Elke week regeldagen?

Bente is al weken bezig met onwillekeurig drinkgedrag. Ze drinkt vaak en slaapt daardoor ook kort. Na het drinken is ze niet echt tevreden. Heel af en toe geef ik haar een flesje na en die drinkt ze dan vrolijk leeg. Soms heeft ze wel genoeg aan haar voeding maar dan gebeurt niet vaak. Het lijkt wel alsof ze elke week bezig is met die regeldagen. Maar dat moet toch een keertje op elkaar afgestemd raken?
Ik geef borstvoeding trouwens en ze is nu 16 weken oud.
Hebben jullie hier ervaring mee?

Liefs!!!
 
Hallo,

Naar mijn weten zijn de regeldagen met een dag of tien een week of zes en drie maanden, en houden ze een dag of 2a3 aan. Ik ben zelf met ruim 6,5 week gestopt met bv. Daan had de regeldagen al achter de rug. Maar een dag of drie na de regeldagen was hij ineens heel ontevreden hij heeft twee dagen niet anders gedaan als huilen, maar het kolven ging ook niet zo goed meer. Dus ik had het vermoeden dat hij niet genoeg kreeg of gewoon niet verzadigd raakte van de bv. Ik heb na 2 dagen huilen fv klaargemaakt en hij was stil, ik heb hem niet weer gehoord. Ik ben dus helemaal overgestapt naar de fles en ik heb een heel ander kind weer.

Groetjes Saskia
 
Hoi,

Wellicht is je borstvoeding niet toereikend meer en krijgt ze niet genoeg binnen en moet je er misschien aan denken om over te stappen op flesvoeding, daar ze die wel leegdrinkt na de borstvoeding.

Groet
 
Hallo,

Heb je al eens geprobeerd af te kolven? Zo weet je voor jezelf dat je genoeg hebt en zie je wat Bente krijgt. Ik vond het altijd een stoer gezicht. Op zich is het goed dat Bente vaak bij je drinkt wat dat stimuleert jouw voeding ook weer. Je kunt aan Bente zien of ze genoeg voeding binnen krijgt door naar haar kaakjes te kijken. Zuigt ze gelijkmatig en slikt ze daarbij ook, dan klokt ze lekker jouw melk naar binnen. Heeft Bente ook een speentje? Ik merkte bij mijn dochter dat ze een sterke zuigbehoefte had en dat een speentje haar veel rust gaf na de voeding maar ook om te slapen. Ook heb ik op gegeven moment gekozen voor 1 slaapplek voor dochterlief. Haar bedje is haar veilige haven en anders slapen tijdens het wandelen in de kinderwagen. In haar kamertje zijn de gordijnen dicht en vaak doe ik haar slaapzak aan om te laten zien dat het bedtijd is. Succes en twijfel niet teveel aan jezelf.

Groetjes.
 
hoi,

Als eerste wil ik zeggen dat het niet zo is dat je niet genoeg bv hebt. Wel kan het even wat minder zijn door bepaalde oorzaken.

Misschien zit je mensturatie er aan te komen. Dan is de bv minder en ook anders van smaak waardoor sommige kinderen meer willen dan je op dat moment hebt of alleen drinken om even de ergste honger te stillen (omdat ze het niet echt lekker vinden) en daarna snel weer komen.  Dat is hier nu al maanden zo. Geef 17 maanden de borst en ik merk het aan mijn dochtertje als ik ongesteld moet worden eerder dan aan mezelf.


Wat hier goed hielp was een bv dag inlassen. Een dag dat niets hoeft en alles mag. Lekker de hele dag met je kindje bij je in bed of op de bank en zodra ze een beetje huilt aanleggen. En zeker 1x in de 2 uur. (dit is wel iets waar je even moet doorzetten het is zwaar. En je moet er voor 100% wel mee willen doorgaan.)
Hier hielp dat goed na een week dat ze zo goed als niets dronk omdat ze ziek was en mijn melk zo goed als "op" was kwam het meteen goed op gan.
JE bv werkt op vraag en aanbod.
Als het dan weer ok is kan je gewoon naar je vaste ritme terug gaan.

Kijk verder naar je kindje tijdens het drinken. Voormelk is slik, slik, slik. Dan krijg je het rustige gedeelte gelijkmatig zuigen, slikken, zuigen, slikken. Dan het zuig, zuig, zuig, slik dat is de dikke achtermelk. Waardoor ze verzadigd raken.

Misschien heb je veel voormelk wat niet echt vult waardoor Bente niet aan de verzadignede achtermelk komt?

Kolven tussen de voedingen door kan ook maar houd er rekening mee dat je NOOIT zoveel kolft als je kindje drinkt want Bente krijgt veel meer bv uit  je borsten dan jij kan kolven.

Als je de bv dag wilt proberen geef dan geen kv die dag. Want dan neem je de trek weg bij haar waardoor ze niet bij jou drinkt en jou bv dan terug loopt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
succes
 
Dank jullie wel voor de reakties.

Mijn menstruatie heb ik al gehad. Daar begon de ellende mee. Het is daarna niet meer beter geworden voor m'n gevoel.
Een BV dag inlassen klinkt super maar dat doe ik bijna iedere dag. Ik zit bijna non stop met het meisje (beetje overdreven misschien maar wel erg vaak) en dan zou het toch nu wel eens een keertje toereikend moeten zijn toch?
Afgelopen nacht kwam zo ook elke 2 uur.....
 
Ik vergeet nog te zeggen dat ze erg snel drinkt. Effectief drinken doet ze zo'n drie minuten per borst, dus zuig slik slik  en de rest is echt zuig zuig zuig slik en sabbel sabbel
 
Hoi,

Geef je ook al eens flesvoeding of heb je afgekolfte melk staan? Eventueel kan je er een ritueel van maken om standaard na de borst een fles aan te bieden. Dan weet je zeker dat ze genoeg heeft gehad. Je kunt aan en afgekolfte melk en flesvoeding rijstebloem toevoegen, dat geeft een voller gevoel zeggen ze (zelf nooit geprobeerd). Mijn dochter dronk in 10 minuten een voeding, ik gaf 1 borst per keer. Wederom succes.


 
Terug
Bovenaan