Elke dag/avond overstuur met slapen

<p>Goedenavond,</p><p>Ons dochtertje is inmiddels 6.5e maand oud en is al die tijd al een hele moeilijke slaper. Zowel overdag als 's avonds.</p><p>Overdag wil ze eigenlijk niet in haar eigen bed en huilt ze eigenlijk al voordat ze het matras aan raakt. Als het wel lukt om haar aan het slapen te krijgen duurt dat vaak hooguit 20 minuten/ half uurtje. Hier werken we aan, maar alle tips zijn welkom ;)</p><p>'S avonds is het eigenlijk standaard  een drama als ze moet slapen. Vaak gaat dit gepaard met huilen, speen erin, weer huilen, speen erin en uiteindelijk lukt het. Tussen het op bed gaan en laat ik zeggen middernacht kunnen we standaard een paar keer naar haar toe om haar te troosten/de speen erin te doen. Ook s nachts vaak nog wel een paar keer.</p><p>Nu is het al een paar weken zo dat ze sowieso 1x in de avond zo enorm overstuur is en bijna ontroostbaar dat ik echt niet weet wat ik er mee aan moet. Ze lijkt wel pijn te hebben oid. Soms als ik haar op pak is het gelijk goed en slaapt ze tegen me aan door, maar soms ben je echt minuten lang bezig om haar überhaupt rustig (zonder huilen) te krijgen. Ze heeft haar ogen ook gewoon open en huilt tranen met tuiten. Zo enorm zielig.</p><p>Haar dan fatsoenlijk in bed krijgen is ook lastig want ze begint dan gelijk weer te huilen zodra ze ligt. Pas als ze echt goed diep in slaap is kan ik haar weer weg leggen.</p><p>Ik weet echt niet zo goed wat we hier mee moeten. Zij komt niet aan genoeg rust toe en wij ook niet..</p><p>Als iemand tips heeft of enig idee wat dit kan zijn dan hoor ik het graag!</p>

Ik herken het deels wel. Kunnen dromen/nachtmerries zijn. Heeft ze een lampje op haar kamer? 

Wellicht heeft ze ook last van een sprong die rond de 6e maand weer verschijnt. Wat vervelend. Sterkte ermee. Verder geen tips maar merk dat gedurende het tijdperk sprongetjes/tandjes etc het pittiger kan zijn dan normaal 

Ja dromen of nachtmerries zat ik ook al aan te denken. Ze heeft geen nachtlampje nee. Ik had het idee dat ze daardoor juist moeilijker in slaap viel omdat ze dan rond kan blijven kijken. Maar misschien toch maar eens proberen of dat helpt.

Overprikkeling, oververmoeidheid? 6 maanden sprong?
Ik ga er vanuit dat je probeer rust en regelmaat toe te passen en haar op tijd op bed legt (max. 1,5/2 uur wakker met 6 maanden volgens mij).
Hier tot aan 4 maanden ook elke avond op de arm op de bank in slaap, nacht gaat goed (wel nv soms) en slaapt inmiddels overdag ook weer beter. MAar in avond moeten we vaak toch nog even 5 minuten bij het bedje zitten en soms speen erin doen. Dit gaat gelukkig steeds beter. 

Het kan deels huidhonger zijn, baby's hebben enorm veel behoefte aan fysiek contact. Vaak ook als ze overprikkeld zijn. Las laatst ook iets over een verzwaringsdekentje, google maar eens! Geeft extra gevoel van geborgenheid waardoor soms makkelijker overgave aan de slaap. 

Ik leg haar op bed zodra ze moe wordt. Dit is meestal na 2.5/3 uur. Maar moe of niet het is overdag altijd drama met in haar eigen bed slapen. 
Het op bed doen in de avond gaat de afgelopen 2 nachten goed maar ze wordt alsnog meerdere keren helemaal overstuur wakker dat wr haar echt op moeten pakken om haar rustig te krijgen.

Geen tips maar wat jij schrijft over je dochter heb ik hier exact met mijn dochter van 10 maanden en ook altijd zo geweest. Over de dag alleen hazeslaapjes en ' savonds drama. 
Alleen hier gaat het niet over overprikkeling want heb altijd r en r toegepast maar ook de artsen zeggen dat ze weinig slaap nodig heeft. (Snap het huilen dan ook niet zo behalve dat ze een hekel aan slapen heeft in mijn ogen) ik hoop dat de tijd het leert en dat ze beter gaat slapen als ze dreumes/peuter is al verwacht ik het niet. Meestal slaapt ze nu. Rond 9 u een half uurtje en rond 2 u een half uurtje. Is weinig, weet ik. Maar heb er inmiddels ALLES aangedaan om haar te laten slapen. Maar een speld die valt en ze is weer wakker.

Heb je weleens gedacht aan verborgen reflex? Veel baby’s slapen daardoor ook slecht en je merkt het voornamelijk dat ze gaan huilen als ze worden neergelegd. Dit is voor zulke baby’s erg vervelend. 
Je zou het eens na kunnen vragen bij je huisarts 

Terug
Bovenaan