Dus ik vind het jammer om te merken dat je defensief reageert. Als jij je er prettiger bij voelt om naar de huisarts te gaan en je te gaan laten onderzoeken, dan moet je dat vooral doen! Doe wat bij jou past. Maar reageer wel met respect op degenen die je advies willen geven, of je het daar nu eens mee bent of niet.
 
@Jemiejw ik denk dat je mijn bericht met een hele andere toon hebt gelezen dan hoe ik het bedoeld had... ik zie ook nergens iets in mijn bericht staan wat er op duid dat ik niet respectvol ben. Ik ben juist hartstikke blij dat jullie de tijd hebben genomen om mijn berichtje te beantwoorden! Deze form is neem ik aan bedoeld om elkaar te helpen bij vragen en elkaar te steunen. No hard feelings at all. Bedankt voor jouw toelichting in ieder geval :) 
@nicolleb dankjewel voor het gerust stellen! Als pcos inderdaad op de echo te zien is dan is dat bij mij niet het geval er was niets geks gevonden of gezien.
 
Hoi! 
Lange cyclussen zijn enorm vervelend. Hier ook iemand die hiermee bekend is helaas! Mijn cyvlussen variëren tussen de 27 en 62 dagen. 
Inmiddels ben ik 13+2 weken zwanger van ons eerste kindje!:) mijn laatste cyclus zou 53 dagen hebben geduurd als ik niet zwanger zou zijn geraakt, dus bij een cyclus van boven de 45 dagen kan je zeker een eisprong hebben.
Enige is dat je wat minder kansen per jaar hebt.. bij mij hebben ovulatietesten goed geholpen en was na 4 cyclussen (6 maanden) zwanger!
 
Terug
Bovenaan