Elektrische bakfiets Vogue ?

<p>Hallo,</p><p>Voor mijn baby en peuter ben ik me aan het oriënteren op een elektrische bakfiets (3 wielen). Ik wil niet de hoofdprijs betalen maar tweedehands durf ik niet vanwege gebrek aan garantie. Zijn er papa’s of mama’s die ervaring hebben met een bakfiets van Vogue/Troy/Qivella? Of een ander merk wat goed betaalbaar is? Ben ook benieuwd waar je hem hebt gekocht en hoe de ervaring is met service/garantie en zo.. <br /><br />alvast bedankt! </p><p> </p>

Ik heb de vogue carry 3 nu een half jaar. Elektrisch want heb er 4 kinderen in zitten. Gekozen omdat je er vaak maar een paar jaar echt gebruik van maakt en die accu's best afschrijven en ik ook niet de hoofdprijs voor wilde betalen. De fiets gekocht hier in het dorp bij de fietsenmaker. Sinds corona zie je deze bakfiets bijna overal bij ons in het dorp en de urban arrow. Laatst ben ik er wel mee omgevallen en de bakfiets was amper beschadigd ondanks een flinke val. De tentstokhouders waren verbogen dus moesten vervangen worden. Dit heeft wel ruim een maand geduurd voor de fietsenmaker deze binnen had. Dus dat viel wel echt even tegen. Er zijn weinig accessoires beschikbaar voor de vogue en kwaliteit van de huif vind ik ook wel wat minder. Mis wel een extra opstapje boven het wiel van de vogue zoals de babboe dat heeft. De kleintjes hier kunnen niet goed instappen en staan daarom soms op het spatbord waardoor deze verbuigt. Verder vind ik prijs kwaliteit wel heel goed! Hopelijk heb je hier iets aan! 

Ik heb de Troy. Vond de prijs vooral erg goed. Er zit geen deurtje aan de bak dus je moet wel de kinderen er zelf in tillen. Maar daar stoor ik me niet aan, moet je op een gewone fiets ook. Ik vind het fijn dat het een drie wieler is. Het huillfje schijnt inderdaad minder goed te zijn qua kwaliteit. Voor de zomer dag heb ik zelf een 'luifeltje' gemaakt van een gekleurd canvas stofje die je over de buizen kan schuiven. Scheelt veel geld en zit er ook nog eens leuk uit. Ik heb het achterste bankje eruit gehaald zodat de maxi cosi met mijn zoontje van 4 maand er ook gezellig bij in kan! Bij ons in het buitengebied fietst echt iedereen met deze bakfiets!

Ik gebruik nu twee maanden de elektrische Voque Carry met twee wielen. Omdat mijn dochter nog maar 5 maanden is, zit zij in een babyschaal die vastgeschroefd zit op het bankje. Ik vind m super fijn en licht fietsen, wendbaar in gebruik doordat je enkel twee banden hebt (bijv. in drukke stad en heuvelachtig gebied). Omdat ie elektrisch en licht fietst heb ik er ook plezier mee en denk je niet 'pff wat een opgave om de fiets te pakken'. Met de huif die er bij ons standaard op zat kun je ook met slecht weer of juist felle zon de fiets pakken. Tot zover zijn we erg blij met de aankoop en tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding.

Wij hebben de vogue supreme, nu bijna 2 jaar terug gekocht. We zijn er mega blij mee en gebruiken m dagelijks! Zelfs een auto weggedaan sinds we de bakfiets hebben, we kunnen nu prima uit met 1 auto.

Bakfiets gekocht zodra ons 2e kindje geboren werd. Ik vond het heerlijk dat we direct na geboorte konden fietsen met beide kinderen, anders moet je weer zo'n 8 maanden wachten tot de baby groot genoeg is om op de fiets te kunnen.

Er kan een babyschaal of maxi cosi in, wij kozen voor het laatste en zo kon de pasgeboren baby al veilig en warm mee in de bakfiets.

Er kunnen prima 4 kindjes in en eventueel nog 1 achterop. Ik doe er bergen boodschappen mee, fiets ermee naar de stad, buggy kan erin. Ideaal.

In de regen of koude wind blijven de kinderen altijd droog en warm, nooit huilende kinderen op de fiets zodra het begint te regenen. Het is echt zó fijn, ik raad het iedereen aa met 2 kinderen. Op een gewone fiets is het gewoon zwaar en wiebelig en is je fiets gelijk vol met 2 kinderen.

In de 2 jaar hebben we nooit gedoe gehad met de accu ofzo. Alleen 1x een lekke band en 1x de ketting eraf. Wel laten we 'm elk jaar keuren en een onderhoudsbeurt, want dat is wel nodig. We rijden er zoveel kilometers op en ook echt door de modder en blubber, we wonen in landelijk gebied vol weilanden.

Ik raad je aan te gaan proef fietsen. Zo kom je er achter welke fiets je fijn vindt. Wij zijn bij bakfietsloods in Papendrecht geweest, en op Vogue / Troy / Johnny Loco gefietst. Wij wilden een goede degelijke fiets gezien we veel door de modder fietsen en zo bij Vogue uitgekomen.

Urban Arrow heeft hele goede fietsen, maar vonden we persoonlijk echt te duur en meer geschikt voor de stad. En weinig bergruimte, ik vond het belangrijk dat er veel boodschappen en spullen in kwijt kunnen. Dus bedenk even goed van tevoren wat je belangrijk vindt en ga ergens testen!

O en kinderen van 6 jaar gaan nog steeds wel eens met ons mee in de bakfiets, dit past nog! Tot 5 a 6 jaar kunnen ze er prima in. Mijn oudste is bijna 4 jaar en het is 2km fietsen naar school binnenkort dus dat kan ze nog niet zelf. Ze kan sowieso tot ze in groep 2/groep 3 zit nog lekker in de bakfiets naar school gebracht worden.

Ook wij hebben voor de zomer zelf een zonnescherm gemaakt, en een balkon-plantenbak aan de achterkant opgehangen waar we doekjes, bekers etc in kwijt kunnen, want in de bakfiets zelf is geen opbergruimte om iets neer te leggen. Wel op de bankjes, maar bij de eerste hobbel vliegt het eraf.

Kinderen eten in de bakfiets ijsjes en bakjes fruit, alles kan haha. Zo ideaal! In de winter hebben we een lichtsnoer erin opgehangen en dan is het gewoon mega gezellig in de bakfiets.

Terug
Bovenaan