En dan ga je... breien!

Hoi allemaal,

Aangezien de verveling nu toch een beetje begon toe te slaan kwam mijn moeder met het perfecte tijdverdrijf: breien!
Ik ben een heel leuke, vrolijke rups aan het breien. Mijn moeder maakt de pootjes en zet hem straks in elkaar.

Ik voel me echt zo'n huiselijk moedertje en... het voelt nog heerlijk ook, hahaha!

Dus eigenlijk kan het kindje nog helemaal niet geboren worden, want ik heb een hoop werk voor de boeg ;-)

Misschien een goede tip voor andere aftellende mama's in spe!

Liefs, Marieke
 
Hallo Marieke,

Goed om te zien dat je jezelf zo kan vermaken ;)
Toch hoop ik voor je dat het niet al te lang meer duurt. Ik heb eigenlijk nog een klein mutje nodig voor onze kleine meid (De andere mutjes zijn nog te groot).... Dus als je de rups klaar hebt en je verveelt je weer, dan hou ik me aanbevolen (haha)

Liefs Geert
 
Hahaha, met de rups ben ik wel even bezig! Maar, mocht ik tijd over hebben dan ga ik zeker voor je kleine meid aan de slag ;-)

Gaat alles goed met jullie? Het eerste weekje met z'n drietjes zit er al weer op! Hopelijk genieten jullie enorm, maar dat zit vast wel snor!

Veel liefs, Marieke
 
Ja genieten doen we de hele dag door. Ze is nu idd ruim een week oud en doet het perfect. Helaas ben ik vanaf gister weer gaan werken, dus heb wat minder tijd om te knuffelen met de kleine meid. Maar als ik thuis kom na een lange dag werken, is het wel weer extra speciaal om haar vast te houden.

Na deze week nog 4 weken werken, dan lekker 4 weken vakantie!!

Bij jou alles nog rustig?? Wordt nu ook wel spannend he!!

Veel liefs Geert
 
Hahahahaha! Lieve schat, het wordt tijd dat je gaat bevallen :)

Overigens wel erg leuk om zelf een mooie rups te knutselen. En als ik heel eerlijk ben... ik brei zo nu en dan sjaals en geniet daar met volle teugen van.

Houd je het nog vol?

Xxx
Melian
 
Ha Geert,

Ik vind het toch zó heerlijk om te lezen hoe jij met volle teugen van je kleine meisje geniet! Jammer dat je weer moest werken, maar... je hebt wel vier heerlijke weken in het verschiet. Lekker met z'n drietjes de bijzondere decemberdagen vieren! Bij mij is alles nog rustig, maar... het wordt nu wel spannend inderdaad. Vandaag 38 weken en drie dagen. Maandag weer naar het ziekenhuis voor een groeiecho en om het definitieve plan te trekken. Hopelijk krijg ik dan te horen dat ik gauw ingeleid word. Ook weten we nu al zeker dat het ukkie in de couveuse moet, gezien het gewicht. Goed om daar vast op voorbereid te zijn. Voor zover dat kan, want in de praktijk lijkt mij dat heel zwaar. Nou ja, we laten het maar over ons heenkomen!

Enne lieve Melian.... ja: het wordt dus inderdaad wel tijd, maar... het breien is wel heel leuk om te doen! Het houdt me op de been, hahahaha!
Gaat alles goed bij jou? Hopelijk heb je vorige week goede tips van de lactatiekundige gekregen en verloopt de borstvoeding nu beter.

Nou, ik ga maar weer eens .... breien :)

Veel liefs,
Marieke
 
Maak je wel een foto van het eindresultaat? Ik ben heel erg benieuwd :)

De lactatiekundige heeft me hele goede tips kunnen geven. Vandaag heb ik twee keer succesvol aan de borst kunnen voeden. De overige voedingen heb ik moedermelk met de fles gegeven. We hebben een nieuwe fles gekregen, die voor Lise het drinken uit de borst benadert. Dit is de Breastflow en in tegenstelling tot bij bijvoorbeeld de Difrax (is hele goede fles geweest voor in het ziekenhuis, toen Lies nog te weinig energie had om te drinken), moet Lise de speen ervan echt stimuleren om melk te krijgen. Dit zorgt dat ze ook aan de echte borst veel minder lui is. Grappig hoe een goede voeding de dag helemaal kan maken.

Ik las even je antwoord aan Geert. Natuurlijk gaat het heel zwaar zijn als je kindje in het ziekenhuis moet verblijven. Maar je zult zien dat je het aan kunt. Enne... mocht je het zwaar hebben of willen spuien, dan mag je me altijd bellen.

Brei ze!!

Xxx,
Melian
 
Je bent een lieve schat! En, we kunnen het vast wel ' handelen' en gelukkig wonen we dichtbij het ziekenhuis en is Patrice ook twee weken vrij. Hopelijk zal die couveuseperiode niet te lang duren. En anders ga ik jou gewoon bellen!

Fijn dat je goede tips hebt gekregen en dat je weer succeservaringen hebt! Volhouden, dan gaat het jullie zeker lukken! Fijn dat het je dag helemaal goed kan maken!

En, als de rups klaar is stuur ik je zeker een foto. Of je komt hem gewoon in het echt bekijken!

Dikke knuffel!
Marieke
 
Terug
Bovenaan