Elke avond om 20.00 uur overstuur!!

Hallo allemaal,

Ik geloof dat ik momenteel een hotline met berichten  heb op dit forum maar ik vind het altijd zo fijn dat er gelijk reacties zijn waar ik iets mee kan terwijl ik via google dan weinig info kan vinden.....

Mijn dochter is nu 5,5 maand oud en elke avond heeft zij hetzelfde ritueel:
rond 19.30 / 20.00 uur begint ze te piepen en te huilen. Ze wil dan alleen maar in mijn armen gewiegd worden terwijl ze hardverscheurend krijst. En dan valt ze in slaap. Ze wil de speen sinds een paar weken absoluut niet meer.
Ze heeft een schone luier, geen zin in een fles en absoluut verder geen (lichamelijke) ongemakken. Ze valt in slaap tot 21.30 uur wanneer we haar wakker maken voor de laatste (pap) fles.

Het is echt een vast ritueel geworden.

Gisteren hebben we geprobeerd om over te stappen van 4 naar 3 flessen zodat ze om 19.30 uur de laatste fles zou krijgen en ze daarna naar bed kon (ook omdat we haar steeds wakker moeten maken voor de laatste fles) maar madam was helemaal overstuur en wilde de fles niet (pas weer na het vaste ritueel om 21.30 uur etc.).

Ik lees op internet dat baby's een huiluurtje hebben maar dat dit zo rond de 9 weken weer over gaat. Onze dochter is bijna 6 maanden.

We herkennen dit ook niet van onze zoon.

Wie weet raad of heeft tips!

Alvast bedankt!

Groetjes,
Rosanne

Hoi Hoi,
Wat huiluurtjes betreft weet ik het niet hoor, maar onze kleine man (vandaag 7 maanden) huilt vanaf een uur of 19.00 ook heel veel. Dan is hij moe en is niets meer leuk. Het enige wat helpt is om de 5 minuten wat anders doen. FF hier zitten en dan ff daar zitten, dit gaan kijken en daarheen lopen. Rond half acht krijgt hij een kommetje met yoghourt en gaat zo tussen 19.30 en 20.00 lekker naar bed. Rond 21.30 krijgt het nog steeds een flesje. Als we hem rustig uit bed halen, wordt hij negen van de tien keer niet eens echt wakker.
Wat ik aan zou raden is gewoon met je kleine meid wat meer proberen, lekker lopen, misschien zelfs een ommetje buiten maken? Het komt hoogst waarschijnlijk gewoon omdat ze moe is en het voor die dag gehad heeft.
Veel succes,
Groetjes Arina

Hoi Rosanne,

zou het helpen als je haar wat eerder naar bed brengt? Het kan best zijn, dat je dochter zo moe is, dat ze dat alleen kan oplossen door te huilen. Veel kindjes huilen ook even in bed om de indrukken van de dag te verwerken.
Lars (nu 7,5 mnd.) gaat meestal al rond half 7 naar z'n bedje. We hebben een vast ritueel: papa brengt Lars meestal naar bed, hij krijgt een schone luier, z'n tandjes worden gepoetst, lekker in de slaapzak, Lars mag de gordijnen dicht trekken, papa legt Lars in z'n bedje  en leest een verhaaltje voor (Lars mag zelf het boekje 'kiezen'), papa zingt een paar liedjes, Lars krijgt een zoen, het speeldoosje gaat aan en papa gaat weg. We hebben dan geen kind meer aan hem en Lars slaapt door tot 6 - 7 uur 's ochtends. Wij maken hem niet meer wakker voor een laatste fles.

Ik hoop, dat jullie dochter snel net zo makkelijk gaat slapen als ons ventje.

Groetjes, Marijon

Hoi!

Wat vervelend dat je dochter elke avond zo overstuur is. Is dat altijd al zo geweest of is het iets van de laatste weken? Wanneer ben je begonnen met groente en fruit? Misschien heeft ze daar wel last van, kunnen haar darmpjes al dat vaste voedsel nog niet aan en krijgt ze 's avonds buikpijn. Niet voor niets wordt aangeraden om tot 6 maanden te wachten met bijvoeding.
Het kan ook oververmoeidheid zijn. Misschien moet je haar om 19.00 uur (dus voordat ze onrustig wordt) in haar bedje leggen. Als kindjes te lang opblijven kunnen ze door oververmoeidheid onrustig worden en overstuur raken waardoor ze zichzelf weer wakker houden. Probeer eens om haar eerder op bed te leggen.

Finn is nu 6,5 mnd en ik merk dat hij 's avonds om uiterlan 19.30 uur naar bed moet, anders trekt hij het echt niet. Hij krijgt om 18.00 uur warme hap een uurtje later borstvoeding en daarna gaat hij slapen (tot de volgende ochtend). Toen wij 2 wkn geleden op vast voedsel overgingen ben ik de laatste voeding ook gaan vervroegen (voorheen maakte ik hem rond 21.30 uur nog wakker) en dat gaat heel goed!

groetjes,
Ikke mv 2

Hallo,

Wat ontzettend vervelend. ik heb hetzelf gelukkig niet. al heeft onze dochter ook af en toe een avond dat ze 2 uurtjes wakker ligt en blijft huilen.
Ik zie dat er al wat goede tips bij staan..   ik zou inderdaad ook adviseren om je kindje iets eerder op bed te doen, te zorgen voor een vast ritueel en wat ook heel erg belangrijk is is om je kindje in bed te laten liggen. dus als het huilt wel troosten maar wel laten liggen in bed. het is belangrijk dat een kind weet dat ze 's nachts moeten slapen en dat er dan niet met ze rondgelopen wordt.. dit klinkt hard en het is soms ook wel moeilijk maar dan is het ws naar een paar dagen weer over. (tenminste als het geen krampjes zijn natuurlijk)

succes!!!

Hoi meiden,

Bedankt voor al jullie tips.

Dat vaste ritueel elke avond deden we ook al met onze zoon dus dat zullen we zeker doen als onze dochter een paar maandjes ouder is (en het een beetje gaat begrijpen). Nu zit er natuurlijk ook al elke avond hetzelfde ritueel in alleen niet zo uitgebreid met boekje lezen en tandje poetsen etc. Het in slaap komen  op zich is ook geen probleem.

Wat we nu inderdaad wel doen is haar eerder naar bed brengen. Alleen zit ze dus nog op die vier flessen en de 3e fles krijgt ze om 17.30 uur / 18.00 uur. (hapje om 16.00 uur) dus we proberen de 4e fles langzaamaan eerder te geven 's avonds. Wellicht zal ze dan ook minder gaan drinken maar ze zal straks toch over gaan naar 3 flessen.

En een goeie en herkenbare tip is die om haar bezig te houden. We merken dat ze dan inderdaad minder huilt. Maar dan zijn we wel de hele avond met haar bezig totdat ze haar laatste fles krijgt!

Nogmaals bedankt en hopelijk heeft ze er binnenkort geen last meer van....

Groetjes,
Rosanne

Hoi meiden,

Ik haal het topic weer even naar boven omdat onze dochter nog steeds helemaal overstuur wordt elke avond rond een uur of 19.00 uur.
We hebben alle tips geprobeerd maar niets helpt.

We zitten echt met onze handen in onze haren en krijgen al ruzie met elkaar omdat we elke avond alleen maar met haar bezig zijn. Gelukkig slaapt onze zoon van 3,5 overal doorheen.

Ook hebben we al een paar geprobeerd om haar te laten overstappen op 3 flessen zodat ze rond 19.00 uur naar bed kan maar dan krijst ze de boel helemaal bij elkaar (dingen zoals elke 5 min. naar haar toegaan, aai over de   bol en weer weggaan of er bij blijven zitten helpen echt niet. Over 1,5 week moeten we naar het CB hopelijk hebben zij advies.

Maar misschien dat er toch nog iemand iets weet?? Help please!!

Groetjes,
Rosanne

Hoi,

Lastig zeg.......... Even een vraag, heb jij overdag de gordijnen open en 's avonds dicht? Misschien heeft ze een hekel aan halfdonker/schemer. Dat had één zoon van mij en mijn jongste, Menno (7 mnd) houdt er ook niet van, die is rond 10-en erg onrustig op het moment, maar ik kan zijn kamer niet goed donker krijgen.
Wij hebben Menno nog de hele avond beneden hoor. Hij speelt lekker, zit een poosje in de cosi en hij mag dan ook op de grond, op de dag is dat te druk. (hij is de 6e)
Wellicht valt de groente of het fruit niet goed, waardoor ze toch weer kramp heeft. Geef weer een poosje alleen de fles.
Zomaar wat tips,
Succes ermee,
Francien

Terug
Bovenaan