Eisprong verplaatsen

Met de pil kan je niet zomaar je eisprong verplaatsen. Ten eerste heb je met de pil in eerste instantie namelijk helemaal geen eisprong. Je kan dan inderdaad wel zelf kiezen wanneer je je stopweek hebt door de pil wat langer of korter door te slikken. Echter als je stopt met de pil is het afwachten wanneer je eisprong weer terug komt en kan het net zo goed zijn dat je weer in dezelfde periode uitkomt. Je kan dit niet zelf maar even een paar dagen opschuiven dat doet je lichaam toch echt helemaal zelf
 
Er moet zeker iets mogelijk zijn. Ik heb wel eens medicatie gekregen om mijn menstruatie een weekje tegen te houden! Ik zou het eens bij de huisarts voorleggen. 
Ik vind het geen rare vraag hoor! Snap heel goed dat je hier hopelijk wat aan kunt doen
 
Je menstruatie aanpassen is wel even iets anders dan een eisprong ‘verplaatsen’. Met hormonen kun je natuurlijk een eisprong proberen op te wekken zoals ze bij fertiliteitsbehandelingen doen, maar dat zullen ze echt niet zomaar doen zonder dat daar een strikte medische indicatie voor is. Omdat dit ook allemaal bijwerkingen en complicaties kan geven. Dus ik zou niet te makkelijk denken dat de huisarts wel even een pilletje kan voorschrijven hiervoor
 
Als je je menstruatie een weekje tegenhoudt, verschuif je je cyclus in principe met een weekje. Ik zeg niet dat een huisarts dat zomaar voorschrijft, maar overleggen en je probleem voorleggen kan altijd toch?
 
Overleggen kan altijd. Alleen is het niet zo simpel van ‘je cyclus even een weekje verplaatsen’. Je eisprong en menstruatie is namelijk nogal een ingewikkeld proces afhankelijk van allerlei hormonen. Je menstruatie een week tegenhouden geeft geen garantie dat je daarmee ook je eisprong verplaatst. De medicatie die jij waarschijnlijk gekregen hebt, zorgt ervoor dat het baarmoederslijmvlies niet loslaat waardoor je niet ongesteld wordt. Dit wil echter niet per se zeggen dat je daarmee ook de rijping van je eicellen, en daarmee je eisprong, beinvloedt. Ik wilde alleen zeggen, hoop er niet op dat het simpel op te lossen is met een pilletje. Zo kwam jouw post namelijk een beetje op mij over.
 
Voor zover ik weet kan dat alleen maar met de morning after pil, die stelt je eisprong even uit. Maar dat zou ik wel heel erg afraden, er is niet echt een goede manier om je eisprong uit te stellen. Balen dat hij niets met werk kan regelen. Is je eisprong altijd net als hij een paar daagjes weg is of juist aan het einde van zijn 2 weken afwezigheid?
 
Mijn eisprong valt meestal op de 8-9 dag dat hij weg is. Slechter kan dus eigenlijk niet. Het is lastig om hiervoor een "oplossing" te bedenken. De wens is zo groot, maar de omstandigheden maken het lastig. 
 
Ik dacht eerst ook aan de pil, maar ja, je gaat wel rommelen met je lijf, zonder dat je weet of het effect heeft.
Maar als je cyclus rond de 30 dagen is, dan verschuift het toch vanzelf de goede kant op? Het zal even duren, en geduld is lastig als de wens er eenmaal is...
Ik wens je heel veel succes en hoop dat het gauw raak is ?
 
Terug
Bovenaan