En iedereen heeft kinderopvang en mij lukt het niet, ik bedoel nooit...

daar ben ik weer, Isabelle struikelde over 1 van Stefan zijn schoenen en knalde keihard met haar gezicht tegen de grond, dus eerste hulp was even belangrijker (sorry) dan het aftypen van mijn verhaal.
Gelukkig viel het mee, bloedneus was snel gestelpt en ze heeft verder alleen een kleine kras en bult op haar voorhoofd.

Verder met mijn verhaal aan jou: zelfs ik (met maar 1 kind) heb echt de behoefte om af en toe geen mama te zijn maar gewoon Monica, dus ik begrijp helemaal wat je bedoeld alleen dan heb jij het nog even erger.

Kijk inderdaad naar evt. gastouderopvang en vraag de mama's van school of zij nog tips voor je hebben.

Succes ermee en in de tussentijd kan je altijd hier je ei kwijt (en je hebt als het goed is ook mijn nummer om te bellen).

Dikke digitale knuffel en liefs Monica

Dank voor alle lieve reacties!!!!
Dank voor alle opties, maar helaas blijft het onbetaalbaar...Gastouderopvang is ook te duur, 150 euro bemiddelingskosten per maand voor 't bureau en de uren betaal je direct aan de gastouder, kom je met 4 kids uit rond de 750 euro uit per maand.Dus zo'n 900 euro, krijg je wel wat van terug, maar 't blijft een dure grap...

En moeders op 't schoolplein vragen...tja...er zijn daar werkende moeders, wiens kids door oma of de naschoolse een paar dagen per week worden opgehaald, dus die ga ik op hun vrije dagen niet benaderen om mijn 4 kids op te vangen.De hele kleine groep moeders die niet werkt zoals ik, hebben vaak een nog drukkere week dan de werkende moeders ha ha!Ze zijn overblijfmoeder (ook geweest, totdat Lenthe werd geboren 2 jaar terug) doen vrijwilligerswerk etc etc.Verders ga ik hen niet vragen, want wie geeft mij een garantie dat ze dat flink lang willen volhouden??Ik kan niet na een jaar zeggen, mijn oppas stopt ermee, ik stop dus maar weer met mijn studie...Een kdv doet dat niet, da's veel stabieler zeg maar, geen onzekerheid.

Een avondstudie is ook geen optie..want mijn man heeft geen standaard tijdstip van thuiskomen, de ene dag is hij al om 18:00 uur thuis, de andere dag (meestal) ergens tussen 19:00 en 19:30 uur....
Dus 'avonds kan ik ook niet weg, ik kan hem niet eens 1 avondje per week 'eisen' om bijv om 17:00 uur thuis te komen, dat gaat gewoon niet.
De Pabo wilde ik heel lang doen, is in de avond, maar moet je vanaf het 1e schooljaar stage lopen op ee basisschool...en daar heb je dus weer oppas voor nodig...

Wil wel meteen effe melden dat hij geen 'vader-die-op-zondag-het-vlees-komt-snijden-vader' is, vaak gaat hij 's morgens pas rond 10:00/11:00 uur naar zijn werk, dan doet hij administratief werk (vergaderingen voorbereiden)en dat doet hij liever thuis ipv op kantoor, hij vind het heerlijk om de jongste kids om zich heen te hebben, zelfs als hij achter z'n laptop zit tikt hij vrolijk door met Lenthe op schoot.Ben wat dat betreft erg trots op ons 'bedrijfje', (zo noem ik ons 6-koppig gezin) hij brengt het vaakst de kids naar school 's morgens en dan lekker thuis bij de kleintjes ontbijten, helpt mee de jongste 2 uit bed vissen en douchen, dan kruipt hij nog een uurtje achter de pc en dan gaat hij weg, naar z'n werk.
Dus, geen medelijden met mij hebben, ben ondanks zijn lange werkdagen heel blij met hoe het nu gaat.

Iemand van jullie zei dat vaderschapsverlof wel een optie zou kunnen zijn, daar iedereen daar recht op hebt...Dat is natuurlijk waar, dat weet ik, maar het is nou eenmaal zo dat je met bepaalde functies je toch een minimaal aantal uren op de vloer moet zijn, verlof of niet...Mijn moeder is directrice van een basisschool (zelfde waar mijn oudste 2 op zitten).Ze is nu 61 jaar en besloot vorig jaar dat ze minder wilde werken.Ze ging van 5 dagen naar 4 dagen per week, nog steeds fulltime, omdat ze 10 uur per dag werkt.Enfin, soms merk ik dat ze in het weekend zo moe is, dan zeg ik, mam, kan je niet nog een dagje minder gaan werken,...maar dat gaat gewoon niet met haar functie, snap je, je bent in haar geval een aanspreekpunt voor ouders, hebt veel verantwoordelijke taken, je moet dus daardoor bijna elke dag op de vloer zijn.En zo werkt het ook met het werk van mijn man, als hij nu zou zeggen, ik neem vaderschapsverlof, dan gaat hij dus als het ware tegen zijn eigen belofte in, die hij gemaakt heeft bij aanvang van deze functie 2 jaar terug.

Dusss, thanks dat ik mijn hele verhaal effe hier kwijt kon, luchte enorm op.
Mijn moeder heeft aangeboden om te helpen met kids opvangen als zij met pensioen gaat....da's over 4 jaar...dus eer ik kan studeren ben ik 34 jaar en begin mijn 'carriere' pas op mijn 38e...Word depressief van dat idee....Maar wie weet, als ik niet eerder een oplossing heb gevonden doen we dat waarschijnlijk...

Geniet nu van de weinige momentjes kindvrij (zaterdagochtend in de supermarkt, ma, woe, vrijdagavond in de sportschool ha ha!)
Op zaterdagavond past m'n broer wel op als wij uitgaan, dus kan wel zeggen dat de aller allerbelangrijkste momentjes zoals dat gelukkig wel lukt.(Begon hij laatst over dat hij een jaar naar Amerika wil...ik werd gek....daar gaat mijn enige oppas ha ha!)
We zien wel wat de toekomst brengt....

Groetjes Roos.

hoi roos,
vervelend zeg dat je geen oppas kunt vinden..
ik was ook in verwachting toen ik mijn opleiding nog deed. ben er toen een klein half jaar uit gegaan en heb daarna de studie weer opgepakt. maar ik had wel 4 dagen per week oppas voor kelwin. ik moest ook 32 uur per week werken. was een stage. en daarnaast mn opdrachten en het huishouden.. ook ik kreeg een uitwonende beurs maar meer ook niet dus een vetpot maarja ik heb nu mn studie afgerond en werk nu 2 dagen per week.
kun je niet naast 1 dag in de week naar school de rest s avonds doen? qua huiswerk enz..? het is moeilijk ik weet het en ik heb mijn moeder die eigenlijk altijd oppast en heb ook een zus die dat erg graag doet. en het broertje van mijn man heeft vorige week samen met zijn vriendin nog een dag en nacht op kelwin gepast, maar dat is met meer kinderen veeel moeilijker dus ik probeer je een hart onder de riem te steken door te zeggen geniet van je gezinnetje en hopelijk komt er wat op je weg

Liefs, christien

hoi roos...

het fijne aan jong moeder zijn is dat je idd met je 34e begint met leren en met je 38 aan het werk kan... je moet maar zo denken... de meeste vrouwen stoppen er dan mee omdat ze vaak eind dertig aan kinderen beginnen en er dus ruim baan is voor jouw!!

ps; probeer je goede moed in te praten hihi ;-)

liefs marina

Hoi Christien!!!
Thanks voor meedenken!!!!
wat een heftige periode hbe jij destijds dan gehad!Echt een applausje hoor dat je het hebt volgehouden, maar wel een goed investering toch, mama heeft mooi een diploma op zak, begrijpt Kelwin vast!!
Je zegt 1 dag in de week oppas hebben en naar school gaan en de rest van de studie (huiswerk) in de avonduren...heb daar over nagedacht...maar zelfs die ene dag oppas kan ik niet rond krijgen voor 4 kinderen en in de avonduren studeren trek ik denk ik niet. Het is een hbo opleiding, ze adviseren 24 tot 30 uur aan thuis-studie, dus had al bedacht om de zaterdag om te dopen tot mama-studeert-en mag-je-haar-niet-storen-dag,maar daar red je het echt niet mee...Het leek me juist fijn om zo halverwege de week, de woendag bijv ook een dagje voor mezelf te hebben...Maar ja, het zit er niet in....
En zoals jij ben ik niet in de situatie mijn familie te kunen raadplegen om op te passen..mijn moeder werkt fulltime, mijn vader is met pensioen maar fulltime kunstenaar, geeft exposities door het hele land en elders, is drukker dan tijdens zijn werktijd, heb 2 broers, de een studeert psychologie, dat kost hem enorm veel tijd, als ik hem wil zien moet ik het bijna schriftelijk 2 weken van te voren indien hi hi!En m'n andere broer studeert nu af voor edelsmid, loopt 5 u nog dagen per week stage en zal binnekort fulltime gaan werken, dan heb ik nog een zus, maar zij is helaas overleden....Dus zo kom je uit een groot gezin maar we hebben allemaal op werkgebied een ander ritme...Geen cotnact meer met schoonfamilie helaas, maar mi schoonmoeder wilde destijds al niet opassen..Ze past wel 2 hele dagen op de kids van mijn schoonzus maar ze wilde niet eens een klein half uurtje oppassen toen ik en mij man naar een 10-minuten gesprek moesten op school voor onze oudste dochter...Nee, met haar is het nooit gelukt...
Wel dank voor je mee-nadenken!!!!!!

@Marina, heb je helemaal gelijk in hoor!Dat is het voordeel van jong moeder worden.Er is zat tijd om nog van alles te ondernemen, studie en zo...Maar toen ik op m'n 22e de 1e kreeg dacht ik wel dat ik rond mijn 30e weer mijn studie had opgepakt...(Alleen dacht ik toen niet: we krijgen 4 kids ha ha!Dachten met 2 te stoppen!)

Groetjes Roos.

Hallo Roos

Ik ben ook al niet meer uit geweest sinds Milton is geboren dat is nou ondertussen 4 bijna 5 jaar geleden alweer. Ook omdat ik nooit echt een oppas had of heb ik moet het grotendeels ook alleen doen. Toen Shanice was gehaald met een keizersnee moest ik na 2 weken het ook weer helemaal alleen doen met 2 kids.
Maar 1 ding ik ben trots op mij zelf ik red het wel maar ik mis het soms ook wel. Als ik echt iets wil ondernemen moet ik echt wachten tot mijn man tijd heeft en dat heeft hij ook niet veel ivm studie en werk. Eigenlijk was bij mij ook de bedoeling geweest dat ik door zou werken maar mijn contract liep af toen ik zwanger was zie dan maar weer een baan te vinden dus niet. Toen hebben we maar ook gezegd dan gaan we voor de tweede en blijf ik thuis voor de kinderen te zorgen.
Straks zie ik wel weer verder als de kinderen ouder zijn dan komt mijn tijd wel weer het is moeilijk.
Meid jammer dat we niet dicht bij elkaar wonen want ik zou je echt graag willen helpen .

Groetjes lisette

Terug
Bovenaan