Elektrische of handkolf???

Hoi meiden,
Ik ben me een beetje aan het orienteren voor een borstkolf en wil graag van de ervaren moeders weten wat beter is, een hand of borstkolf en eventueel welk merk.
Het lijkt mij dat je zo'n lamme hand krijgt van een handkolf maar aan de andere kant is een bortskolf vrij pittig aan de prijs. Dat is opzich niet erg maar dan is het wel te hopen dat het allemaal lukt met de borstvoeding.
Hebben jullie adviezen of tips???
Groetjes Rene

Hoi René,

Bij mijn eerste kindje heb ik een handkolf van aveant gebruikt. vond hem erg prettig en kreeg geen last van een lamme arm oid. Het ligt er een beetje aan hoe snel er melk uit je borst komt. Ik heb in het begin veel moeite gehad om er wat uit te krijgen, maar na een beetje oefenen had ik na een halve minuut al een fles gevuld.

dus wanneer je goed oefent is een handkolf zeker te doen. Ik heb de aveant destijds gekozen omdat hij red. betaalbaar is en ik ook flessen had van dit merk wat je eronder kunt draaien zodat het direct wordt opgevangen.

De nieuwe versie is nog practischer en uitgebreider

Succes ermee.

Gr.

Hoi,

Je kunt ook een kolf huren via de thuiszorgwinkel. Als het voeden dan goed gaat kun je altijd nog een kolf kopen. Of via marktplaats een tweedehandsje kopen. (wel goed uitkoken!)

Ik heb zelf een kolf kunnen overkopen van iemand. Ik heb een electrische van Medela. Hij is wel vrij luidruchtig. Ik noem hem dan ook mijn tjoeketjoeke. Heb hem 3 jaar geleden aangeschaft na de geboorte van de oudste. En pas gedaan toen ik zeker wist dat ik BV bleef geven. Want goedkoop zijn die dingen niet. Inmiddels is onze dochter geboren, en weer gebruik ik het kolf apparaat.

Groetjes, Kat (mama van Danae 30/5/06)

Hoi

Ik zou inderdaad pas een kolf kopen als je zeker weet dat je
borstvoeding gaat geven en voor langere periode. Als je af en toe een
voeding gaat afkolven omdat je even naar de stad wil ofzo zou ik gewoon
een handkolf nemen/lenen. Wil je echt als je gaat werken alle voedingen
afkolven dan is een elektrische misschien handig. Ik heb de Avent
handkolf gebruikt bij mijn dochter en die werkte perfect. In het
ziekenhuis gebruikte ik een elektrische en dan zit je echt met die kolf
op je borsten en verder doe je niks. Ik had toen veel meer tijd om na
te denken over hoe dit eruit zag en vond het raar. Toen ik thuis de
handkolf ging gebruiken was ik lekker bezig en had ik er minder moeite
mee.

Ga je trouwens een kolf voor langere tijd gebruiken dan is kopen vaak
goedkoper dan huren. Helemaal als dit de eerste is en je denkt dat er
in de toekomst ook nog wel een tweede kindje komt.

Ik had eerst een electrische kolf van Medela en vond het een onding. Het ding maakte echt herrie (erg leuk als je een dagje weg bent zonder kind en bijvoorbeeld op een wc moet kolven...) en ik kreeg er niet snel melk mee uit mijn borsten. Op een gegeven moment was ik een paar dagen in Londen zonder mijn dochter en moest daar dus ook steeds kolven. Op de laatste avond begaf hij het, zodat ik de volgende middag pas thuis een nieuwe kolf kon kopen en mijn borsten zo ongeveer ontploften.

Toen heb ik een handkolf van Avent gekocht, echt een ideale kolf. Je zit echt niet als een gek te knijpen in dat ding, bij mij kwam er met 1 keer op en neer bewegen een hele stroom melk uit. Het ging met die handkolf veel sneller en ik kreeg meer melk uit mijn borsten. Ook kun je hem overal gemakkelijk gebruiken en het maakt geen geluid. Ik zou zeggen: ga voor de handkolf (al is je voorkeur natuurlijk persoonlijk).

Ik heb instabiele polsen en een handkolf is dus niks voor mij. Maar inderdaad: zo'n elektrische (van Medela heb ik) is een onding. Hij maakt herrie, je moet in de buurt van een stopcontact zitten (of er batterijen in doen).
Wat ik me afvraag: hoe lang kolf je met een handkolf? Ik zat meestal een half uurtje en dan had ik een fles van 200 ml. Ik moet er niet aan denken dat je een half uur zelf aan het 'pompen' bent (met mijn zwakke polsen dan).

Jacqueline

Oh, ik zie net in één van de vorige berichtjes dat iemand er een halve minuut over deed. Dan is zo'n handkolf zelfs voor mij wel te doen. Maar is dat inclusief toeschietreflex? Bij mij duurde dat soms wel 5 minuten voordat de eerste druppel kwam, erg pijnlijk zo'n zuigend ding op je borst terwijl er niks gebeurt...

Jacqueline

hoi,

Ik heb bij borstvoeding een dubbelel borstkolf gebruikt op electra. Ik vond het geweldig, makkelijk en vooral lekker snel. Hij was van medela. Misschien wat veel geluid maar ik kolfte toch in mijn eigen kantoor dus had er geen last van.

gr. anita

Terug
Bovenaan