<p>Hi lieve mama's - mama's to be,</p><p> </p><p>Er is iets wat ik even van mijn hart wil. Morgen ben ik 37 weken zwanger, en ik merk dat ik het allemaal best pittig vind. Vooral mentaal en het omgaan met de lichamelijke klachten vind ik een uitdaging. Ik merk dat ik snel overprikkeld/ paniekerig raak en daarom weinig energie heb. Ik probeer daarom keuzes te maken waar ik wel en niet mijn energie aan verspil. </p><p> </p><p>Nou ben ik er achter gekomen dat een aantal van mijn vriendinnen nog iets van een babyshower wilden organiseren. Super lief van ze, maar ik voel hier geen puf voor. Toen ik dat aangaf kreeg ik van 2 van hun vrij nare reacties. Zoals "nu al geen energie, dat word wat" en "Ik voel me ook niet altijd goed maar daar moet je je overheen zetten". Dit terwijl ik al moeite had mijn probleem met ze te delen. Ik voel me hierdoor ontzettend onbegrepen en ga me zelfs zorgen maken of dit wel normaal is? Is het echt zo gek dat ik niet zo'n behoefte voel voor sociale contacten op het moment? En hoe dealen jullie met de lichamelijke klachten zoals vage buikpijn en eventuele mentale dingen? </p><p> </p><p>Liefs </p>