Eisprong verplaatsen

Hoi allemaal,

Wij hebben de wens voor een 2e kindje. Mijn man werkt in de offshore en is 2 weken weg en dan 2 weken thuis.
Mijn vruchtbare periode zit iedere keer in de 2 weken dat hij weg is.
Zijn werkweken verplaatsen is geen optie.
Iemand in een vergelijkbare situatie gezeten? Kan je je eisprong verzetten en zoja hoe?
 
Sorry maar is dit serieus? ? nee dat kan niet dat doet je lichaam toch echt helemaal zelf. Dus als je echt een serieuze kinderwens hebt zal je man toch wat moeten regelen
 
Je eisprong verplaatsen kan idd niet zomaar. Maar ik snap je vraag wel! Het is natuurlijk super vervelend als dit elke maand het geval is.
Is je cyclus heel regelmatig? En werkt je man 2 weken op, en dan 2 weken af of 2 weken per maand? Als je cyclus namelijk 28 dagen duurt, zal hij langzaam in de maand verschuiven. Zeker bij de maanden van 31 dagen. Wie weet is een gedeelte van je vruchtbare periode dan over een paar maanden als man (gedeeltelijk) thuis is. Als hij precies 2 weken op, 2 weken af werkt (en dus ook cycli van 28 dagen maakt), dan gaat dat helaas niet op.. 
 
De pil kan je steeds wat langer of net iets korter slikken, zodat je uiteindelijk anders uitkomt.
 
Ja dit is zeker serieus. Mijn man kan niet "even" wat regelen. Er zit een heel schema achter zijn werk. Als 1 iemand andere weken gaat werken betekent dit dat er minstens 10 andere ook andere weken moeten gaan werken.  bedankt voor de tip over de pil. Daar had ik nog niet aangedacht. Jaren lang een spiraal gehad. Mijn cyclus is redelijk regelmatig, meestal rond de 30 dagen. Mijn man werkt altijd 2 weken op en 2 weken af. Dit heeft niet met kalenderweken te maken. 
 
Essil schreef:
De pil kan je steeds wat langer of net iets korter slikken, zodat je uiteindelijk anders uitkomt.
Als je zwanger wil worden dan is de pil geen handige optie ? Het is niet gezegd dat als je dan stopt met de pil je eisprong ook anders is dan daarvoor alleen omdat je tijdens pilgebruik zelf kan beslissen wanneer je ‘ongesteld’ wordt
 
Terug
Bovenaan