Elektrische kruiken

Hoi,
heeft iemand ervaringen met elektrische kruiken? Is dat positief of negatief en waarom. En welk merk / type hebben jullie? Mij lijkt de gewone kruik (water vullen) best een gedoe eigenlijk. Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb er een voor mezelf of voor het voorverwarmen van het bedje. Maar om de kleine warm te houden heb ik gewone kruiken gebruikt. Elektrische mocht niet van de verloskundige omdat dat wel eens was misgegaan ?

Ik had hetzelfde idee, maar de elektrische kruik kan ontploffen was hier de reden dat het niet mocht/kon. Gewone kruiken zijn even wat extra werk maar het valt mee hoor. Wij hebben de kruiken ruim een maand gebruikt omdat het in de winter (februari) zo ontzettend koud was. En je raakt eraan gewend om het te doen. Als je geluk hebt hoeft het maar een week.

Geen ervaring met electrische kruiken maar een gewone kruik is echt niet veel werk.

Mijn oudste werd geboren in oktober en toen hebben we wel de eerste 6 weken een kruik warm gemaakt rond 22.00 en rond 4.00, eigenlijk zodra ze wakker werd voor een voeding s nachts. Dan is het een kleine moeite want je bent toch al wakker. Na die 6 weken nog wel tot aan januari/februari 1 kruikje rond bedtijd warm gemaakt, meet voor ons eigen gevoel zodat ze de eerste uren van de nacht lekker warm lag, t was hartje winter.

Mijn 2e is geboren in juli en we hebben nooit kruiken gebruikt, alleen de eerste 3 dagen geloof ik. Het was zomer en zodra de winter kwam was ze alweer 3/4 maanden oud en waren kruiken overbodig.

Ik hen elektrische kruiken gebruikt. Welke prima! Je moet ze liggend opwarmen, dan is het gevaar van kapot gaan het minst.

Ik heb juist een elektrische gekozen omdat ik nare verhalen hoorde van een met water gevulde kruik. Het lag bij een pasgeboren in de wagen, is gaan en het ruggetje van het kindje was helemaal verbrand. Vreselijk!

VK een KZ gingen gewoon mee in mijn keuze

Ik heb ook de Zensy gebruikt, een elektrische kruik die zelfs door mijn kraamzorg was mee-ontwikkeld. Werkt heel handig en is gewoon veilig volgens mij. De Zensy blijft wat langer warm dan een gewone kruik en daar kan je je in principe ook niet aan branden. Dat vonden wij een voordeel.

Ik hoor zoveel wisselende verhalen. Ik dacht ik ga eerst de papa's en nama's navragen. Waarschijnlijk is een gewone kruik ook zo gedaan, alles wordt routine natuurlijk.

Ook de gewone standaard kruiken gebruikt. Kindjr van februari maar na 3 dagen ermee gestopt omdat ons kereltje lag weg te zweten ermee. En de kruiken waren goed heb ze zelfs nog gecontroleerd dag na zijn geboorte maar hij had gewoon veel te warm ermee

Terug
Bovenaan