Wij hebben de vogue supreme, nu bijna 2 jaar terug gekocht. We zijn er mega blij mee en gebruiken m dagelijks! Zelfs een auto weggedaan sinds we de bakfiets hebben, we kunnen nu prima uit met 1 auto.
Bakfiets gekocht zodra ons 2e kindje geboren werd. Ik vond het heerlijk dat we direct na geboorte konden fietsen met beide kinderen, anders moet je weer zo'n 8 maanden wachten tot de baby groot genoeg is om op de fiets te kunnen.
Er kan een babyschaal of maxi cosi in, wij kozen voor het laatste en zo kon de pasgeboren baby al veilig en warm mee in de bakfiets.
Er kunnen prima 4 kindjes in en eventueel nog 1 achterop. Ik doe er bergen boodschappen mee, fiets ermee naar de stad, buggy kan erin. Ideaal.
In de regen of koude wind blijven de kinderen altijd droog en warm, nooit huilende kinderen op de fiets zodra het begint te regenen. Het is echt zó fijn, ik raad het iedereen aa met 2 kinderen. Op een gewone fiets is het gewoon zwaar en wiebelig en is je fiets gelijk vol met 2 kinderen.
In de 2 jaar hebben we nooit gedoe gehad met de accu ofzo. Alleen 1x een lekke band en 1x de ketting eraf. Wel laten we 'm elk jaar keuren en een onderhoudsbeurt, want dat is wel nodig. We rijden er zoveel kilometers op en ook echt door de modder en blubber, we wonen in landelijk gebied vol weilanden.
Ik raad je aan te gaan proef fietsen. Zo kom je er achter welke fiets je fijn vindt. Wij zijn bij bakfietsloods in Papendrecht geweest, en op Vogue / Troy / Johnny Loco gefietst. Wij wilden een goede degelijke fiets gezien we veel door de modder fietsen en zo bij Vogue uitgekomen.
Urban Arrow heeft hele goede fietsen, maar vonden we persoonlijk echt te duur en meer geschikt voor de stad. En weinig bergruimte, ik vond het belangrijk dat er veel boodschappen en spullen in kwijt kunnen. Dus bedenk even goed van tevoren wat je belangrijk vindt en ga ergens testen!