?emand ervaring met antibioticas?

Hoi Muzeyin.

Ik ben farmaceutisch consulente en moet je eerlijk zeggen dat ik het niet helemaal eens ben met wat je arts voorschrijft.Metronidazol passeert de placenta namelijk. Over het gebruik ervan tijdens zwangerschap bij de mens bestaan onvoldoende gegevens om de mogelijke schadelijkheid te beoordelen. Er zijn tot dusver geen aanwijzingen voor schadelijkheid bij dierproeven. Maar behandeling met metronidazol in het eerste trimester van de zwangerschap wordt ontraden.

Anders zou ik even overleggen met je arts en evt vragen of je geen amoxicilline kunt krijgen. Dit is prima te gebruiken tijdens je gehele zwangerschap.

Veel sterkte en succes!
 
Guler hoii bedankt voor je reactie,

ja daarom juist heb zitten twijfelen , want ik ben bekend met amoxicilline maar niet met metronidazoll, ik ben nu 18 weken zwanger, stel je het dan niet voor om het te gebruiken? vandaag is mijn derde dag ik heb een kuur van vijf dagen dus :S Ze vertelde wel iets van dat het in de eerste trimester niet mocht maar toen ik zei dat ik 18 weken was heeft ze het toch voorgeschreven, nu weet ik het ook helemaal niet meer. ik heb altijd in Belgie gewoond ik woon nu nog maar een jaar in Nederland, de zorgsector is hier echt onvoorspelbaar, ze nemen je totaal niet serieus en wat de gevolgen daarvan betreft daar trekken ze zich helemaal niks van aan. Als ik ooit dood ga of iets ergs meemaak dan komt het wel door de dokters denk ik :D klinkt raar , maar is gewoon zo wat ik allemaal heb gezien en meegemaakt tot nu toe gewoon niet te omschrijven
 
Hoi!
Ja, ons zorgstelsel daar sta ik vaak verbaasd over!
Er zijn wel goede artsen, je moet ze alleen heel goed zoeken, helaas.

Wat betreft je kuur, ik ben geen arts, dus kan je niet adviseren of je het wel of niet moet gebruiken. Je bent natuurlijk al wel in je tweede trimester. Voor zover ik het kan beoordelen heeft het niet direct gevaar voor je kindje, maar het feit blijft wel dat het de placenta passeert. Laat ik het zo zeggen, het is geen eerste keuze middel.

Aangezien je al gestart bent met je kuur, zou ik deze dan toch maar afmaken. Wel belangrijk is dat je klachten minder zijn geworden. Anders toch je arts weer even bellen! Tip: de meeste assistenten zijn een behoorlijk stuk aardiger (als je de situatie even uitlegt) dan de artsen. ;)

Succes en sterkte!
 
Terug
Bovenaan