emo

...ja, en bij ons is het dan ook nog zo dat ik het gevoel heb dat ik de kinderen zo tekort doe.....
Kan zo weinig met ze doen en ze moeten soms zo meehelpen, maar ik kan nu eenmaal niet meer bukken om alle spullen van de grond te ruimen. En in 2 weken hebben de oudste drie ook al vaak zelf hun bedje moeten opmaken...... Maar ik kan het gewoon niet meer!
Straks als ik weer lekker in mijn vel zit moet ik ze maar goed verwennen en lekker gek doen met hen...
Verwennen doe ik nu ook wel, dat is niet zo moeilijk in deze Sint-tijd!!!!

Liefs nog zo'n moedertje als jullie...

tja dat is heel irritant allemaal. maar goed, ik wilde al dat soort dingen doen tijdens mijn verlof alleen wilde mevrouw eerder komen, ik heb tot donderdag gewerkt en maandag werd ze geboren, huis een rotzooi, ach rotzooi gewoon normaal eigenlijk, alleen niet extra schoongemaakt, en er waren nog allemaal dingen die ik wilde doen, kopen, ik wilde zelf nog naar kapper, ook niet van gekomen. Dus het kan altijd nog erger, bedoel ik te zeggen. Tijdens ons verblijf in het ziekenhuis heeft manlief wel zijn best thuis gedaan, voor ons zoontje gezorgd en huis schoongemaakt, rest heeft kraamzorg gedaan, en nu doe ik af en toe nog wat extra's.

Hopelijk draait je vader straks bij als je kindjes er zijn, mannen zijn daar toch iets anders in dan vrouwen. Mijn vader is ook voor de geboorte een stuk minder geintresseerd. Na de geboorte van zijn kleinkinderen is het allemaal anders, maar dat had mijn man eigenlijk ook wel.

sterkte en doe rustig aan, laat het schoonmaken gewoon aan je kraamhulp over,
lia

Plodder,

Ik weet eigenlijk niet of jouw vader al eerder opa is geworden en of je moeder kort geleden is overleden?

gr mama van MD

Hoi hoi

Ja wat klaag ik hè, ik heb nog geen kind hier rond lopen die ik tekort doe.
Kan me voorstellen voor degene die kids hebben dat het nog moeilijker is.
Nog ff meiden dan houden we onze ukkies in de handen.

Mijn moeder is nou 10 jaar geleden overleden, en mijn vader word voor het eerst opa.
Dus voor hem is het ook moeilijk dat ie dit niet met zijn vrouw samen kan beleven.
Hij lijkt soms zo in zijn eigen wereldje verzonken, dat ie weinig betrokke lijkt bij anderen.

Nou meiden allemaal succes en sterkte!

Dikke knuffel plodder.

Hoi Plodder

Ik denk dat je het straks nog wel ff moeilijk zal krijgen als je kindjes geboren
zijn. Het is wel een belangrijke gebeurtenis in jullie leven en dan is het echt
ff slikken dat je moeder dit niet meer mag meemaken. En dit zal voor je vader
ook heel moeilijk zijn, dat hij dit niet met zijn vrouw kan beleven.

Dat mijn dochter geboren werd waren me ouders meteen gekomen, o wat waren
ze trots. En nog steeds, ik ben nog steeds dankbaar dat ze van hun kleinkind
kunnen genieten. En straks van de tweede. Het blijkt maar weer dat dit niet
voor iedereen geldt. En dat vind ik erg jammer, want opa en oma zijn heel belangrijk.
Die gun je ieder kind. Meid ik hoop dat je er goed met je vader over kan praten.
Je zal je moeder nu best wel erg missen en straks ook. Je kan niet meer vragen
van mam had jij dat bij mijn ook? Het is niet niks hoor.

Veel sterkte en succes met de bevalling
Veel liefs Cindy

hee Plodder,
Ik kan me wel heel goed voorstellen dat je je moeder erg mist in deze periode.
En vaders snappen nu eenmaal veel minder van alle hormonen waar wij mee te maken hebben. Je hebt een spannende dag voor de boeg morgen, ik ben zo benieuwd!
En je moet maar proberen te denken dat baby's vooral een warme mama nodig hebben die eerste tijd, en zich nog niet zo druk maken over de kelderkast die niet is opgeruimd..

Maar ik kan me die frustratie wel goed voorstellen hoor! Mijn moeder woont hier heel dichtbij. Ik heb zelf last van mijn bekken waardoor ik weinig kan doen in huis.
Ze past wel een dag in de week op ons zoontje, maar een handje helpen in huis doet ze niet. Laatst kwam ze mijn zoontje ophalen en lag de grond bezaaid met speelgoed.
Ach, ze deed hem zijn jas aan en liet mij zitten met de troep...
Of ik was aan het afwassen wat me veel pijn kost. Daarom zit ik op een krukje, wat op zich gaat maar niet heel handig is. Ze stond erbij tegen me aan te praten, maar geen handje uitsteken hoor!!
Gelukkig heb ik wel een man die heel veel doet, dus ik mag niet mopperen.
Maar teleurgesteld in mijn moeder ben ik wel.
heel veel suc6 morgen, ik hoop dat je snel twee gezonde kleintjes in je armen hebt!
Liefs Soela

quote: plodder reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-11-2007 21:49:53'));

Hoi hoi

Ja wat klaag ik hè, ik heb nog geen kind hier rond lopen die ik tekort doe.
Kan me voorstellen voor degene die kids hebben dat het nog moeilijker is.
Nog ff meiden dan houden we onze ukkies in de handen.

Mijn moeder is nou 10 jaar geleden overleden, en mijn vader word voor het eerst opa.
Dus voor hem is het ook moeilijk dat ie dit niet met zijn vrouw samen kan beleven.
Hij lijkt soms zo in zijn eigen wereldje verzonken, dat ie weinig betrokke lijkt bij anderen.

Nou meiden allemaal succes en sterkte!

Dikke knuffel plodder.

Daarom vroeg ik jou de vraag die ik stelde. Ik begrijp dat het voor jou echt heel vervelend is dat hij niet geinteresseerd lijkt, terwijl het voor jou ook een hele bijzondere gebeurtenis is waarbij je ongetwijfeld je moeder verschrikkelijk mist.
Ik probeerde daarom even te bedenken waarom je vader  zo zou kunnen doen. misschien weet hij zich geen houding te geven. Ik hoop dat je een goede band met je vader hebt en met hem kunt praten over de gevoelens die er spelen.

Ik wens jou in ieder geval een succesvolle bevalling vrijdag en veel geluk met het ontvangen van jouw kleintjes!!

dikke knuffel van mama van MD   (en weet dat er hier heel veel mama's met je meeleven!!)

Terug
Bovenaan