elke dag in bad? ja of nee

ik doe mijn dochter van 12 dagen elke dag in bad omdat de kraamhulp dat ook deed. nu las ik dat 2 of 3 keer per week vaak genoeg is vanwege bescherming van de huid als je maar het luier gedeelte elke dag wast.

wat vinden jullie?
elke dag in bad of is om de dag vaak genoeg?

ik voel me schuldig als ik haar niet elke dag in bad doe.

groetjes sanne
 
hoi sanneh,

zeker een klein kindje van een aantal dagen oud hoeft niet elke dag in bad.
wij doen esmee soms om de dag, soms elke dag en soms om de 3 dagen in bad.
dat ligt er maar net aan wat we die avond te doen hebben.
esmee is nu 22 maanden
 
hoi sanneh, mijn dochtertje alyssa gaat om de dag in bad en soms om de 2 dagen is meer dan genoeg wil je dr toch extra in bad doen dan zou ik de ene dag wel met shampoo en de andere dag niet voor het huidje is dat beter.. alyssa is nu 13 weken..

groetjes
 
Hi,

Zowel mijn zoon van 3 als mijn dochter van 5 maanden gaan niet elke dag in bad. Reden: de huid. Bij mijn zoon van 3 zie ik heel snel irritatie aan de huid. Dat heeft hij vanaf zijn geboorte al. Reden voor mij om hem niet al te vaak te badderen en als ik het doe met speciale badolie of badschuim.
Onze dochter heeft niet zo'n gevoelige huid, maar ik vind het overdreven elke dag met ze in bad te gaan. Toen het heel erg warm was, deed ik de oudste wel vaker onder de douche om even af te spoelen, maar meer niet.

Ze gaan hier ca. 4 keer per week in de douche; op de dagen dat ik niet werk.

Gr. Tamara.
 
Mijn oudste dochter kreeg last van eczeem waar we mee naar de dokter zijn gegaan. Hij adviseerde zelfs om maar 1 keer per week in bad te doen en dan alleen met vettende badolie.

Pas als ze op de grond gaan spelen worden ze viezer en dan 2 a 3 keer per week.

Vaker is zelfs slecht voor de huid van je kleintje (en shampoo ook trouwens).....
 
o, vergeet ik nog....

de kraamhulp doen ze vaak elke dag in bad omdat het weken goed is voor het navelstompje... Als dat er eenmaal vanaf is, heeft het dagelijks badderen geen nut meer (behalve natuurlijk dat het erg leuk kan zijn voor de papa en mama)
 
Mijn kraamhulp heeft eigenlijk al vanaf het begin aangegeven dat je een baby beter niet elke dag in bad kan doen. Inderdaad in verband met het gevoelige huidje.

Ik doe mijn zoontje van 6 maanden dan ook niet meer dan 3 keer in de week in bad. Inderdaad als het warm is buiten dan af en toe even met papa of mama onder de douche om af te spoelen. Maar dan spelen ze vaak ook buiten even in een badje.

Echt vies worden de kleintjes toch niet. Ik maak mijn zoontje elke avond even schoon met een washandje, handjes, voetjes, gezicht en de onderkant. En goed insmeren met bodylotion, blijft het huidje lekker vet.

 
Ik heb onze kinderen ook nooit iedere dag in bad gedaan. In de kraamweek deden de kraamverzorgsters het bij allebei ook iedere dag, maar zeiden erbij dat dat niet hoefde en als ik alles zelf ging doen ik het dan best om de dag kon doen. En dat heb ik bij alle 2 ook altijd gedaan. Om de dag is meer dan genoeg. En qua tijd is het ook wel lekker dat je niet iedere dag met dat badje in de weer bent.
 
Terug
Bovenaan