Elke avond erbij zijn tot ze in slaap valt

Wij hebben hier veel gehad aan het boekje slaap kindje slaap. Onze dochter(2 jaar) sliep ook niet zonder dat wij in de kamer aanwezig waren. Hebben heel veel opties geprobeerd en deze manier werkte voor ons heel goed. Het biedt een duidelijk bed ritueel en duidelijke communicatie. De eerste avond was natuurlijk moeilijk maar binnen twee weken sliep onze dappere kleine meid alleen in. Heel trots op haar. Wij hebben dit traject doorlopen met een gezinscoach.

Doe vooral wat goed voelt voor jullie

Succes!
 
Hoihoi,

Ik heb toevallig net met dit probleem afgerekend en sinds een week of 3 hoef ik er niet meer bij te zitten (in ons geval was dit liggen)

We hebben gewoon van de ene op de andere dag besloten dat we er klaar mee waren (de andere kinderen vonden het ook niet leuk meer)

Hebben een week door het stof gebeten door gewoon wakker in bed met speen te leggen (na het slaapritueeltje) en dan afscheid nemen en de deur open laten met ganglicht aan.

Elke keer als hij overstuur ging even aaien kusje speen en weer weg.
Dit was even heel heftig, want hij stond elke avond en nacht met zijn armpjes omhoog om eruit gepakt te worden, maar we moesten hier doorheen want het brak ons op.

Soms heb ik gewoon even meegehuild op mijn eigen bed, gewoon om stoom af te blazen, het duurde nog geen eens een week en toen had hij door, ik kan doen wat ik wil, ze zijn er wel, maar halen me er niet uit.

Nu zet ik hem in bed en gaat hij zelf al kus geven en liggen, hij vind het helemaal goed, ik laat nog wel de deur open, en als wij zelf gaan slapen doe ik die pas dicht.

Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt!!!!
 
Terug
Bovenaan