Elke dag hetzelfde voedingsschema?

Ik ben benieuwd naar de voedingsschema's van werkende moeders.
Geven jullie je kindje elke dag op ongeveer dezelfde tijden eten?
Of zit er verschil tussen werkdagen, vrije dagen en het weekend?

groetjes,
Marlijn
 
Mijn dochter krijgt om 7.30 haar eerste (pap)fles. Daarna meestal om de 4 uur. Dus:
7.30 papfles
11.30 fles
15.30 fles
19.30 fles
Nu ben ik voor de fles van 11.30 brood aan het geven, zodat ik die fles kan vervangen, maar zoveel brood wil ze nog niet, dus de fles gaat gewoon op.
Tussendoor krijgt ze fruit, yoghurt, avondeten met ons. Dus als wij om 17 uur eten, krijgt ze dan haar eten, of als wij om 18 uur eten, dan pas. Dus de flessen op een bepaald tijdstip, en de rest wanneer het uitkomt.
De kinderopvang kan ook niet van ieder kind de fruithapje op een ander moment geven. Wel heb ik eerst aan hun gevraagd, wanneer ze fruit geven. En omdat zij in de middag gaven, doe ik dat ook. Tussen fles 2 en 3.

O ja, soms krijgt ze een flesje een kwartier eerder of zo, als ze heel erg actief is geweest en erg hongerig is.
Misschien ook belangrijk om te weten, ze is 8 maanden
 
Mijn zoon krijgt:
7.00 bv
9:30 1/2 fruithapje
11.00 fles
15.00 fles
17:30 1/3 groentehapje
19.00 bv
Ik werk zelf 3 dagen, daarvan gaat hij 2 dagen naar de oma's en die volgen hetzelfde schema. En de andere dag is het papadag. Dus eigenlijk is er niets anders dan als ik werk of vrij ben, of als het weekend is. Alleen de fruithapjes en groentehapje kan nog weleens een half uurtje ofzo schelen.
En oh ja, mijn zoon is 5,5 maand.
Groetjes
Tessa
 
mijn dochtertje is 5 maanden en haar schema is:



    8:00   fles van 225 cc

    10:15 fruithapje

    11:30 fles van 225cc

    15:00 fles van 225cc

    17:15 groentehapje

    18:30 fles van 225cc met nutrix



      mijn dochtertje gaat allebei de dagen naar

      de oma"s   en die houden mijn schema aan !!

 
Hoi,

Ik probeer dezelfde voedingstijden aan te houden en heb dit ook naar de gastouder gecommuniceerd. Het is vooral afhankelijk van de slaapjes van dochterlief maar in principe houdt ik dezelfde tijden voor werkdagen en vrije dagen aan.
Groetjes!
 
Hoi Marlijn,

Bram is nu 4 maanden en als ik werk maak ik hem om 7 uur wakker voor de eerste fles, als ik vrij ben en hij slaapt wil ik hem nog wel eens laten liggen, maar 8 uur haal ik hem toch echt wel uit bed.
Ik heb de oppas gevraagd of ze dan elke 4 uur voeding wil geven en als Bram erg onrustig is of nog slaapt hier max een half uur vanaf te wijken, want dat doe ik zelf ook.
Hij reageert heel goed op die regelmaat....

Ons schema:
7 uur 200 ml
11 uur 165 ml
15 uur 200 ml
19 uur 165 ml
23 uur 200 ml + 2 scheppen rijstebloem

Groeten Debby
 
Hoi,
Quinten krijgt alle dagen op ongeveer dezelfde tijden te eten. Er kan wel eens een
kwartiertje tussen zitten, maar meer ook niet. Als een van de oma's oppast volgt die
ons schema en anders is een van ons thuis.
Maar als je kindje naar het kdv gaat, wordt dat misschien lastig. Dat weet ik niet.
Succes en groetjes Melanie
 
Terug
Bovenaan