elke keer een beetje meer...

A

Anoniem

Guest
hopeloos...

Sinterklaas vandaag,

Een goede vriendin heeft van de Sint een kindje gekregen... via ivf zwanger van de 2de (eerste ook ivf). En ik was echt heel blij voor haar, heb meteen een mail terug gestuurd om proficiat te wensen en ik was blij met mezelf dat ik zo goed reageerde... en ik zat stilletjes te wachten of ik het erg zou vinden, maar niet dus, flinke Erika...

Tot nu, ik zit hier met tranen in de ogen... Zelfs zij is eerder dan ik... met ivf. Zij heeft al een dochter, die is net 1 jaar geworden.
Wij zijn al een tijdje (15 maand) aan het proberen, er is niets mis met ons,... ik besef het nu pas. Zij met ivf 2 baby's op 2 jaar tijd, wij met alles in orde nu de 15de maand net ingegaan...

Ik meet alles af aan ofwel lengtes van zwangerschappen of van cyclussen en vooral dan de laatste 2 weken waarin je hopelijk zwanger zal zijn... en noppes... dorie steeds opnieuw noppes...

Medelijden hebben met jezelf, is dat dan toegestaan? Ik wil weten bij wie het allemaal hoe lang heeft geduurd, en ik weeg af... hoe oud zijn ze, zijn ze gezonder dan ik? Ben ik misschien te dik om zwanger te worden, maar ik ben magerder dan sommigen onder hen, dus dat kan het toch niet zijn...

Misschien ben ik een stresskonijn...
Misschien is het gewoon niet voor mij weg gelegd, voor ons...
Wat moet ik binnenkort gaan doen als ons huis klaar is? Een nieuw doel zoeken... de tuin dan maar... ik heb perspectieven nodig...
Klinkt ongelofelijk belachelijk: er komen geen kinderen, dan werk ik maar wat meer in de tuin... zo en verder zand erover? Ik denk het niet...

Een heel scala van gevoelens flitst door mijn lichaam, ik denk en vrees dat dit vermoeiend word... En zij zal de laatste wel niet zijn...Hoe kan ik nu zo blij voor haar en zo intens verdrietig voor mezelf zijn... En dan nog mijn eigen hormonen die door mijn lijf razen... Mag ik het dan een beetje beu zijn?

In april gaan we naar de kliniek voor verdere onderzoeken, maar alsjeblieft laat het niet zo zijn...
Als er één god is,... help ons dan...

Ik kan er niets aan doen hoor, maar soms word ik er zo verdrietig van...

Liefs
Erika

Heel veel sterkte met je emoties.

Ik vind ze heel begrijpelijk en zolang je verdriet geen afgunst wordt, is er niets mis met een beetje zelfmedelij. Maar daarna wel weer tranen wegpoetsen en weer verder gaan.

Sterkte meis
Miep

Lieve Erika,

Alle begrip hoor!
Het is ook goed om je gevoelens van je af te schrijven en te uiten. Soms lijkt het ook allemaal zo oneerlijk, maar bedenk dat er heel veel vrouwen lang wachten. En zoals Miep zegt kop op en doorgaan!

Ook bij jou komt het goed hoor!!

Liefs Coco

Lieve Erika,

T gevoel ken ik helemaal.......en t is goed van je om t van je af te schrijven......En een traan erom laten dat maakt niet uit.....dat is alleen maar goed......
Ik stuur een dikke knuffel nu naar je toe!!!

Meisie, ik denk aan je!!!

LIefs en een dikke knuffel Flower

lieve Erika,

Ik ben nu ook 15 maanden bezig en herken je gevoel! Het is echt verschrikkelijk om afgunst te hebben als weer iemand zwanger is. Ik heb een vriendin die nu voor de 2e keer zwanger is(in de 1e maand 2x..) en ik vind het zo moeilijk om haar met een dikke buik te zien. zij kan er ook niets aan doen maar je gevoelens zijn nu eenmaal zo.

En ivf is echt geen pretje hoor! Waarschijnlijk heeft je collega over haar eerste kind veel langer gedaan.

Maar jij komt ook aan de beurt moet je maar denken. 2005 wordt jouw jaar!

heel veel sterkte
Marielle

Liever Erika,
Weet precies hoe je je voelt. Ik heb ook het idee alsof het bij iedereen zo makkelijk gaat. Wij zijn al 20 maanden bezig en alle testen zijn positief. Helaas wil mijn lichaam niet helemaal meewerken want een eisprong heb ik maar zeer zelden. Daar zijn we nu voor aan het werk met clomid. Twee maanden geleden hoorde ik dat mijn kleine zusje zwanger is. Ik word nu nog steeds heen en weer geslingerd tussen onwijs blij zijn en intens verdrietig. Toch blijf ik positief want ooit komen wij ook aan de beurt!
Heel veel sterkte en geef niet op, blijf hopen!
Liefs
patricia

Beste Erika,

Ik kan me niet goed voorstellen hoe je je voelt, omdat ik nog zo kort bezig ben met het zwanger worden.
Maar kop op, hou moed. Hopelijk lukt het in 2005!
Heel veel sterkte.

Noor

Terug
Bovenaan