En, hoe ging het?

En hoe gingen alle controles en echo's? Twee tweelingen al deze maand en hopelijk heeft iedereeen verder mooie kloppende hartjes gezien.

Ik heb over 2 uur de langverwachte 1e echo en intake. Keek net in de spiegel en schrok ervan hoe ver m'n schaambeen al naar voren staat. Elke zwangerschap is anders en bij een tweede zie je het sneller. Nou beide feiten staan als een huis! Heb hierdoor wel vertrouwen in vanmiddag dus ben errug benieuwd. Ook naar hoe met de rest nu is!

Nou de echo was helemaal goed. Wel 2 dagen teruggezet dus mag over 2 weken weer voor een echo om opnieuw de termijn te bepalen. Waar ik niet op rekende was dat ze hier tot 12 weken standaard inwendig doen. Dat was bij m'n zoon toen wel anders. Meteen alles aangekaart dus een aantal onderzoeken die erbij gaan komen. Zoonlief heeft een afwijking aan urinewegen dus daar komt een medische echo in het ziekenhuis voor. Vader heeft suiker dus moet ik ook maar meteen bij 28 weken nuchter laten prikken en dan een vies drankje drinken om vervolgens weer te laten prikken. Daarbij veel bloed verloren bij m'n vorige bevalling, was twijfelgeval bloedtransfusie, dus medische indicatie om in het ziekenhuis te bevallen. Daarentegen ging ik bij m'n zoon in een half uur tijd van 4 naar 8cm ontsluiting. Voor een eerste heel snel, en zonder scheuren etc dus dames die voor het eerst gaan bevallen, zo kan het dus ook ;) Dus de verloskundige zei al van jij haalt het ziekenhuis toch waarschijnlijk niet want dan is de baby er al. Maar goed, we hebben nog maaaaanden om daarover na te denken. Eerst toeleven naar de volgende echo! Hoop dat de andere dames ook snel van zich laten horen hier :)

Dat is een lekker tempo ;-) en dan ook nog zonder kleerscheuren! Dat deed ik toch echt anders: een week in het ziekenhuis geweest en de artsen deden hun best mij te verweken, maar bleef tot de spoedkeizersnede potdicht zitten, helemaal niks aan ontsluiting.

Maar dus ook een heel verhaal! Wanneer gaan ze die medische echo doen dan? met 20weken? Mijn sschoonzus heeft de eerste bevalling ook te veel bloed verloren en bij de tweede niet. De eerste ging in vier uur en ze verwachtte min of meer dat de tweede dus ook in vier uur of sneller zal gaan. Tot haar lichte teleurstelling was dit niet zo. Dus tsja,.... wie zal het zeggen! Eerst maar genieten! :-D

Ik vanmorgen echo, vandaag precies 10 weken.
2 Hele mooie guppies van 3,5 cm schoon aan de haak haha!
En eindelijk voorzichtig babywinkel ingelopen.
Maar ja..hoe groot zijn die kleintjes bij hun geboorte?Voor mij ook mn 1e tweeling hihi!
Moet ik maatje 44 kopen?Misschien wel..wel leuk ook om te zien hoe uitgebreid er tegenwoordig ook in die maat kleertjes zijn, dat was in 2004 wel anders bij m´n 2e kind..geboren met 36 weken en zwom in maat 50..mn moeder naar Prenatal gestuurd en kwam met 2 witte pakjes terug, meer was er niet.
Over 2 weken weer echo, dan waarschijnlijk ook de nekplooimeting.

Ik inmiddels aan de medicijnen (Emesafene) want kon niks meer door de misselijkheid.Het werkt goed en kan nu tenminste weer iets doen overdag.

Zo hee Femke da's ook wel het andere uiterste dat je potdicht bleef zitten. Hoop dat je nu een fijnere bevalling zal krijgen! Ben vandaag gebeld door het ziekenhuis, krijg de echo met 19 weken. Exacte datum komt pas na de termijnecho over 2 weken. Wel fijn om te horen over je schoonzus dat ze bij de tweede lang niet zoveel bloed is verloren. Tja elke zwangerschap is anders net als elke bevallig dus we zullen moeten afwachten.

Jinthe sterkte met je misselijkheid, hoop dat de medicijnen goed hun werk doen!

lieve meiden ik heb vanmorgen een vervroegde echo gehad ivm de slechte echo wouden ze me eerder zien
allebij de kindjes toch gezond kloppend hartje en even groot
woehoe dus toch een tweeling
1 kindje ligt alleen heel diep in mijn baarmoeder en daardoor onduidelijker
ik ben zo blij heb tranene gehuild hoor
ben nu 8 plus 5 en op mijn verjaardag uitgerekend 29 mrt

Terug
Bovenaan