Elke dag hetzelfde voedingsschema?

Mijn zoontje is 14 weken, op werkdagen krijgt hij om half zeven of zeven uur de borst en daarna iedere vier uur fles op het kdv en borst als ik thuis ben. In het weekend en als ik vrij ben laat ik hem bepalen. Soms is hij nog niet wakker, dan laat ik hem lekker liggen en pak zelf ook nog een half uurtje mee. Later dan 8 uur is hij nog nooit wakker geworden. Ik geef BV en doe dat min of meer op verzoek (meestal zit er toch vier uur tussen), met een fles ben je volgens mij minder flexibel
 
Hoi,

Anouk is nu 6,5 maand, maar nog geen ene dag is hetzelfde kwa voeding.
De ene keer is ze om 8 uur al wakker en de andere keer schrik ik om 10 uur wakker en dan loopt de dag weer heel anders. Maar het is niet zo, dat haar voedingsschema anders verloopt door ons werk, ik werk alleen als mijn vriend thuis is en wij hebben hetzelfde schema.
 
Aan Emmely,
Hoi,
wij lieten eerst ook aan mijn dochtertje bepalen wanneer ze 's ochtends honger had. Totdat ze om 10 uur wakker werd, en de laatste ook om 10 uur kreeg. Ik had liever dat ik 's ochtends vroeg wakker werd en in de avond "vrij" had. Dit vind ik voorlopig heel prettig, wie weet wanneer het weer gaat veranderen.
groetjes
 
Onze zoon is nu 9,5 maand en zijn ochtend en avondfles krijgt hij vrijwel altijd rond dezelfde tijd (in de ochtend rond 7 uur   en in de avond rond half 10). Er kan eens een kwartiertje verschil inzitten, maar je eet zelf ook nooit precies om dezelfde tijd.
 
Verder hangt het een beetje van de dag af. Ook op de creche laten ze hem gerust langer liggen slapen als hij erg moe is. Het gebeurt dus ook weleens dat hij bijvoorbeeld z'n 'snack'  (soepstengel met een beetje roosvicee o.i.d.) overslaat, maar die slaap heeft hij dan dus blijkbaar echt nodig.
 
Hij krijgt het volgende op een dag (tijden zijn dus indicatief):
07.00 fles (200 cc, 6 schepjes)
10.00 fruithapje
12.00 boterham met een beker melk (100 cc, 3 schepjes)
15.00 'snack'
17.30 warme hap + yoghurt
21.30 fles (200 cc, 6 schepjes)
 
Op crechedagen is het eten nooit na 17.30 uur, op mijn vrije dagen wil dat ook nog wel eens tot 18.15 uur gerekt worden en dan kan hij mooi met ons mee-eten!

Groetjes,
Marije
 
Hoi, onze dochter is nu 13 maanden en eet als volgt

7.00 uur 180 cc + 3 schepjes Groeiontbijt
10.00 uur 1 boterham
13.00 uur 180 cc
15.00 uur fruithapje
16.00 uur koekje
18.00 uur groente (met de pot mee)
19.00 uur 180 cc + 3 schepjes rijstebloem

Ze krijgt dit ongeveer op alle dagen (ook op de 3 dagen kinderopvang), dus goede regelmaat. Om 7.00 uur wordt ze wakker en om 19.00-19.30 uur gaat ze naar bed!

p.s. Ik ben benieuwd hoe andere moeders van 13 maanden oude baby's het doen: geven jullie al gewone melk en wellicht brood in de middag?

Groetjes,
Maaike
 
Terug
Bovenaan