en daar zit je dan....

Ja, die laatste loodjes zijn best zwaar, zeker als de uitgerekende datum voorbij is.
Wat betreft je verlof: is inderdaad wat de andere moeders al schreven. Je hebt 4 weken gehad en de andere weken gaan in zodra je kindje geboren is. Dus je hebt zelfs nog langer als de 16 weken.

Bijna 2 jaar geleden beviel ik na 42 weken zwangerschap van een dochter. Wat duurde dat lang zeg!
Ik ben 8 maanden extreem misselijk geweest, ging maar niet over. Lag heel veel op bed en kon bijna niets. Toen kwam de uitgerekende datum, waar ik zo naar uit keek, want dan zou die misselijkheid over zijn, maar week 1 voorbij en bij de 42e week nog niets...
Ik dacht die baby komt niet meer en blijft zitten ofzo.
Herken je gevoel dus wel een beetje.

Uiteindelijk braken mijn vliezen na 41 weken en 4 dagen en verder gebeurde er niets, helemaal niets...Uiteindelijk ben ik na 42 weken precies opgenomen in het ziekenhuis en ben ingeleid. Dat ging prima, ik vond het goed te doen en na 5 uur doorwerken kregen wij onze dochter!!

Net als jij kon ik me ook niet echt een voorstelling maken van hoe het zou zijn met je kindje in je arm, of je kindje in de box die al weken klaar staat. Of het kindje in zijn/haar kamertje. Voor mij begon dat pas, toen ze er ook echt was.

Zet hem op met de laatste loodjes en hoe dan ook: je kindje komt heel binnenkort!!

Och meid,
Ik snap je zo goed.
Hier kwamen beide kinders te laat en ik vond dat zo erg.
De uitgerekende datum gaat zomaar aan je neus voorbij!
Gelukkig zijn er nog nooit kindjes blijven zitten dus dat biedt perspectief!
Sterkte met de laatste loodjes!
Groetjes Tanja

Terug
Bovenaan