emesafane

Ik ben nu ruim 10 weken zwanger. Vanaf de 5e week voel ik me al dag en nacht beroerd. Soms zo erg dat ik alleen nog maar op bed kan liggen en geen woord meer uit kan brengen. Ik hoop dat dit snel overgaat en dat ik niet de pech heb hier mijn hele zwangerschap last van te hebben.
Ik heb al van alles geprobeerd. Crackers, druivensuiker, rustig aan beginnen, kleine beetjes eten en vaak op een dag eten. Water drinken lukt niet echt, zowieso word ik van drinken nog beroerder. Ik ben al blij als ik op een dag een liter vocht binnen krijg.
Ik heb begrepen dat het medicijn emesafane kan helpen tegen misselijkheid? Mijn gyn wilde eigenlijk liever niets voorschrijven, maar ik weet echt niet hoe lang ik dit nog ga volhouden. Ik werk ook nog fulltime en ben helemaal op als ik thuid kom. Is dit medicijn schadelijk voor mijn kindje? Wie heeft tips?
 
Hoi Esther,
klinkt heel bekend hoe je je voelt: ik ook, morgen begin mijn 10e week. Ik kan niet eens meer werken. Maar emesafane helpt mij wel, ten minste in rust, zodra ik iets doe begint de misselijkheid weer. Maar met de medicatie en in rust gaat het meestal. Voorheen zat ik dagen achter lekaar thuis tegen de muur te staren vanwege misselijkheid. Mijn huisarts en apotheeek hebben het allbei opgezocht en beoordeelden het als veilig. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Sterkte! Sandra
 
Hoi Esther,

Ik gebruik soms ook Emesafene maar het is geen wondermiddel net zoals Sandra zegt. De misselijkheid gaat er niet echt van over. Ik vind het trouwens heel erg dapper van je dat je nu fulltime werkt terwijl je zo misselijk bent. Petje af. Maar als het echt niet meer gaat dan kun je misschien afspreken dat je pas om elf uur begint want je wordt ook extra moe van dat misselijk zijn.

Ik wens je heel veel succes en weet dat je niet de enige bent.

Groetjes, Maaike
 
Hoi esther,

Ik mag medisch gezien geen medicijnen en heb van de vk de volgende adviezen gekregen.
Geen melk produkten bij fruit en ander voedsel wat geen melk bevat.
Floradix te koop bij de apotheek of betere drogisten.
dit zorgt erfvoor dat je veel ijzer binnen krijgt.
Zorg voor veel vitamines vooral B 6 en b12 zorgt ervoor dat de misselijkheid weggaat.

Dit is mijn tweede zwangerschap en ik ben bij allebei stront ziek geweest maar echt het gaat over. ik geloofde het niet maar het gaat echt over.
ik merkte wel dayt ik meer overgaf zodra ik te veel werkte dus ben bij allebei maar halve dahgen gaan werken .
Ik ben nu 20.4 weken zwanger en nog als ik heel moe ben hang ik boven de toiletpot.

succes ik hoop dat je er wat aan hebt ik hoor van je,
roos
 
hoi hoi

ik heb sinds een paar dagen gemerpillen van de "tuinen"
deze zijn helemaal op basis van kruiden...
en je mag ze gewoon gebruiken...

bij mij helpen ze..
dus wie weet bij jou?
 
hallo esther
bij mij is dit de 2e zwabgerschap en ik benm echt heeel erg ziek geweest maar me schoonmoeder zij eet grapfruit met suiker en weet je het heeft echt geholpen dus wie weet? bij jou ook suc6 ermee
 
Hoi,

Ook ik heb emesafene gebruikt in het begin van mijn zwangerschap en bij mij haalde het "de scherpe" kantjes van de misselijkheid af. En dat was toen al erg lekker. Vraag het gewoon aan je huisarts, ik kreeg het heel makkelijk.
Ik hoop voor je dat het alleen de eerste maanden zijn.
Ik had na ongeveer 15 weken een stuk minder last.

Liefs Dana
(35wk6dg)
 
ik heb in het begin ook emesafene gekregen. zetpillen.
je kan het ook via je huisarts krijgen. het is niet schadelijk hoor. want de vk stelde me het zelfs voor te gaan gebruiken.
gr. sandy
 
Terug
Bovenaan