?emand ervaring met antibioticas?

Hoi dames, ik ben 18 weken zwanger gisteren vernomen dat ik besmet ben door een of andere bacterie in mijn darmen. Moet nu met een antibiotica kuur van 5 dagen beginnen maar ik betwijfel het een beetje. Op bijsluiter sttat dat er geen gevallen bekend zijn met gebruik van medicatie tijdens het zwangwrschap. Ben niet echt voorstander van medicatie maar ik loop al een maand met deze klachten dus moet ik het gebruiken heeft iemand hier enig ervarimg mee. Ter info : medicijn heet metronidazol activis.
 
Hey!

Als de ha het voorgeschreven heeft, dan zal het wel goed zitten! Je kunt eventueel voor de zekerheid even de assistente bellen... Maar ik heb tijdens mijn zwangerschap ook 2 keer antibiotica gehad, en heb nu een gezonde knul van 4 weken :)

Liefs!
 
Ow lovertjeh,
Bedankt voor je reactie, WAt ben ik blij om dat te horen, ja zat gewoon te twijfelen omdat ze zei dat er geen gevaar is voor de baby omdat placenta toch gescheiden staat van de darmen, maar antibiotica mengt zich toch in het bloed en kan via moederkoek tot het kindje doordringen. MAar ja ik zal maar positief denken zeker , anders zouden ze toch niet zo dom zijn om het voor te schrijven ondanks het gevaar
 
Ik heb ook tijdens mijn eerste en tweede zwangerschap antibiotica gebruikt. Ik had blaasontsteking, dit komt veel voor bij zwangere vrouwen en die krijgen allemaal antibiotica die geschikt zijn om te gebruiken tijdens de zwangerschap. Als je twijfelt kan je het ook altijd nog even vragen aan de apotheker als je de medicijnen ophaalt.
 
Heb ook bij mijn vorige zwangerschap antibiotica gehad ivm met blaasontsteking vaak is het gevaarlijker voor jezelf en het kindje om met een infectie door te blijven lopen dan om die antibiotica te gebruiken. Als je je veel zorgen maakt zou ik het nog eens met de assistente of arts bespreken
Succes
 
Hoi hoi

Ik wilde Je alleen maar even zeggen dat Je idd beter die antibiotica kan nemen als de huisarts hem heeft voorgeschreven. En wees blij dat Je er optijd bij bent want wat ik heb gehad wens ik niemand toe. Ik heb zelf met een hele zware nierbek ontsteking in het ziekenhuis gelegen. Ik heb van kleins af al vaak blaasontsteking wat ik niet tot nauwelijks merk. Heb namelijk ook geen pijn bij het plassen dus keek mijn moeder elke maand mijn urine na. En als ik een goede blaasontsteking had bracht ik mijn urine naar de huisarts om het daar nog een keer na te laten kijken zodat ik antibiotica kon krijgen. Afgelopen keer heb ik te lang met een blaasontsteking doorlopen wat dus een nierbekontsteking is geworden en daardoor 4 dagen in het ziekenhuis heb gelegen. Ben inmiddels 23 weken zwanger en alles gaat weer goed maar moet nu wel elke 2 tot 3 weken mijn urine naar de huisarts brengen om het na te laten kijken.

Sorry voor het lange bericht.

Liefs debora ( december mama)
 
hoiii Debora

Oeii wat erg om je verhaal te horen :S Ik ben blij dat het ondertussen toch wel beter gaat dan. Ja hoe dan ook moet ik die medicaties gebruiken want ik heb al een maand lang abnormale stoelgang mijn lichaam is helemaal uitgeput hierdoor, ik heb tijden gehad dat ik tien dagen achtereen diarree had maar helaas vooraleer ik mijn verloskundige en huisarts ervan kon overtuigen dat er iets niet pluis was ben ik nu pas kunnen beginnen met de behandeling. Wat blaasontsteking betreft, ik heb als kind heel veel last gehad van terugdringende urine waardoor mijn nieren bijna niet meer functioneerden omdat die geen urine kon afscheiden, maar goed op tijd geweest en behandeld en tot heden geen problemen gehad, maar met die zwangerschapskwaaltjes kan ik het onderscheid niet meer maken of er effectief iets mis is met mijn nieren of blaas, wat ik voordien heel goed kon. Ik denk dat het bij mij ook eens gaat voorkomen dat ik met een blaasonsteking ga zitten rondlopen zonder dat ik het besef. Die zwangerschap maakt het een vrouw ook niet echt makkelijk he :)). Ik heb gewoon alle kwaaltjes waar je aan kan denken :D overgeven, darmstoornis, vermoeidheid, maaglast ik ben bijna aan de helft van mijn zwangerschap maar ik ben al echt uitgeput, nu zit het kindje ook juist op mijn blaas te drukken ik loop om de haverklap naar het wc dus even gaan winkelen of iets doen is gewoon een ramp, daar je niet overal openbare wc s kan vinden. Ondanks alles sta ik dan toch wel stil bij het feit, dat ik gewoon door god geblesst ben als moeder zijnde, dus bijt ik maar door op mijn tandjes en verheug ik mij samen met mijn baby op een nieuwe start. en dat hoop ik voor allee aanstaande moederss

Liefssss Muzeyin
 
Terug
Bovenaan