Elektrische of handkolf???

Ik gebruik nu zelf de hadkolf van avent en die is echt ideaal. Bij mij is allen het probleem dat mijn rechterborst niet een al te best toeschietreflex heeft. Gelukkig helpt een warme washand en een dekentje dat naar Isolde ruikt wel redelijk. Als ik weer aan het werk ga, ga ik kijken of ik die neusspray kan krijgen waar je het toeschietreflex mee opwekt.
Als de mel niet toeschiet stop ik na 3 minuten met kolven en wacht k gewoon een uurtje en dan gaat het prima.
En een lamme arm krijg je er inderdaad echt niet van. Je pompt dan spuit de melk eruit, als het reservoirtje vo zit, laat je los en loopt het flesje vol, daarna pomp je weer al met al heb je maar een paar bewegingen nodig om je borsten leeg te laten lopen. Ik doe gemiddeldzo'n 20 minuten over 1 kolfsessie van 2 borsten en dat brengt momenteel ca 200 ml op.

groetjes,
Wietske

Hai!

Ik heb vooraf geen kolf aangeschaft. Tijdens de kraamtijd bleek mijn voeding niet op gang te komen en moest ik gaan kolven om de voeding beter op gang te krijgen. De kraamhulp had een handkolf bij zich (Medela). Die konden we kopen van haar (was gewoon een hele nieuwe in verpakking). We hebben daar in eerste instantie een electrische kolf bijgehuurd waar de handset op paste. UIteindelijk kwam mijn voeding niet op gang en kon de hele toestand weer retour muv de handkolf.
Ook de tweede keer moest ik weer kolven ter stimulatie (weer niets geworden helaas) en nu kon ik mijn oude handkolf gebruiken en kreeg ik van het kraamburo een klein opzetstuk erbij als electrische kolf. Dus het komt altijd in orde ook al heb je niets aangeschaft.
Gewoon wachten tot na de bevalling is mijn advies.
Als je trouwens nog een handkolf wilt overnemen..... Ik heb hem maar heel kort kunnen gebruiken.....

Groetjes Cato
Moeder van Pepijn  (07-10-2004) en Okke (29-05-2006)

Tijdens de eerste keer heb ik de mini-electric van Medela gebruikt (een geleend exemplaar). Die beviel redelijk, op het geluid na. Nu heb ik de Isis IQ van Avent, in een set zit een electrische en een handkolf. Het geluid valt wel mee van de electrische variant, maar het valt me op dat ik meer en meer de handkolf gebruik, omdat hij sneller gaat en geluidloos is. In het begin kreeg ik wel kramp in mijn hand, dan wisselde ik van hand, maar na een paar keer werd dat al een stuk beter. En persoonlijk vind ik het grote voordeel van Avent dat ze een prachtig bewaarsysteem hebben, die op de kolf of de fles past, heel handig is bij het invriezen en goed te bestickeren is.

Groetjes,
Tamara

Hoi

Ik heb de eerste paar weken de handkolf van Medela gebruikt. Heel goedkoop, en zo kon ik even oefenen. Maar ik vond het een onding, ik kreeg er lamme armen van.

Nu heb ik de handkolf van Avent, echt geweldig! Niet al te duur, geen lamme armen, goede opbrengst, en een goede service. Als er een onderdeel kapot is of kwijtraakt(bij mij is dat laatste nog eens het geval) dan sturen ze gratis een nieuw onderdeel!

Succes met je keuze

Groetjes
Eleanor

Terug
Bovenaan