En de buik word ronder en ronder

Hey dames,

Deze week heb ik de grootte van de buik die ik graag had willen hebben bereikt, maar ik moet nog ff,...... dus het groeit maar door.

Merk het nu wel in mijn rug en benen en af en toe het bekken. Uren shoppen zit er echt niet meer in :(

Van de week nog ff paar gaatjes boren en assecoires neerzetten enz op baby-kamer, en dan de kleertjes nog wassen. Dan zijn we er helemaal klaar voor.

Moeten jullie van die kraamzorg trouwens ook een neutraal wasmiddel aanschaffen?

Ik was gewoon lekker met mijn eigen wasmiddel, en doe er geen wasverzachter bij....

liefs

hey

inderdaad dat shoppen valt niet meer mee,

ik moet ook een neutraal wasmiddel kopen hoor, nou heb ik 1 kindje met eczeem maar dan nog was ik gewoon met ons eigen wasmiddel en spoel ik het extra!
ik ga dat nu dus ook doen bij de baby, heb straks 4 kids dus ik ga niet alles met een neutraal wasmiddel doen hoor!
alleen bij de dekentjes doe ik een vleugje wasverzachter in! maar dat komt meestal niet direct met de huid in aanraking.

liefs

Haha, bij mijn eerste heb ik ook met Neutral gewassen (tja, dan volg je nog alles nauwkeurig op), maar nu heb ik idd gewoon met eigen wasmiddel en zonder wasverzachter alles gewassen, ruikt ook veel lekkerder.. =)

Hoi Heppy,

Lekker he, die ronde buik! Ik heb het idee dat ik ong. een maand geleden echt een groeispurt heb gehad (toen werd ik zienderogen dikker) maar nu valt het voor het oog wel mee. Ik merk het zelf wel dat ik bovenaan (bij mijn maag) minder ruimte heb, dus het kindje groeit toch lekker door!

Gisteren moest ik de stad (Utrecht) in en dan ben ik blij dat ik na anderhalf uur weer thuis ben hoor. Ik ga echt recht op mijn doel af dan en zo snel mogelijk weer terug! Ik hou normaal altijd wel van even lekker winkelen en ik heb zo mijn favoriete adresjes, maar ik taal er op het moment gewoon niet meer naar. Behalve als het op babyspulletjes aankomt... hahaha!!!

Ik heb maandag de kraamzorg op bezoek gehad en ze heeft tegen mij niets gezegd over neutraal wasmiddel. Ik ga dus gewoon met mijn eigen wasmiddel wassen en ik laat ook de wasverzachter achterwege.

Heerlijk he, de boel klaarmaken? Sinds gisteren staan bij ons de commode + wandplank en het ledikant gemonteerd en is het verduisterend rolgordijn opgehangen. Het bureau dat er stond gedemonteerd en naar de schuur. Manlief is er 3 avonden druk mee geweest, dan vind ik hem zo onweerstaanbaar!

Verder is het nog wel een rommeltje, dus eerst maar eens bedenken hoe we het neer gaan zetten en dan goed schoonmaken en langzamerhand de kleertjes wassen en in de commode leggen. Ik zoek nog wel een leuk lampenkapje en ik moet nog op lakentjes uit, etc. Maar daar heb ik nog heerlijk 2 maanden de tijd voor. Dus komt goed!

Heeft iemand nog leuke tips voor babykamer accessoires? Dus gezellige lampjes, schilderijtjes, leuke lakentjes/dekentjes? Ik had het van Cottonbaby al gevonden, zitten erg leuke dingen bij!

Liefs!

Hallo dames,

Mijn erlof is inmiddels in volle gang en ik moet zeggen dat het nu wel allemaal begint te kriebelen dat ik zo iets heb van het moet nu wel een keertje allemaal af...
Dus ook ik ben met wassen begonnen, en het is stiekem nog een hele berg.
Wij hebben ook zitten twijfelen om neutraal wasmiddels te gebruiken, niet dat ze ons dat gezegd hebben, maar voor mijn gevoel.
Mijn partner heeft zelf ook heel erg veel last van exceem, maar hij zij dat we dat het beste niet konden doen, want als je zo een kleine daar meteen mee begint te verwennen dan kun je haast niet terug.
Dus ook ik was met mijn eigen wasmiddels, maar jullie hebben het over geen wasverzachter.
Heb al 2 wasjes :( gedraaid en daar heb ik het wel ingedaan.
Laat de volgende keer dat ook maar achter wegen.

Succes iedereen

He meiden,

Ook mijn buik is behoorlijk gegroeid. Het zou inderdaad mooi zijn als het hierbij bleef, maar ik ben er bang voor!!

De kraamzorg is bij ons al best vroeg geweest voor een intake (rond 28 weken) ivm vakanties. Daarom kon ze natuurlijk nog niks controleren, maar ze heeft ons helemaal geen preek of adviezen gegeven. Alleen de belangrijke weetjes (wanneer bel je, hoe lang krijg je kraamzorg, etc.). Ik vond het een heel fijn gesprek en kreeg niet de indruk dat ze ons als nieuwbakken ouders de les wilde lezen!

@Sens, ik heb ook gewoon met wasverzachter gewassen (wist niet dat dit niet de bedoeling was), maar om nu alles weer opnieuw te wassen?! Daarvoor is mijn nesteldrang niet groot genoeg haha. Nu verder alles zonder en de eerste keer na gebruik zal ik ook geen wasverzachter meer gebruiken.

Wat betreft Neutral ben ik het eens met Sens. Je kan beter eerst normaal wasmiddel gebruiken. In de meeste gevallen is er niks aan de hand. Anders kan je altijd nog overstappen op Neutral.
Ik en mijn man hebben allebei een heel gevoelige huid, maar de dermatoloog waarschuwde ons altijd voor 'te schoon willen zijn'. Tegenwoordig moet alles preventief gebeuren, waardoor we onze huid niet eens de kans geven een beetje sterk te worden. Wij volgen zijn adviezen dus maar op ;-)
Nu maar hopen dat ons kindje wat beter bestand is tegen alle invloeden van buitenaf. Anders kunnen we ons beter familie Exceem gaan noemen hihi.

he meiden,

ik ging gister weer voor het eerst na 3 weken vakantie aan het werk. en heb na het weekend weer verlof.. haha..
maar mijn collega's vonden ook dat ik een stuk was gegroeid. dus dikker worden we allemaal.

wat betreft het wasmiddel: gebruik gewoon mn eigen.. en dan geen wasverzachter idd.
wat betreft de kraamzorg daar had ik nog iets leuks:
ik kreeg maar geen telefoontje of brief terwijl ik via email een bevestiging had gekregen van de kraamzorg. ik gister bellen.. wat bleek hadden ze het gewoon naar ons oude adres gestuurd zo stom!! terwijl ik toch duidelijk ons nieuwe adres had opgegeven. dus nu krijg ik nog een brief en die moet ik dan nog terugsturen.. en dan maar hopen dat ik nog op tijd een telefoontje krijg. pfff... moet nog iets meer als 5 weken.. nou ik werd er niet vrolijk van en hoop maar dat het geregeld word.. maar goed het is niet mijn fout.. ik was niet te laat met aanmelden. dus ze zorgen maar dat we kraamzorg kunnen krijgen.

Groetjes, Christien

Terug
Bovenaan