eitje kwijt!!!

Wat ontzettend rot zeg! Het is nooit leuk om je ontslag te krijgen, hoe goed je er ook op voorbereid bent. Veel succes meid en hopelijk vindt je snel een andere baan. Of heb je straks na je verlof een nieuwe leuke baan om te beginnen!

Groetjes,
Leeuwtje

Hoi..

Ik vond je verhaal zo lullig! dat ik een beetje heb zitten zoeken voor je!!

als je zwnger bent mag je NIET ontslagen worden.. deze zin heb ik van internet:

Ontslag
U mag niet worden ontslagen als u zwanger bent en ook niet tijdens de eerste twaalf weken na de bevalling. Alleen in speciale gevallen is ontslag mogelijk.

Dus als ik jou was zou ik nog maar even na gaan vragen.. en kan je misscien toch je baan houden daar...   hoop dat ik je daarmee kan helpen!!

liefs mij

Het klopt als je zwanger bent mogen ze je niet ontslaan, maar ik heb eind feb...gewoon einde contract..en dat stond een jaar geleden al vast.
Maar ik had verwacht dat ze het wel zouden verlengen, maar dat valt dus tegen....
Ik voel me echt heel erg ***
Ik voel me ook al sinds dat gesprek, niet meer zo zwanger en ik zit even in en dalletje.
Aangezien ik hier pas 5 jaar in deventer woon, heb ik ook nog geen contacten opgebouwd en die had ik nu wel even errug nodig gehad.
Want een fijne vriendin heeft toch iedereen nodig...gewooon om even je ei aan kwijt te kunnen..
Maar goed misschien na volgende week de echo, dat ik me weer wat beter voel...moet er nog even niet aan denken dat dat ook nog mis gaat

Jemig ik lijk wel zo'n hopeloos geval...zullen mijn hormonen wel zijn hahahaha

manon

Hoi,

Helaas is het zo dat als je een tijdelijk contract hebt, ze je geen nieuw contract hoeven aan te bieden, ongeacht of je zwanger bent. Het contract loopt gewoon af. Dus dan maakt het helaas niet uit of je zwanger bent of niet. Er is echt geen een werkgever die zal zeggen dat je geen nieuw contract krijgt vanwege je zwangerschap. Zo "slim" zijn ze dan weer wel. Ze verzinnen altijd wel een andere reden.

Groetjes,
Leeuwtje

Hoi Manon,

Ik zie dat onze reacties elkaar gekruist hebben.
Het blijft zeker enorm balen! Meid, ik hoop echt dat de tijden snel zullen veranderen voor je, zodat je je om een baan niet meer druk hoeft te maken en je lekker kunt gaan genieten van je zwangerschap!

Veel succes met de echo en hopelijk ook veel plezier!

Groetjes,
Leeuwtje

Terug
Bovenaan