Emotioneel wrak & onbegrip

Met 37 weken had ik ook echt niet meer moeten denken aan een babyshower (sowieso niet ?). Ik was toen ook echt al aan het cocoonen en een kopje koffie drinken bijvoorbeeld vond ik prima, als ik er naar niet de hele stad voor hoefde door te fietsen. 
Denk dat het heel normaal is dat je moe bent en lekker teruggetrokken bent. Vind 37 weken ook erg laat voor een babyshower! Met een beetje "pech" is de baby er dan ook al waardoor die hele shower niet eens kan doorgaan. 

Ik kwam er toen ik 32 weken was achter dat er nog een babyshower gepland stond. En ik kan helemaal niet tegen verrassingen! 
dus ik blies de hele boel af. Na de nodige gemene opmerkingen van mijn ‘vriendinnen’ heb ik dan ook uiteindelijk de vriendschap beëindigd. Als zij geen begrip willen opbrengen voor mij en mijn keuze om aan kinderen te beginnen dan heb ik even geen tijd meer voor ze. Zij hebben allebei nog geen kinderen en zijn net klaar met school... de jaloezie van hen brak me op. 

je bent heel normaal lieve mama! Hou vol die laatste weken

Inderdaad zoals eerder gezegd is een babyshower met 37 weken erg laat. Op dat moment ben je gewoon lekker met jezelf en je naderende bevalling bezig. Meestal wordt een shower rond de 32 weken gegeven. Zou me er dus zeker niet schuldig om voelen. Succes met de laatste loodjes!

Ik heb sowieso geen zin in een babyshower maar zeker niet met 37 weken.

Ik zou het nog 1x proberen bespreekbaar te maken. Te zeggen dat je gekwetst bent en het dan los laten.

Vind het zelf heel vreemd dat ze er geen begrip voor willen tonen.

Ze gaan hun doel een beetje voorbij vind ik. De babyshower wordt normaal georganiseerd om iets leuks te doen vooe de zwangerr vrouw. Maar als jij het niet leuk vindt waarvoor doen ze het dan nog, voor zichzelf? Jammer dat ze zo reageren, hopelijk uit enthousiasme, maar blijf bij jezelf! En idd 37 weken is ook wel erg laat. 

ik begrijp je helemaal ! ben nu 14 weken en zelf al aangegeven een gender reveal te geven maar echt niet zit te wachten op een babyshower. Bij men eerste er 1 gehad en super lief natuurlijk maar zo druk met spelletjes en veel mensen afijn je snapt het wel. 
Ik heb juist van mensen om me heen wel begrip maar helaas op het gebied van mijn partner minder als het gaat om mijn emoties, Best lastig om dan mee om te gaan. 

Terug
Bovenaan