En jullie partner???

A

Anoniem

Guest
Lieve allemaal,

Hoe gaat jullie partner ermee om dat jullie nu een kindje willen/krijgen?
Is het man-eigen dat ze vaak niet zo geinteresseerd zijn (of overkomen) en het allemaal "wel zien"??? Wat vinden zij ervan als je naar babykleertjes kijkt, of dikke buiken ziet of er misschien veel over leest en praat? Wat zeggen zij over dat wondertje in je buik?

Rijn

Hallo Rijn!

Wat een leuke vraag! Mijn vriend vindt het echt fantastisch en fantaseert gezellig met me mee, ik merk dat ik er wel wat meer in op ga, net zoals ik nu op dit forum zit enzo. Maar hij vraagt zelfs, en heb je nog vriendinnetjes op je forum? Af en toe gooit ie tijdens het eten een jongens/meisjesnaam op tafel

Dit jaar zaten we op een familiecamping en hij bekeek kritisch de papa's, hoe die met hun kinderen om gingen enzo...echt heel schattig! Ik merk ook dat hij wat meer met de financiële zaken in zijn hoofd zit, vraagt ie hoe duur een box/kinderwagen/kinderkamer is enz.

Ben heel benieuwd naar ieders ervaringen!

Groetjes!

Hoi Rijn,

Toen ik zwanger was van mijn dochter leek mijn man ook een beetje ongeinteresseerd (hij was uiteraard wel heel erg trots en blij). Maar inderdaad babyspulletjes kijken dat was voor hem pas op het laatste moment gepland. ik heb hem gelukkig wel kunnen overtuigen om op tijd een kamertje te kopen ivm de lange levertijden. Anders had hij pas willen kopen als ik hoogzwanger was.

ik zeg ook altijd: een vrouw is moeder als ze zwanger is, en een man pas als het geboren is.
Dan moet ik er ook wel bij vermelden dat mijn dochter niet zo heel erg beweeglijk in mijn buik was. Mijn man voelde haar pas rond week 32 voor het eerst trappelen. Pas toen werd het een beetje werkelijk van mijn man.

Maar geef die mannen maar rustig de tijd en maak je er niet druk om, Heb ik nl wel   gedaan, want als je kindje is geboren zijn de papa's er helemaal van in de wolken. En alle  aandacht gaat naar de kleine.

Groetjes,
Heartje

hoi,

Nou toen wij 1.5 maand geleden besloten er voor te gaan, was ik meteen vanaf dag 1 enorm mee bezig. Indd folders bekijken.internet afspeuren, forums bezoeken haha.

Nij had zo iets van , doe ff rustig aan, kan nog maanden duren.
Ik kan er goed met hem over praten, maar merk wel dat hij er gewoon nuchter tegen aan kijkt, en ja dat is geloof ik man eigen.
Nu als ik naar me pc gaat om op het forum te gaan, zegt ie grappig, forum verslaafde gaat ie lekker.

En hij denkt ook wel mee natuurlijk, bv ons klets topic 'klus babes'is zijn naam die hij had verzonnen toen we een leuke naam voor ons groepje zochten. En dat vond ik toch wel grappig.
En stiekem suft ie ook weleens op internet, ookal is het maar 5  a 10 minuten.
alle beetjes helpen.

sucdes meiden, en met jullie mannetjes haha

gr. Bambi

Haha wat leuk al die reacties! Klinkt allemaal erg herkenbaar! :)

Mijn man is erg lief en meegaand en als ik iets in de winkels zie of erover wil vertellen, hij luisterd aandachtig...Maar kleertjes, knuffels, meubeltjes en andere toebehoren...Dat is nog wel erg vroeg! (Dat is het natuurlijk ook haha)

Soms heb ik het idee alsof ik een soort "gefrustreerde"-ik-wil-zwanger-worden-vrouw ben en dat manlief alleen maar denkt: "Laat maar gaan, gaat wel weer over".

We hebben wel al een naam bedacht voor een jongen en een meisje, schattig he. En we hebben een boek gekocht waarin we vanaf nu geregeld schrijven, vanaf het moment dat we besloten dat we een kindje willen. Dat leek ons leuk voor later, hoe het ook afloopt!

Mijn vriend wilde het liefst nog even wachten. Maar gelukkig toch over kunnen halen. (ben ook al bijna 34) Voor hem is het ook gewoon afwachten. Ik kijk ook overal op internet, zit op dit forum. Voor hem hoeft dat allemaal niet zo. Hij zegt dan wel dat hij wel een nieuwe babykamer wil aanschaffen enzo, terwijk ik denk, 2e hands is ook goed. Hij wil wel het beste voor z'n kind, maar het is niet zo dat ik het er de hele dag met hem over kan hebben, want dan ben ik volgens hem gelijk obsessief (grappg bedoeld hoor).
Maar ik denk dat als ik eenmaal zwanger ben, dat dat vanzelf wel komt.
Ik weet dat hij een goede en liever vader zou zijn, en dat is het belangrijkste.

Hoi hoi.
Mijn man vind het helemaal geweldig maar er moet idd niet teveel over worden gepraat!
Daarom is dit forum zo leuk kun je zolang erover doorzagen als je wilt.
Denk dat het voor mannen pas echt leuk word als je daadwerkelijk zwanger bent.
Het is voor ons al allemaal zo onwerkellijk laat staan voor een man!
Dus maak je er niet te druk over en klets lekker met ons.
Liefs mij.

Hallo allemaal,

Bij onze dochter is het allemaal heel raar verlopen
we wisten niet dat ik zwanger was maar me lichaam
zei van wel en de testen en de ha zeiden van niet.
Maar uit eindelijk bleek ik wel zwanger te zijn en ik
moest in alle haast naar een gyn om te kijken hoe ver
ik was mij man heeft dit allemaal niet mee kunnen maken
omdat hij vrachtwagenchauffeur is en toen der tijd in buitenland was.
Ik bleek toen al 12 weken zwanger te zijn en mij
man kon het maar niet geloven en heeft de eerste 20 weken
er niets van gesnapt en had zo iets van ik weet niet hoe ik er mee
om moet gaan maar tot de dag van de 20 weken echo toen heeft
hij zijn eigen dochter gezien en vanaf die dag was hij echt helemaal
om en ging aan me buik voelen en onze dochter reageerde heel sterk
op hem en begon heel hard te trappen.Nu we er weer over na denken
aan een 2e wonder is het allemaal anders hij is er nu meer mee bezig
dan ik zo leuk heel anders dan bij onze dochter.

Groetjes Belinda

Terug
Bovenaan